Cine sunt românii care oferă o soluţie pentru una dintre cele mai mari probleme create de pandemia de COVID

Autor: Ioana Niţă Postat la 25 octombrie 2021 338 afişări

Educaţia este probabil unul dintre cele mai încercate domenii de la izbucnirea pandemiei în primăvara anului trecut. Elevi, studenţi şi profesori s-au trezit într-o situaţie fără precedent, în faţa unei provocări pentru care niciun manual nu avea un răspuns clar. O echipă de români a lansat în toamna anului 2020 o platformă prin care încearcă să ofere soluţii uriaşelor provocări din educaţie, oferind abordări noi, adaptate situaţiei complexe pe care o trăim.

Board îi permite profesorului să dea un exerciţiu în clasă sau un set de exerciţii, iar apoi să apese un buton, moment în care fiecare elev primeşte practic foaia lui sau foile lui şi le completează, iar profesorul vede în timp real ce face fiecare dintre elevi, chiar mai bine ca în clasă.

Este ca şi când ai vedea instant caietele tuturor elevilor şi poţi să urmăreşti orice, profesorul poate intra pe tablele respective să le vadă şi să completeze, să marcheze ce nu e bine sau ce este bine rezolvat/completat”, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Marius Mazilu, fondator al VBoard (Virtual Board). Cu o experienţă de peste 20 de ani în industria IT, el a început să lucreze la proiectul VBoard în plină pandemie, când a primit un telefon de la o bună prietenă, profesor.

“M-a sunat o bună prietenă şi mi-a spus că a intrat în panică pentru că şcoala a fost mutată în mediul online. Nu ştia ce să facă, era pusă brusc în faţa acesui fapt şi am zis să încerc să ajut, să fac ceva rapid cu care să ajut profesorii să treacă peste situaţia de la momentul respectiv. Pe parcurs s-a alăturat proiectului şi colegul meu Lucian, care a început să se ocupe şi de partea de business, deoarece la momentul acela era totul gratuit şi mare parte din efortul financiar şi costurile le suportam noi. După care a mai apărut un coleg şi vrem să continuăm să ne extindem cercul de colaboratori.”

Principalul obiectiv al dezvoltării platformei educaţionale VBoard este îmbunătăţirea procesului de predare cu ajutorul tehnologiei. „Faptul că digitalizarea s-a accelerat în zona de educaţie a făcut ca graniţele dintre profesori şi elevi să dispară. Nu mai depindem de distanţă. Un elev din Timişoara poate să facă meditaţii cu profesorii din Bucureşti. De asemenea, dacă sunt elevi în zonele rurale care nu au acces la transport şi trebuie să parcurgă distanţe foarte mari până la profesorul de meditaţii, poate face meditaţii online”, a punctat Marius Mazilu. În prezent, pe platforma educaţională VBoard sunt înregistraţi peste 24.000 de elevi şi profesori care desfăşoară ore online.

„În primele opt luni de la lansare am înregistrat aproximativ 21.000 de utilizatori – elevi şi profesori – pe platformă. Apoi a fost o pauză, evident, cu vacanţa. În momentul de faţă a început să crească numărul de utilizatori cu o medie de 100 de elevi şi profesori noi pe săptămână care ţin ore zilnic pe platformă“, a precizat el, adăugând că pe platformă se regăsesc şi profesorii activi în mediul privat, o parte dintre utilizatori desfăşurând ore de meditaţii prin intermediul VBoard. „Avem şi profesori din mediul privat. Am observat o creştere a pieţei de meditaţii pentru elevi şi am discutat cu un profesor pentru a vedea dacă platforma îl ajută sau dacă are nevoie de alte funcţii pentru a desfăşura orele de meditaţii pe platformă. Feedbackul lui a fost scurt, a spus că el face bani cu platforma asta şi am continuat să îi ascultăm pe cei care o folosesc pentru a o îmbunătăţi.“

De asemenea, platforma VBoard este utilizată şi de profesori din alte ţări – în special de cei din Republica Moldova, putând fi accesată în limba română şi în limba engleză, astfel că fondatorul acesteia are în plan lansarea la nivel internaţional.

„Planul este să ne extindem la nivel global, iar pentru acest lucru lucrăm la o strategie de marketing. În primă fază am vrut să vedem reacţia profesorilor din România, să creăm un produs care să fie util şi folosit cu încredere de profesori şi având în vedere cât de încurajator a fost feedbackul primit vrem să mergem mai departe şi vizăm ţările vorbitoare de limbă engleză în prima fază.“ Pe parcursul dezvoltării platformei, echipa VBoard a primit feedback constant din partea profesorilor. „Treptat, s-au mai alăturat şi alţi profesori care ne-au ajutat şi au contribuit cu informaţii, cu propuneri de dezvoltare de funcţionalităţi, practic ne spuneau ce era mai necesar pentru ei şi implementam“, a menţionat fondatorul VBoard. El a spus că principala problemă cu care se confruntau profesorii la începutul anului şcolar anterior era legată de partea de interacţiune cu elevii.

„Astfel, am implementat transmiterea în timp real în momentul în care elevii scriu. Profesorul vede în timp real cum elevii formează literele. Acest lucru ajută în special în cazul claselor primare, pe partea de caligrafie sau în anumite situaţii, cum ar fi spre exemplu, predarea de limbi străine, precum japoneza sau chineza. O altă nevoie pe care a trebuit să o rezolvăm a fost lucrul individual şi am introdus şi partea de audio-video.“

Platforma VBoard include şi o bibliotecă digitală în care profesorii pot salva cursurile pregătite de ei, iar în continuare antreprenorul român vrea să ofere acces liber la materialele didactice salvate în biblioteca virtuală, pentru ca profesorii să poată împărtăşi între ei cursurile. Până în prezent VBoard nu a ridicat nicio rundă de finanţare, însă, a participat în cadrul programului de accelerare şi mentorat pentru start-up-uri Innovation Labs.

Cunoşteam partea de product development, dar partea de business şi cerinţele din acest mediu de afaceri au fost mai vizibile cu ajutorul Innovation Labs.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.



Start-up Pitch

Invitat:  Teodora Nemeş, fondator, CyclinGO

Ce face? Dezvoltă o soluţie ce îşi propune să crească siguranţa în trafic a bicicliştilor printr-un sistem de semnalizare inteligent.

„Avem nevoie de o nouă rundă de finanţare pentru a automatiza procesul de producţie şi a reuşi să creştem în masă produsele pe care reuşim să le dezvoltăm şi pe care le vindem. Am avea nevoie de câteva sute de mii de euro. Momentan, calculele sunt în curs.”


Invitat: Andrei Ababei, cofondator al proiectului SchoolModeOn (SMO)

Ce face? Dezvoltă o platformă educaţională pentru învăţământul preuniversitar.

„Urmărim obţinerea unei investiţii de aproximativ 50.000 de euro pentru a dezvolta ceea ce am creat până în prezent, pentru implementarea mai multor servicii şi funcţii – catalog online, tablă virtuală –, pentru implementarea unui plan de marketing şi dezvoltarea unei aplicaţii de mobil SchoolModeOn, pentru că statisticile arată că în prezent 60% dintre utilizatorii noştri accesează platforma prin intermediul dispozitivelor mobile. De asemenea, urmărim integrarea pe platformă a mai multor discipline şi materii.”


Invitat:  Marius Mazilu, fondator al VBoard

Ce face? Dezvoltă o platforma educaţională care îşi propune să îmbunătăţească procesul de predare online.

„În primele opt luni de la lansare am înregistrat aproximativ 21.000 de utilizatori – elevi şi profesori – pe platformă. Apoi a fost o pauză, evident, cu vacanţa. În momentul de faţă a început să crească numărul de utilizatori cu o medie de 100 de elevi şi profesori noi pe săptămână care ţin ore zilnic pe platformă.“



Sfatul expertului

Invitat:  Adelina Oprea, fondator al agenţiei Champaigns

Ce bugete să aloce start-up-urile pentru campaniile de marketing digital?

„Cred că este o greşeală să ai un buget foarte mare de start, pentru că în momentul în care ai un buget foarte mare, faci un împrumut uriaş şi te apuci de treabă, există şanse foarte mari să te întinzi mai mult decât îţi este pătura. Dacă există un buget de start, ar trebui să fie limitat.“



ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată împreună cu Banca Transilvania, Seedblink şi Telekom, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.