Craciun fericit!

Cu ce a fost înlocuită cartela de pontaj în telemuncă

Autor: Eduard Ivanovici Postat la 09 iulie 2021 325 afişări

În momentul în care interacţiunea directă dintre colegi s-a transformat într-o chestiune de domeniul trecutului, nevoia unei soluţii care să îmbunătăţească nivelul de colaborare şi să digitalizeze viaţa la birou a devenit cât se poate de clară. Discuţiile s-au mutat, pe Zoom, iar odată cu această tranziţie a fost nevoie de o modalitate mai bună de organizare a muncii, la care s-au gândit şi fondatorii Elysian Software.

Pornind de la o nevoie internă a grupului Elysian Software, aplicaţia Tassis a fost lansată la începutul lui 2021 în urma unei investiţii de 80.000 de euro în fonduri proprii, compania dezvoltând astfel prima platformă de pontaj online şi management al timpului şi proiectelor din România, într-un efort iniţial de a oferi mai multă flexibilitate echipei şi de a creşte gradul de transparenţă al muncii de zi cu zi. Proiectul a prins contur încă din 2016, Elysian identificând între timp nevoia de a adăuga şi funcţionalităţile de management al proiectelor şi activităţilor, care lipsesc în prezent în orice altă aplicaţie de pontaj prezentă pe piaţă. Acum, după folosirea cu succes pe plan intern a aplicaţiei, compania oferă instrumentul în sprijinul comunităţii locale de business, fiind însă adaptat nevoilor pieţelor internaţionale. Elysian estimează un număr de 1.000 de clienţi până la finalul anului.

„Tassis s-a născut din dorinţa de a simplifica atât munca altor companii şi a angajaţilor lor, dar şi a freelancerilor interesaţi de o imagine de ansamblu clară a activităţii lor. Consider că cea mai importantă investiţie a noastră este experienţa pe care am acumulat-o de-a lungul timpului şi îmbunătăţirile pe care i le-am adus în cei patru ani de utilizare internă. Aplicaţia prinde avânt pe măsură ce companiile conştientizează nevoia de lucra într-un mod hibrid, iar Tassis gestionează transparent echipa indiferent de locul de unde se lucrează. În acest moment pregătim lansarea unei noi modalităţi de pontaj prin intermediul cartelelor fizice pentru a răspunde nevoilor companiilor de producţie, care au nevoie şi de această soluţie clasică.Traseul vânzărilor nu ne dezamăgeşte, curba este crescătoare şi ne confirmă faptul că am luat decizia bună”, spune Radu Miloş, fondator şi director tehnic al Elysian Software.

Radu Miloş susţine că există o dezbatere delicată între cei care consideră că productivitatea se rezumă la orele consumate versus cei care sunt de părere că sarcinile duse la capăt reprezintă cel mai bine nivelul de productivitate din cadrul unei companii, însă Tassis reuşeşte să surprindă ambele abordări.

Compania deţine o multitudine de metrici şi statistici care permit şefilor de proiect să vadă stadiul actual al activităţilor. Aşadar, din câteva clickuri se pot accesa grafice intuitive care dezvăluie orele planificate, orele consumate, evoluţia actuală versus planificarea iniţială şi orele suplimentare – ustensile ce îi pot ajuta pe manageri să conducă un proiect în cunoştinţă de cauză.

„În primul rând, dezvoltăm soluţii software din pasiune, aşa cum a apărut şi Elysian Software, şi tot acesta este şi motorul susţinerii companiei. Toată echipa noastră este formată din ingineri pasionaţi de software şi mereu ne ambiţionează provocările clienţilor noştri – de a identifica şi livra cele mai bune şi ingenioase soluţii la orice problemă pe care o avem de rezolvat. Tassis a apărut din nevoia de a eficientiza procesele noastre de gestiune a timpului şi a proiectelor. Am avut nevoie de o modalitate uşoară de a vedea timpul petrecut pe anumite proiecte şi clienţi, de a gestiona orele de lucru, orele suplimentare, concediile şi un cumul de documentele specifice departamentului de HR”, susţine fondatorul Elysian.

Tendinţele din piaţa actuală a muncii – lucrul în regim remote şi reducerea numărului de angajaţi din birouri – au devenit o replică a cutremurului din 2020. Firmele încearcă în prezent să găsească planul ideal de revenire la normalitate, însă angajaţii continuă să sublinieze importanţa echilibrului dintre viaţa personală şi carieră şi, implicit, dintre munca la domiciliu şi lucrul de la birou, care se pot contopi într-un sistem hibrid odată cu ridicarea totală a măsurilor anticoronavirus. 

2020 a fost un an de adaptare la munca de acasă, iar 2021 poate să sedimenteze opţiunile alese în primul an al pandemiei deoarece, chiar dacă angajaţii duc lipsă de interacţiunea pe care o implică viaţa la birou, mulţi dintre ei s-au obişnuit deja cu telemunca. Aşadar, viziunea managerilor va fi crucială în contextul actual, ei fiind nevoiţi să aleagă o serie de strategii într-o perioadă fără precedent în istoria recentă.

„Pentru noi totul a venit natural. Aveam mulţi angajaţi care nu erau constrânşi de un anumit program de lucru, nu aveau nevoie de un job clasic de la 9 la 5 şi nici noi nu aveam nevoie de ei în sistemul acesta. Ne-am dat seama că este bine să avem şi un program flexibil atât timp cât proiectele sunt finalizate la timp. În acel moment, am dezvoltat Tassis, exact pentru a contoriza eforturile colegilor pe un anume proiect. Încetul cu încetul, de la un program flexibil am ajuns şi la variantele de work-from-home. Toate aceste lucruri au fost posibile şi prin introducerea de platforme de colaborare digitală, precum Tassis.”

Clienţii aplicaţiei sunt antreprenori, manageri, angajatori, specialişti în resurse umane, freelanceri sau pur şi simplu oameni care doresc să utilizeze un instrument de pontaj eficient şi management al timpului şi activităţilor. De asemenea, printre utilizatori se găsesc societăţi cu peste 100 de angajaţi din domenii precum consultanţă, IT, juridic, contabilitate, logistică, comerţ etc. Platforma este gratuită pentru freelanceri şi echipe de până la trei persoane, compania lansând abonamente lunare companiilor cu mai mult de patru angajaţi şi oferte personalizate pentru grupurile cu un staff de peste 100 de persoane.

Între timp, cea mai mare provocare a aplicaţiei constă în încercarea de a deschide o piaţă şi de a educa. Marile companii sunt conştiente că au nevoie de o aplicaţie de pontaj şi au implementat deja acest tip de instrument în cadrul organizaţiilor. Totodată, Elysian încearcă să ajungă la firme sau echipe mici care se împart în două categorii: cei care cunosc astfel de aplicaţii de pontaj online şi management al proiectelor, dar nu îşi permit achiziţia software-ului; şi cei care nu conştientizează nevoia unei astfel de soluţii. „Noi nu livrăm software, ci soluţii. Iar pentru ca o soluţie să fie bună, trebuie să fie cea mai potrivită la o problemă. Şi acolo putem ajunge doar printr-o înţelegere profundă a businessului oricărui client. Fiind o aplicaţie de pontaj, dar cu o ambiţie mult mai mare, Tassis îşi propune nu doar să le ofere utilizatorilor o platformă uşor de folosit de coworking şi pontaj, ci să demonstreze că putem redefini angajatul model după criterii reale”, a declarat Radu Miloş pentru BM.

Elysian Software a început printr-o asociere de doi parteneri cu viziuni asemănătoare asupra devotamentului şi livrării de servicii. De la un singur angajat în 2013, societatea a ajuns la un staff de 21 de oameni în 2021 şi se află într-o creştere constantă, reiterându-şi misiunea de a face ca proiectele să corespună necesităţilor clienţilor din cadrul grupului.

Radu Miloş şi-a petrecut întreaga carieră profesională în domeniul soluţiilor digitale. În prima parte a carierei a explorat lucrul în interiorul unor companii din Franţa, Belgia, Austria, realizând vizite profesionale pe patru continente, din SUA şi America Latină către Asia şi peste douăzeci de ţări din Europa. „Din 2013 am investit toate cunoştinţele şi energia în punerea bazelor unei companii unde experienţa mea de inginer software, de gestionat clienţi, proiecte şi motivat angajaţi este valorificată cel mai bine. Am creat o echipă spre care clienţii se îndreaptă cu încredere, iar colegii cu pasiune şi implicare.”

Radu Miloş, fondator şi director tehnic Elysian Software:

„Aplicaţia prinde avânt  pe măsura ce companiile conştientizează nevoia de lucra într-un mod hibrid, iar Tassis gestionează transparent echipa indiferent de unde se lucrează. În acest moment pregătim lansarea unei noi modalităţi de pontaj prin intermediul cartelelor fizice pentru a răspunde nevoilor companiilor de producţie, care au nevoie şi de această soluţie clasică.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.