Cum şi-a convins angajaţii să lucreze doi ani fără salariu şi cum a ajuns compania să aibă venituri de peste 300 milioane de dolari

Autor: Georgiana Călin Postat la 09 iulie 2016 1164 afişări

Cum şi-a convins angajaţii să lucreze doi ani fără salariu şi cum a ajuns compania să aibă venituri de peste 300 milioane de dolari

Tim Westergren a pus bazele Pandora Media la 35 de ani, companie care a raportat venituri de 336 milioane de dolari în Q4 2015 şi are o audienţă de peste 81 de milioane de ascultători.

Înainte de lansarea afacerii, Westergren şi-a petrecut 20 de ani în domeniul muzical, lucrând ca producător şi compozitor, dedicându-şi o mare parte din timp artiştilor în curs de dezvoltare. Avea şi un al doilea job între timp, cel de babysitter.

Împreună cu doi parteneri, a creat în 1999 Pandora Media, iniţial companie de hardware, ce facilita redarea muzicii în magazine. După doi ani de funcţionare, însă, Pandora a intrat în faliment. În 2002 compania nu şi-a mai permis să-şi plătească angajaţii, dar el a convins 50 de angajaţi să muncească fără plată timp de doi ani. În acea perioadă, Pandora a acumulat o datorie de 2 milioane de dolari pentru neplata salariilor. În plus, Westergren avea datorii de 500.000 de dolari, încercând să plătească facturile şi ce salarii îşi permitea.

Pentru a menţine angajaţii motivaţi acesta ţinea discursuri peste discursuri, încurajând oamenii, spunându-le că potenţialul este pieţei este uriaş.

În 2004 a compania a obţinut 9 milioane de dolari într-o rundă de finanţare. În aceeaşi zi,  Westergren a venit în birou şi a ţinut o şedinţă şi a anunţat că va plăti cele 2 milioane pe care le datora angajaţiilor.

Perseverenţa, determinarea, asociate cu viziunea sa pe termen lung sunt calităţile care l-au condus spre succes.

În prezent are o avere estimată la 22 miliarde de dolari.

În calitate de director de strategie al companiei, Westergren îşi petrece cea mai mare parte a timpului călătorind şi colectând feedback de la utilizatori Pandora Radio. În 2010, el a fost listat de către revista Time ca fiind unul dintre cei 100 de cei mai influenţi oameni din lume.

Prin exemplul propriu, Westergren, care a cunoscut succesul după 35 de ani, a demonstrat că niciodată nu este prea târziu să-ţi îndeplineşti visele. 

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/cum-si-a-convins-angajatii-sa-lucreze-doi-ani-fara-salariu-si-cum-a-ajuns-compania-sa-aiba-venituri-de-peste-300-milioane-de-dolari-15521794
15521794
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.