Daniela Catrinoiu, CIO, FAN Courier: „Pandemia a trecut aproape toate activităţile în online, iar e-commerce-ul a cunoscut cea mai mare dezvoltare din istorie"
1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?
Firmele de curierat sunt un exemplu bun atunci când vorbim despre digitalizare şi despre economia digitală, în ansamblul său. Pentru că, pe măsură ce tot mai multe activităţi se digitalizează, curierul este de cele mai multe ori ultima verigă, cel care duce treaba la bun sfârşit şi care face ca un produs sau un serviciu comandat online şi administrat digital să ajungă în formă fizică/materială la clientul final.
De aceea, industria de curierat trebuie să fie cu un pas înainte în multe procese şi schimbări ale pieţei, să ţină pasul cu transformările tehnologice, să implementeze cele mai noi tehnologii în domeniu, pentru a putea face faţă evoluţiei celorlalte servicii conexe şi pentru a putea oferi servicii prompte şi de calitate clienţilor. Vedem în ultimii ani, dar mai accentuat de la declanşarea pandemiei, prin ce tranformări a trecut comerţul online care, automat, a atras transformarea profundă şi digitalizarea companiilor de curierat. FAN Courier a început acest proces de digitalizare şi introducere a inteligenţei artificiale cu mai mulţi ani în urmă, pentru că devenise clar cu mult înainte de pandemie că acesta este trendul în evoluţia industriei noastre şi că digitalizarea este o condiţie nu numai pentru a rezista în piaţă, ci şi pentru a fi cel mai bun.
2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?
Pandemia a trecut aproape toate activităţile în online, iar e-commerce-ul a cunoscut cea mai mare dezvoltare din istorie, în consecinţă şi furnizorii de servicii, ca noi, au fost obligaţi să se adapteze din mers la schimbările care apăreau în fiecare zi.
Aşadar, pandemia a accelerat procesul, a grăbit/comprimat cu câţiva ani adoptarea anumitor soluţii digitale, începând de la soluţii utilizate în general pentru lucrul în mediul online şi până la soluţii specifice businessului, cum ar fi livrarea contactless (cu PIN).
Datorită contextului de criză, deciziile de aplicare a anumitor soluţii au fost luate mai rapid, iar utilizatorii au fost mai deschişi pentru a le adopta, fapt care a dus la implementări de soluţii într-un timp foarte scurt.
Experienţă: Are peste 20 de ani experienţă în domeniul IT, cu background în matematică, software development şi project management. S-a alăturat echipei FAN în urmă cu 18 ani, când a preluat iniţiativa de dezvoltare a sistemului informatic al companiei.
Domeniile pe care se concentrează în prezent: Managementul proiectelor strategice, digitalizare şi automatizări, echipă.
3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?
Digitalizarea nu este doar un pas înainte impus de pandemie, este un pas spre evoluţia economică. Pentru compania noastră, digitalizarea devine un avantaj competitiv prin simplificarea proceselor şi prin aducerea businessului mult mai aproape şi la îndemâna utilizatorului final. Prin digitalizarea anumitor procese, clientul poate câştiga confortul de a avea acces mult mai rapid la informaţia de care are nevoie (unde se află produsul său, de exemplu) şi un control mai mare asupra serviciilor pe care le doreşte şi pe care noi le oferim.
4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?
Împreună cu echipele noastre am implementat în companie, în ultima perioadă, o serie de proiecte importante, iar altele sunt încă în plină desfăşurare.
Astfel, am derulat o serie de proiecte de upgrade al tehnologiilor folosite, unul dintre acestea fiind upgrade-ul echipamentelor şi a aplicaţiei mobile folosite de curierii noştri, un proiect cu un buget de aproximativ 4 milioane de euro. De asemenea, am derulat un proiect similar pentru upgrade-ul echipamentelor folosite în depozitele noastre. Tot din seria upgrade de tehnologii, suntem în faza de pilot cu noua versiune a aplicaţiei selfAWB – soluţia de curierat pe care o punem la dispoziţia clienţilor noştri. Un alt proiect implementat pentru a veni în sprijinul clienţilor nostri este chatbot-ul ŞteFAN de pe site-ul companiei, un asistent virtual care îi ajută pe clienţii din toată ţara să afle rapid informaţii despre orice fel de expediţie direct de pe website-ul companiei.
5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?
În topul obiectivelor cuprinse în strategia de digitalizare avem creşterea productivităţii prin automatizarea de procese, implementarea de noi soluţii digitale pentru a oferi experienţe de calitate clienţilor noştri şi implementarea de soluţii pentru asistarea în luarea deciziilor de business.
6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală ?
O provocare este încă aceea a reticenţei utilizatorilor în adoptarea noilor soluţii – se pare că tehnologia evoluează mai rapid decât se pot schimba comportamente şi mentalităţi –, iar o altă provocare devenită tot mai prezentă în contextul migraţiei masive a tuturor proceselor în mediul online este aceea a creşterii riscurilor de securitate cibernetică.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro