Fitness în metavers: cum poţi să faci sport, deşi nu prea vrei

Autor: Ioana Niţă Postat la 02 octombrie 2022 204 afişări

Nu reuşeşti să te dai jos de pe canapea pentru a face mişcare? Nu poţi ajunge la sală? Dacă ai fi remunerat fiecare lună pentru cât de multă mişcare ai făcut ai reuşi să te mobilizezi? Dacă te-ai putea transpune într-o sală de sport cu ajutorul realităţii virtuale, ai fi mai consecvent? Un start-up local dezvoltă o aplicaţie de fitness bazată pe tehnologia blockchain şi de realitate virtuală, plus alte tehnologii de ultimă generaţie, pentru a motiva oamenii să facă sport şi să aibă un stil de viaţă sănătos, punându-le la dispoziţie un întreg ecosistem adaptat pentru era metaverse ce va cuprinde inclusiv partea de nutriţie şi mindfulness.

În acest moment, noi avem gata MVP-ul aplicaţiei noastre de «active lifestyle», este o aplicaţie Fit2Earn Web 3. Ce înseamnă acest lucru? Că este conectată şi la blockchain, autentificarea se face pe bază de NFT-uri, dar conţinutul şi interacţiunea ta ca utilizator este aceeaşi ca în orice aplicaţie de fitness clasică. Normal că ne străduim din răsputeri să venim cu un conţinut special – o să avem peste 300 de antrenamente diferite încă de la început. În acest moment sunt peste 400 de antrenamente filmate – printre care circuite clasice, yoga, pilates, functional training, body pump ş.a.m.d., tot felul de clase care efectiv fac ca utilizatorul să îşi dorească să facă sport şi să facă ceva ce-i place. Dar, pe lângă zona de conţinut, vom avea partea de remunerare pentru faptul că faci mişcare, iar acesta este un diferenţiator din ecosistemul nostru”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Antonio Enache, cofondator şi CEO al Sense4FIT. El a explicat că pentru a fi recompensat, un utilizator trebuie să îşi conecteze ceasul inteligent sau brăţara de fitness astfel încât aplicaţia să poate avea datele reale şi dovada faptului că persoana chiar a făcut mişcare, iar astfel va putea primi tokens ce se vor putea transforma în bani. „De multe ori faptul că noi trebuie să slăbim două trei kilograme sau vrem să fim o versiune mai bună a noastră nu ne motivează să ne dăm jos de pe canapea şi să facem mişcare. Dar dacă ţi se spune că dacă te dai jos de pe canapea şi o să faci mişcare luna asta, sunt şanse să câştigi undeva între 400 şi 500 de lei pentru că ai fost disciplinat, în momentul acela în care tu ca om ştii că pierzi ceva, te activezi şi asta se întâmplă în orice aspect al vieţii noastre.”

Start-up-ul dezvoltă un întreg ecosistem sub marca Sens4FIT în centrul căruia se află aplicaţia de mobil prin intermediul căreia utilizatorii vor avea acces în primă fază la conţinut video cu antrenamente de diferite tipuri, iar apoi şi la servicii de nutriţie şi mindfulness. Aplicaţia Sense4FIT se diferenţiază însă de alte aplicaţii de fitness disponibile acum pe piaţă tocmai prin faptul că foloseşte cele mai noi tehnologii precum inteligenţă artificială, realitate virtuală, blockchain şi metaverse pentru a motiva utilizatorii să aibă un stil de viaţă sănătos. Accesul în aplicaţia Sense4FIT se face pe baza de recomandare, iar dacă utilizatorii vor să aibă acces şi la partea ce include recompense pentru mişcarea făcută trebuie să plătească o taxă de membru, care în acest caz este de fapt preţul unui NFT, start-up-ul având şi propria criptomonedă, token. În acest moment, echipa Sense4FIT lucrează la versiunea aplicaţiei pentru Android, iar soluţia este testată momentan cu circa 200 de utilizatori de iOS. „Până la finalul anului ne dorim să avem 100.000 de utilizatori în aplicaţie. Este un prim obiectiv foarte mare, să avem o lansare de succes, să avem şi tokenul ecosistemului nostru lansat pe

1-2 exchange-uri din top 5 mondial, nu pot da numele acum, dar vorbim de exchange-uri din zona de blockchain mari care au medii peste 10 milioane de utilizatori pe zi”, a subliniat Antonio Enache. Lansarea oficială a aplicaţiei va avea loc în circa o lună, iar pentru anul viitor, start-up-ul deja are planuri mari, inclusiv crearea unui sistem de franciză pentru deshiderea unor săli de fitness marca Sense4FIT oriunde în lume.

„Până la finalul anului următor, cred cu tărie că putem să avem peste 500.000 de utilizatori, să fim pe toate continentele ca şi utilizatori în aplicaţie şi în funcţie de unde vom avea tracţiunea cea mai mare ca adopţie, acolo vom deschide săli de fitness. Deja avem cereri în zone în care efectiv oamenii ne aşteaptă pentru a deschide primele francize cu săli fizice”, a punctat el, adăugând că o franciză Sense4FIT va costa între 70.000 şi 130.000 de dolari. „Pentru o sală de sport nu este mult în contextul în care o sală de sport poate să coste şi jumătate de milion de dolari şi 300.000 de dolari şi 200.000 de dolari dacă este o sală de sport cu foarte multe accesorii. Sala noastră de sport este o sală de functional training,  combinaţii de crossfit şi functional training cu foarte multe accesorii, dar nu aparate de fitness. Gândiţi-vă că o bandă de fitness costă între 5.000 şi 7.000 şi chiar 10.000 de euro. Dacă vrei să-ţi utilizezi sala cu zece benzi de alergat poate costa 50.000 de euro. Oamenii sunt însă mult mai atraşi de zonă de comunitate, a face antrenament în grup, a face clase, dar nu orice clase, ci clase într-un functional training studio unde oamenii se pot grupa între 15 şi 30 la un antrenament.”

Start-up-ul a creat inclusiv o aplicaţie pentru sălile de sport unde vor fi amplasate trei plasme mari pe care vor rula videouri în care se va exemplifica exerciţiul pe care fiecare persoană trebuie să îl facă la fiecare staţie. „Acea aplicaţie este gata. Avem inclusiv o aplicaţie gata în zona de Sense4FIT manager, de unde vom gestiona toate salile de fitness din ecosistem din franciză. Este o aplicaţie care efectiv îţi arată în timp real fiecare om care intră în sală, economia, cine cum a plătit abonamente, cine s-a logat cu NFT-ul  şi multe alte elemente de flow.” Pentru a susţine dezvoltarea întregului ecosistem Sense4FIT pentru fitness, nutriţie şi mindfulness, start-up-ul se află în prezent în curs de a atrage finanţări în valoare de 2 milioane de dolari, urmând să ajungă astfel în total la investiţii de peste 4 milioane de dolari. „La început investiţia mea a fost de peste 100.000 euro. După ce investitorii au început să vadă calitatea flow-ului pe care îl avem, obiectivele, dar şi modul în care lucrăm, au început să se uite la echipă, la pitch deckul nostru, la obiectivele proiectului, nivelul de implementare, obiectivele de marketing, modul în care înţelegem şi vedem lucrurile, şi toate acestea au deblocat foarte multe resurse financiare prin investitorii pe care noi i-am atras. După prima etapă în care eu eram singurul investitor, am deblocat foarte mulţi investitori care au venit alături de noi în prima rundă“, a precizat Antonio Enache. El a pornit proiectul în urmă cu circa un an şi jumătate cu ideea de a crea o platformă online pentru fitness, nutriţie şi mindfulness, business pe care de altfel deja îl avea de mai mulţi ani, dar în mediul offline. Până acum, printre investitorii în Sense4FIT se numără atât fonduri de investiţii din SUA şi exchange-uri de criptomonede din străinătate, cât şi business angels. „Avem ca investitori fonduri precum BullPerks şi SolrDao, BHero ca şi platformă de launchpad, IXFI Exchange, plus business angels. Iar acum suntem într-un proces în care strângem încă două milioane de dolari în următoarele 5-6 săptămâni. Ştiu că cineva, mai ales din lumea afacerilor, poate spune că este un timp foarte scurt, doar că avem foarte mulţi investitori şi fonduri de investiţii deja on board şi avem auditul făcut, iar businessul este atractiv pentru foarte multă lume. În acest moment suntem contactaţi de pe toate continentele de fonduri de investiţii şi ne bucurăm că produsul nostru este înţeles şi dorit pe toate continentele şi acest lucru ne entuziasmează, dar în acelaşi timp punem multă presiune pe noi pentru că ne dăm seama cât avem de muncă – acum muncim câte 16 ore pe zi continuu fără exagerare“, a punctat Antonio Enache.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.


Start-up Pitch

1. Invitat: Antonio Enache, cofondator şi CEO al Sense4FIT

Ce face? Dezvoltă un întreg ecosistem pentru fitness, nutriţie şi mindfulness bazat pe cele mai noi tehnologii precum inteligenţă artificială, realitate virtuală şi blockchain.

„La început, investiţia mea a fost de peste 100.000 euro. După ce investitorii au început să vadă calitatea flow-ului pe care îl avem, obiectivele, dar şi modul în care lucrăm, au început să se uite la echipă, la prezentarea noastră, la obiectivele proiectului, nivelul de implementare, obiectivele de marketing, modul în care înţelegem şi vedem lucrurile, şi toate acestea au deblocat foarte multe resurse financiare prin investitorii pe care noi i-am atras. După prima etapă în care eu eram singurul investitor, am deblocat foarte mulţi investitori care au venit alături de noi în prima rundă.“

2. Invitat: Alexandru Iancu, manager al ecosistemului Humans.ai.

Ce face? Dezvoltă soluţii AI pentru crearea unor identităţi digitale şi adaptarea businesurilor la era Web 3.0.

„Am avut o rundă de finanţare în luna septembrie a anului 2021, care a fost o rundă privată de investiţii unde am reuşit să strângem peste 9 mil. dolari, atât prin intermediul fondurilor de investiţii, cât şi investitorilor privaţi. Ulterior, am avut o rundă publică de vânzare în parteneriat cu cei de la Polkastarter, care în domeniul de cripto/ blockchain sunt una din cele mai mari platforme de lansare a proiectelor, şi acolo am strâns peste 1.100.000 de dolari. Am strâns prin aceste două runde de finanţare peste 10 milioane de dolari.“

3. Invitat: Alexandra Bogatu, fondator al Rezident.ro

Ce face? A dezvoltat o platformă de închiriat apartamente în regim hotelier.

„Am început în urmă cu patru ani, de la trei apartamente, dar anul viitor o să avem circa 80 de apartamente pe platformă. Practic, suntem un «one stop shop» pentru absolut toate nevoile celor care vor să închirieze în regim hotelier şi nu ştiu cum să înceapă. De asemenea, anul trecut am înregistrat afaceri de 500.000 de euro, iar anul acesta preconizăm o creştere de minim 40%. Începând cu anul viitor o să înregistrăm creşteri şi mai mari pentru că o să avem şi noi locaţii în platformă.”



Sfatul expertului

Invitaţi: Andreea Baciu, Chief Culture Officer în cadrul UiPath, şi Bogdan Apostol, cofondator şi CEO al Nestor – start-up-ul local ce a dezvoltat o platformă de „people intelligence”

Rolul unui advisor în cadrul unui start-up tech

Bogdan Apostol: „Feedbackul Andreei nu se limitează numai la produs în sine, ci se extinde pe multe arii de strategie de business - de la integrarea mai bună a provocărilor de actualitate a departamentelor de HR, până la a ne cristaliza mai bine poziţia şi oferta în sine pe piaţă, toate fiind cumva definitorii pentru a articula mai bine viziunea şi misiunea noastră pe care o avem în piaţă. Şi aici ne referim la o piaţă globală, nu neapărat la o piaţă locală, adică încorporarea unei viziuni globale într-un produs care să satisfacă nevoile reale din piaţă.“

Andreea Baciu: „Produsul, oricât de bun ar fi, şi oricât de deştept ar fi algoritmul, oricât de bine poziţionat în piaţă ar fi, oricât de avansat ca şi tehnologie, până nu îl cumpără clientul care vine şi zice: produsul acesta îmi aduce valoare sau tehnologia asta face ceva - creşte productivitatea, mă ajută în eficienţă, scade costurile, îmi accelerează creşterea, etc., orice indicator de business au ei pe care îl măsoară, nu este suficient. În acelaşi timp, este mai important ca în primul rând să asculte ce zic aceşti clienţi şi să vadă ce spun, să fie într-adevăr un produs care este vandabil şi pe care clienţii l-ar cumpăra, şi în al doilea rând să facă lucrurile astea cu oameni care sunt acolo pe termen lung pentru că într-un start-up, de la idee la a genera primul produs, la a-l pune în piaţă şi după aceea la a începe să îl creşti sunt ani, nu luni. Şi atunci oamenii pe care-i aduc lângă ei au nevoie de o rezilienţă incredibil de mare, au nevoie să creadă cu tărie în beneficiile produsului şi să vadă viziunea ce va fi atinsă la un moment dat, dacă va fi atinsă, şi să comunice foarte direct şi foarte deschis între ei, adică nu este loc de politici, nu este loc de a lăsa pe mâine ce poţi face astăzi.“

Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma

www.zf.ro/zf-it-generation

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.