Garaje legendare
Saptamana trecuta Google a cumparat casa in care se afla garajul pe care fondatorii companiei l-au inchiriat in 1998 pentru a lucra la dezvoltarea celebrului motor de cautare. E doar nostalgie sau e si un mesaj?
Saptamana trecuta Google a cumparat casa in care se afla garajul pe care fondatorii companiei l-au inchiriat in 1998 pentru a lucra la dezvoltarea celebrului motor de cautare. E doar nostalgie sau e si un mesaj?
In septembrie 1939, doi absolventi ai Universitatii Stanford pe nume William Hewlett si David Packard au inceput sa asambleze instrumente electrice intr-un garaj din oraselul californian
In 1976, alti doi tineri - Steve Wozniak si Steve Jobs - s-au apucat sa asambleze computere in garajul casei parintilor lui Jobs din Los Alamos, nu departe de
Nu doar firme high-tech si-au inceput drumul intr-un garaj, iar Walt Disney poate fi un bun exemplu. Pe de alta parte, nu doar garajul a fost locul inceputurilor modeste. Michael Dell a inceput sa vanda computere prin posta din camera sa de camin studentesc, iar Lillian Vernon a pornit din bucatarie. De altfel, chiar si Jobs si Wozniak au inceput in dormitorul casei si abia apoi s-au mutat in garaj. Este insa cert ca garajul este cel care a devenit un adevarat simbol care vine sa reprezinte spiritul antreprenorial, independent si curajos, specific american. Guy Kawasaki - unul dintre primii "evanghelisti" ai Mac-ului - a fondat chiar o companie care se numeste "Garage Technology Ventures" si ii explica numele prin faptul ca "garajul este o stare de spirit".
Este greu de stabilit cat adevar exista in credinta populara ca o idee buna si un garaj reprezinta o reteta antreprenoriala de succes. Intr-un studiu academic publicat in 2005, Pino Audia si Christopher Rider de la Universitatea
Altfel spus, de obicei antreprenorii castiga prin munca in cadrul unor organizatii formale informatiile, stiinta afacerilor, increderea si conexiunile sociale necesare pentru a porni o afacere, iar succesul pornind din garaj este mai degraba exceptia. Mai mult chiar, supralicitarea ideii "o idee si-un garaj" este contraproductiva, pentru ca subestimeaza aspectele sociale ale procesului antreprenorial. Pe de alta parte, legenda "garajului primordial" este valoroasa pentru mentalitatea americana, care pretuieste idealul sansei egale de care se bucura fiecare, a oportunitatii valorificate prompt si a ascensiunii sociale in baza muncii si a spiritului intreprinzator.
Poate ca studii de acest gen nu s-ar fi facut daca in 2004 nu ar fi facut valuri vestea ca firma HP a cumparat celebrul garaj din
O fi doar nostalgia sau semnificatia achizitiei este mai adanca? Poate ca Google vrea sa ne sugereze ca, prin serviciile pe care ni le ofera, nu vom mai avea nevoie de un garaj pentru a porni o afacere de succes. Doar de o conexiune la internet.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro