Inovaţie 2024. Bonapp: Ajutăm la reducerea risipei alimentare - bonapp.eco

Autor: Ioana Matei Postat la 01 martie 2025 9 afişări

Potrivit reprezentanţilor companiei, aplicaţia Bonapp este prima aplicaţie mobilă din România dedicată combaterii risipei alimentare, având un impact semnificativ asupra conştientizării acestei probleme în rândul utilizatorilor.

 

Descrierea inovaţiei:

Aplicaţia companiei conectează utilizatorii cu comercianţii locali, inclusiv supermarketuri, hipermarketuri, restaurante, magazine, benzinării, brutării, cafenele şi hoteluri. Prin intermediul aplicaţiei, utilizatorii pot achiziţiona produse care se apropie de data de expirare, beneficiind de reduceri cuprinse între 50% şi 80%. Compania a fost lansată la Bucureşti în noiembrie 2021 de către antreprenorii francezi Diego Roy de Lachaise, Luka Zivkovic şi Grégoire Vigroux. Bonapp răspunde nevoii de a reduce risipa alimentară prin conectarea utilizatorilor cu comercianţi locali care oferă produse aproape de data de expirare, la preţuri accesibile. Publicul vizat include consumatori din oraşele mari, care doresc să economisească bani şi să contribuie la diminuarea risipei alimentare.

Elementul de noutate:

Aplicaţia se diferenţiază prin modelul său de afaceri, care permite utilizatorilor să achiziţioneze produse la reduceri semnificative, promovând în acelaşi timp un comportament de consum mai responsabil şi conştient.

Efectele inovaţiei:

Aplicaţia influenţează pozitiv comportamentul consumatorilor, sprijinindu-i să adopte obiceiuri de cumpărare mai inteligente şi să îmbunătăţească modul de depozitare a alimentelor pentru prelungirea perioadei de valabilitate a acestora. În plus, aplicaţia contribuie la optimizarea bugetului utilizatorilor, încurajându-i să îşi planifice mesele în funcţie de alimentele achiziţionate la preţ redus. De la lansarea aplicaţiei, în noiembrie 2021, estimările arată că au fost salvate cel puţin 450 de tone de alimente. Platforma Bonapp este utilizată lunar de 1.200 de comercianţi în Bucureşti, Cluj, Iaşi şi Timişoara şi de mai bine de 350.000 de clienţi la nivel naţional. Compania intenţionează să continue extinderea parteneriatelor în cât mai multe oraşe din ţară.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.