Un român care este antreprenor de la 16 ani a reinventat boxul aşa cum îl ştim cu toţii. Ce înseamnă să faci smart boxing în România?
ANTREPRENOR DE LA 16 ANI, VICTOR BALANIUC NU S-A LĂSAT DESCURAJAT DE PANDEMIA CARE A PUS ÎN STAND-BY PRIMUL SĂU BUSINESS, FRONT ROW EVENTS, AXAT PE ORGANIZAREA DE SPECTACOLE. S-A FOLOSIT ÎN SCHIMB DE PRINCIPALUL ALIAT AL GENERAŢIEI SALE – TEHNOLOGIA, PENTRU A PORNI UN NOU PROIECT: PRIMA SALĂ DE SMART BOXING DIN ROMÂNIA.
Anul ăsta ne-a învăţat importanţa diversificării şi tocmai de aceea Legend a fost o bună oportunitate de a ne diversifica portofoliul Balvia Group de investiţii şi afaceri. Deşi pandemia a amânat cu aproape un an deschiderea sălii, a meritat efortul şi am reuşit să o deschidem cu succes”, spune antreprenorul.
Cu Victor Balaniuc, un tânăr de 26 de ani care a început să cocheteze cu antreprenoriatul încă de la 16 ani, am stat pentru prima dată de vorbă anul trecut, într-un material de copertă în care analizam „experienţa primei crize” – adusă de pandemie – în rândul tinerilor din Generaţia Z. La acea vreme îmi spunea că, în opinia sa, faţă de generaţiile anterioare de antreprenori, care au avut şansa de a trece prin perioada anilor ’90, reprezentată de mari oportunităţi de afaceri, în prezent acestea au fost înlocuite de cele din zona tech, aşa că „oricine are acces oricând şi oriunde în lume să îşi dezvolte ideea de afaceri”.Noul său proiect antreprenorial – Legend – pornit în Timişoara alături de partenerul său de business, Darius Tapalagă, alături de care a fondat şi Front Row Events, nu face excepţie, fiind „o sinergie intre sport, entertainment şi tehnologie”. Boxing fitnessul, stilul practicat la Legend, este, potrivit lui, box pentru amatori, în „super trend în SUA şi Europa”. „Conceptul devine popular – influencerii îşi pun mănuşile de box şi se afişează (pe reţelele sociale – n. red.). Tony Robbins (autor, speaker motivaţional şi consultant financiar personal – n. red.) şi cântăreţul Pitbull sunt doar două exemple de personalităţi care investesc în modelul acesta de business – investitori care nu au nicio treabă cu industria sportivă”, precizează Balaniuc.
Spre deosebire de boxul clasic, în cazul acestui stil sacii de box sunt prevăzuţi cu o serie de senzori cu ajutorul cărora se înregistrează numărul de lovituri şi forţa practicantului, dar şi alte informaţii legate de reacţiile corpului, precum activitatea cardiovasculară şi numărul de calorii arse, iar la finalul antrenamentului se generează o statistică care indică evoluţia practicantului. Un alt beneficiu al tehnologiei folosite, care recomandă fiecărui participant nivelul optim de efort, este eliminarea nevoii de a delimita clasele pe categorii de pregătire fizică. În plus, datele legate de evoluţia în timpul antrenamentului şi indicii corporali – precum masa musculară, procentajul de grăsime sau greutatea – sunt păstrate în aplicaţia personalizată, dezvoltată special pentru abonaţii companiei, in-house.
Ideea sălii de smart boxing i-a venit tânărului şi prin prisma modelelor de succes din industrie, din Occident, Statele Unite şi Europa, dar şi ca urmare a faptului că asociatul său, Darius Tapalagă, practica de câţiva ani acest stil de box, antrenându-se alături de un instructor care ulterior i-a ajutat să dezvolte latura sportivă a proiectului. Deşi deschiderea era programată pentru aprilie-mai 2020, pandemia i-a obligat să-şi amâne planurile. Între timp li s-a alăturat un al treilea asociat, Alexa Vlad, şi alţi doi instructori, echipa numărând în prezent zece angajaţi. Au pornit la drum cu o investiţie iniţială de 200.000 de euro, din care 35.000 reprezintă o finanţare Start-Up Plus, guvernamentală, iar restul este reprezentat de fonduri proprii. Pentru primul an de activitate, antreprenorul estimează venituri de 11,6 milioane de lei.
Spaţiul total pe care îşi desfăşoară activitatea este de aproximativ 350 de metri pătraţi, din care 170 de metri pătraţi sunt ocupaţi de sala propriu zisă, structurată pe două niveluri.
Legend se adresează în principal pasionaţilor de fitness, entertainment şi tehnologie, dar şi celor interesaţi de dezvoltare personală şi socializare şi care interacţionează zilnic cu reţelele de social media precum Facebook, Instagram, LinkedIn sau YouTube. Publicul ţintă al businessului este reprezentat de „white collars – angajaţi din zona corporate/servicii, oameni de afaceri şi din mediul antreprenorial, cu vârste cuprinse între 25 şi 40 de ani şi venituri medii spre mari/ridicate”; următorul segment vizat constă în alte persoane din categoria de vârstă extinsă de 18-50 de ani.
Pentru dezvoltarea tehnologiei cu care sala a fost dotată, dar şi a celor două aplicaţii personalizate, pentru iOS şi Android, disponibile gratuit pentru abonaţii Legend, antreprenorii au format o echipă alcătuită din doi programatori, care au realizat atât partea hardware cât şi de software, procedură care a durat aproximativ un an. „Bineînţeles, urmează să dezvoltăm în continuare şi să adăugăm noi funcţii pe parcurs”, spune Balaniuc. Abonaţii Legend sunt, de asemenea, monitorizaţi constant printr-o evaluare „realizată de un analizator profesional, care oferă o viziune completă asupra compoziţiei corporale”. La capitolul entertainment, acesta este asigurat de efecte speciale şi lumini, „fiecare lumină şi culoare fiind sincronizată cu mixurile muzicale şi mişcările sportivilor”.
În ceea ce priveşte abonamentele, acestea sunt atât standard, de 8 şedinţe (240 de lei), 12 şedinţe (300 de lei) şi număr nelimitat de şedinţe (500 de lei), cât şi personalizate, fie că vorbim de abonamente de private training, în care te antrenezi doar tu cu instructorul şi pentru care plăteşti 1.800 de lei, fie abonamente de private group training, în care poţi veni cu un grup de prieteni, cu tarife de 700 de lei/persoană. Antreprenorul se gândeşte să elimine însă acest tip de program, deoarece doreşte să încurajeze participarea la clasele existente în calendar.
Din rândul competitorilor, Victor Balaniuc enumeră nume precum World Class, dar şi jucători locali, din Timişoara, ca SmartFit sau NextFit. „În ceea ce-i priveşte pe cei care merg să se antreneze în zona lor de culturism, de aparate, sunt competitori indirecţi. Sunt mai degrabă competitori direcţi în ceea ce priveşte participanţii la clasele lor, chiar şi clase de box care se organizează uneori la sălile din oraş.”
Pe viitor, antreprenorul ia în calcul atât francizarea cât şi căutarea unor investitori pentru dezvoltarea tehnologiei şi lanţului de săli Legend, pe care vrea să îl extindă şi în alte oraşe din ţară. „Clar, viziunea noastră e să ne extindem în principalele oraşe din România în următorii 3-5 ani şi, bineînţeles, să ajungem cât mai repede şi în Bucureşti, probabil anul viitor”, spune el. Şi listarea pe platforme de tip 7Card se află pe agenda sa, dar „deocamdată nu am făcut-o. Vom hotărî, dacă ne listăm pe platforme de acest gen şi în funcţie de cererea pe care o vom avea în perioada următoare. În primul trimestru nu vom face asta, vrem să vedem cum acţionăm de sine stătător.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro