Marile companii tehnologice caută soluţii pentru mobilitatea urbană

Autor: Andra Stroe Postat la 26 ianuarie 2018 153 afişări

Traficul din marile oraşe se aplifică pe zi ce trece, aşa că principalele companii tehnologice de pe piaţă caută soluţii eficiente pentru a diminua aglomeraţia şi stresul provocate de această problemă.

Ca soluţie la aglomeraţia şi traficul din marile oraşe, compania Bosh a introdus „The Coup”, un serviciu e-scooter sharing, care a fost deja lansat la Berlin şi Paris. Astfel, în momentul de faţă există 1,600 de scutere electrice disponibile, care pot fi folosite de orice persoană cu vârsta peste 21 de ani cu carnet de conducere internaţional sau european de categoria B.

Aplicaţia „The Coup” permite utilizatorilor să găsească, să rezerve şi să plătească pentru cel mai apropiat scuter electric, pe care îl pot conduce apoi fără cheie. Sub scaun se găsesc o cască şi două baterii, iar Coup se asigură că sunt mereu încărcate.  Scuterele sunt alimentate cu energie electrică din surse regenerabile, şi pot rula cu până la 45 km/h. Utilizatorii le pot parca în zone special desemnate, în cadrul ariei de operare Coup.

În iulie 2017, Bosch a lansat faza de testare a unui asistent de mobilitate care analizează informaţii în timp real pentru a găsi cea mai rapidă rută prin oraş. Această aplicaţie ghidează în mod eficient utlizatorii către destinaţiile lor, permite oraşelor să regleze volumele de trafic şi oferă furnizorilor de mobilitate ocazia de a îmbunătăţi utilizarea diferitelor mijloace de transport.

Proiectele Bosch contribuie şi la eliminarea stresului cauzat de căutarea unui loc de parcare, factor care în prezent ocupă o treime din traficul urban. Soluţia de parcare comunitară Bosch presupune utilizarea unui sistem de asistenţă la parcare dotat cu senzori cu ultrasunete, cu ajutorul căruia maşinile pot identifica şi măsura spaţiile goale dintre maşinile parcate, pe măsură ce trec pe lângă acestea. Informaţiile colectate sunt transferate în timp real către o hartă digitală a locurilor de parcare ce poate ghida şoferii către spaţiile disponibile.

Împreună cu Mercedes-Benz şi alţi producători, Bosch testează acest serviciu în oraşe din Germania şi în alte părţi ale Europei. Acest sistem urmează a fi extins pentru a permite şoferilor să plătească digital tariful de parcare.

Până în 2025, conectivitatea va schimba în mod evident condusul pentru toată lumea. Funcţiile conectate vor economisi aproape 400.000 de tone metrice de CO2, cantitatea pe care un important parc naţional dintr-un mare oraş o poate capta şi depozita în trei ani de zile. Strategiile precum parcarea comunitară şi gestionarea activă a locurilor de parcare pot reduce numărul de kilometri conduşi în căutarea acestor spaţii de parcare cu 480 de milioane, în timp ce conducerea automată poate economisi şi combustibil.

În acest an se va lansa prima certificare a modelelor diesel care respectă standardele Euro 6 pentru emisiile generate în condiţii reale de trafic, sau RDE (Real Driving Emissions). Bosch desfăşoară în prezent 300 de proiecte RDE cu clienţii săi. Compania doreşte să sprijine producătorii de automobile în eforturile acestora de a reduce şi mai mult emisiile de oxizi de azot provenite de la vehiculele diesel.

În Europa, Bosch nu va mai efectua lucrări de inginerie pentru motoarele cu aprindere prin scânteie, care nu sunt echipate cu un filtru de particule. Astfel de filtre au contribuit semnificativ la reducerea emisiilor de particule ale motoarelor diesel, iar acest lucru este acum un obiectiv şi pentru motoarele pe benzină.

Compania a dezvoltat şi un sistem motopropulsor de 48 de volţi care asigură o mobilitate urbană eficientă şi este dinsponibil pentru toate categoriile de vehicule electrice uşoare, indiferent că este vorba de vehicule cu două, trei sau patru roti.

Acesta include un motor, unitate de control, baterie, încărcător, afişaj şi aplicaţie. Fiind alcătuit din componente auto uşor de găsit, producătorii vor avea avantajul pieselor testate în producţie şi a cheltuielilor minime pentru dezvoltare. Aceasta oferă atât producătorilor de echipamente originale (OEM), cât şi noilor jucători de pe piaţă, posibilitatea de a lansa vehicule în decurs de 12 până la 18 luni.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.