4 ani de click-uri
Doar 10% din capacitatea pietei de comert online este utilizata, barbatii detin monopolul in mediul online cu toate ca femeile sunt cele care pot revigora comertul online, iar cele mai vandute produse pe internet sunt tot cele din IT&C. Acestea sunt doar cateva aspecte pe care Target le-a discutat cu Madalin Matica, directorul pentru operatiunile europene al integratorului de plati online DotCommerce, despre viitorul comertului online in Romania.
Madalin Matica: Lansata in martie 2004, plata prin card are deja 4 ani de existenta, dar nu are performante extraordinare. In anul 2007 s-au tranzactionat aproape 45 de milioane de euro. Din fericire, la nivelul vanzarilor online, plata prin card reprezinta doar 7-10%, ceea ce arata ca e-commerce-ul romanesc tranzactio?neaza valori demne de luat in seama. Tot o veste buna este faptul ca implementarea platii online nu este un "daca", ci un "cand" pentru magazinele virtuale. Din pacate, multe magazine virtuale percep implementarea modului de plata online ca o "cheltuiala" si nu ca pe o necesitate. Lucrurile se schimba, dar, in Romania, destul de greu.
Target: Care sunt produsele care se vand cel mai bine in mediul online? Si care ar fi un profil al cumparatorului?
Madalin Matica: Situatia nu este schimbata fata de anii trecuti: se vand in special produse IT&C. Vestea buna este ca userii au inceput sa achite si facturi, amenzi sau plati pentru rezervari turistice. Exista o puternica corelare intre oferta si plata. Exista multe magazine virtuale care comercializeaza produse IT&C si foarte multe nise libere, ceea ce inseamna ca oportunitatea de investitii ramane mare. Sa nu uitam ca anul trecut in SUA vanzarile de produse de imbracaminte in online le-au depasit pe cele din IT&C.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro