Comoara de sub muntele Google

Postat la 05 mai 2009 25 afişări

Google a lansat saptamana trecuta doua noi produse experimentale avand ca scop schimbarea modalitatii de cautare a imaginilor si a stirilor. Similar Images este un serviciu care foloseste o fotografie in loc de text pentru a gasi alte imagini asemanatoare.

Spre exemplu, cand cineva cauta acum o imagine cu o plaja folosind cuvantul-cheie <plaja>, va primi o gama larga de rezultate, dar majoritatea nu sunt ceea ce vrea el de fapt, explica R.J. Pittman, director de management al produselor. Daca in schimb intra pe link-ul Similar Images, care se gaseste sub una dintre imagini, primeste altele asemanatoare si treptat poate sa ajunga la imaginea cea mai apropiata de cea cautata, continua Pittman, amintind ca in baza de date exista sute de milioane de imagini.

 

Cel de-al doilea serviciu lansat de Google este Timeline, care extrage informatii din baza Google News, afisate in ordine cronologica. Timeline a fost dezvoltat de Andy Hertzfeld, fost membru al echipei initiale care a dezvoltat Apple Macintosh si care afirma ca a vrut sa creeze un astfel de serviciu in primul rand pentru ca lui i-ar fi fost de folos sa aiba acces la asa ceva. Serviciul returneaza stiri, fotografii si clipuri video, pornind de la oferta actuala a Google News si extinzand cautarea la arhivele ziarelor si ale revistelor, ale blogurilor, precum si rezultate din Wikipedia, din biblioteca (baza de date cu carti) a Google, din baze de date cu filme sau jocuri video. “Timeline ofera posibilitatea utilizatorilor de a explora inclusiv informatii de presa vechi, ingropate in arhivele revistelor si ziarelor”, a afirmat Pittman. In ce-l priveste pe Hertzfeld, el a declarat ca se simte ca un copil intr-o cofetarie plina, avand la dispozitie atata informatie. “Sa poti vedea cultura umana si istoria ei pe ecranul computerului e minunat. E o opera de arta in sine sa vezi de ce anume s-a preocupat umanitatea de-a lungul timpului.”

 

In ce priveste monetizarea celor doua noi functionalitati, R. J. Pittman a spus ca inca nu exista vreun plan de a le exploata comercial. Analistii au vazut in ele o ilustrare a eforturilor Google de a dezvolta conceptul de cautare universala, extinsa dincolo de cuvantul scris si urmarind moduri noi de a naviga si de a organiza informatia disponibila pe internet. Google ramane imbatabil pe piata motoarelor de cautare, detinand aproximativ 64% din piata americana, urmat de Yahoo! care detine 20% si de Microsoft care are o cota de piata de 8,3%.

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/new-media/comoara-de-sub-muntele-google-4296748
4296748
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.