Facebook si problemele sale. Cat de sigure sunt informatiile utilizatorilor?
Mark Zuckerberg are o retea impresionanta de prieteni. Ar trebui, in teorie, sa stie cum sa tina secretele celor aproape 520 de milioane de oameni din reteaua lui. In practica insa, au aparut scapari, si nu putine, iar amicii au inceput sa se supere si sa plece.
Fapt e ca problema securitatii datelor, aparuta pentru ca Facebook isi pune utilizatorii sa parcurga un proces de setari incredibil de stufos si plin de chichite, poate fi rezolvata. "Intentia initiala a fost sa permitem un control cat mai detaliat, dar se pare ca dorinta consumatorilor a inclinat catre simplitate", reflecta Mark Zuckerberg, fondatorul in varsta de 26 de ani al Facebook, incercand sa-i convinga pe critici ca informatiile personale nu sunt vandute si nu ajung niciodata pe vreun alt site fara acordul prealabil al membrilor.
Conducerea retelei sociale n-a facut insa decat sa puna sare pe rana confidentialitatii informatiilor, un subiect care a generat de-a lungul timpului controverse aprinse si care a fost amplificat de repetate modificari aduse de Facebook in setarile de confidentialitate, dar si de erori tehnice care au permis ca o serie intreaga de informatii despre membrii retelei, ba chiar si continutul unor mesaje private intre ei schimbate prin intermediul retelei, sa devina publice. Mai nou, peste noapte, membrii s-au trezit ca o multime de site-uri pot prelua informatii din profilul creat de utilizatori pe paginile retelei si sa le faca publice, cum face spre exemplu Pandora.com, care publica preferintele muzicale. "Daca ar gasi un sistem usor de folosit, care sa le explice foarte clar oamenilor ce se intampla cu informatiile lor in functie de setari, Facebook ar putea potoli valul de critici", crede Patrick Kerley, consultant al Levick Strategic Communications.
Drept raspuns, Zuckerberg a prezentat la mijlocul saptamanii trecute cateva schimbari in setarile de confidentialitate, care ar urma sa se aplice in urmatoarele saptamani. A inceput insa prin a spune cu o oarecare tensiune pe chip ca, de fapt, majoritatea membrilor nu cauta sa ascunda informatiile personale, ba chiar dimpotriva. Pentru cei care fac o prioritate din protectia datelor proprii, compania a facut o singura pagina pentru setarile de confidentialitate aferente tuturor tipurilor de informatii, numarul setarilor a fost redus de la aproximativ 50 la numai 15, iar de-acum exista o optiune prin care poate fi blocat simplu accesul din partea altor site-uri (desi este greu de crezut ca foarte multi o vor folosi, mai ales ca i-ar impiedica sa joace popularul joc "FarmVille"). Modificarile trebuia sa fie insa facute, mai ales ca reprezentantii Comisiei Europene au considerat ca setarile de confidentialitate inselatoare si rigide practicate pana acum sunt inacceptabile.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro