Ofensiva românească din piaţa gadgeturilor
De peste 15 ani, magazinul online de telefoane şi gadgeturi DualStore luptă pentru a evolua pe o piaţă extrem de competitivă, dominată de giganţi internaţionali. Iar din 2021 are o nouă armă: un brand propriu, made in Ro. Care sunt planurile companiei pentru anii următori?
În pandemie şi la începutul războiului am întâmpinat provocări în ceea ce priveşte transportul mărfii din Asia către noi, iar costurile au fost mult mai mari şi timpii de livrare ridicaţi. Aceste aspecte ne-au îngreunat activitatea şi le-am simţit ca pe adevărate provocări”, povesteşte Ioana Szentlaszloi, cofondatoare a StarMobileGsm, sub umbrela căreia activează magazinului online de telefoane şi gadgeturi DualStore şi brandul propriu iSEN, prin care businessul comercializează online diferite categorii de produse, de la telefoane mobile (smart, rezistente, clasice), camere auto de bord, gadgeturi, trotinete şi biciclete electrice, la tablete PC, laptopuri, media playere cu Android, proiectoare, ceasuri smart, brăţări fitness şi căşti audio, printre altele.
Povestea companiei a început în 2007, la Baia Mare, în urma unei investiţii de 10.000 de euro, businessul axându-se iniţial pe nişa de telefoane dual sim, un segment insuficient acoperit la momentul respectiv. În cei 16 ani de activitate, afacerea a reuşit să ajungă de la vânzări de 50.000 euro pe an la afaceri de peste 2 milioane de euro în prezent. Pentru anul în curs, reprezentanţii businessului estimează o creştere de 25%.
„Primele investiţii au fost în produse. Am început cu un model de smartwatch, apoi căşti, trotinete şi biciclete electrice, TV box-uri, stabilizatoare gimbal, navigatoare de bord şi oglinzi electrice şi nu ne-am oprit. Am dezvoltat, în 2021, şi brandul iSEN, cu care suntem într-o continuă diversificare”, spune Ioana Szentlaszloi. Potrivit ei, în ciuda provocărilor aduse în ultimii ani de pandemie şi războiul de la graniţă, în prezent fabrica se află la o capacitate optimă. „Acum, la început de sezon, când se caută astfel de produse, asamblăm aproximativ zece biciclete electrice pe zi. Costurile noastre sunt mai mari acum, dar cu toate acestea nu am mărit preţurile produselor comercializate online.”
Despre portofoliul de clienţi antreprenoarea spune că este unul foarte variat, incluzând „de la simplul consumator până la companii cunoscute şi chiar instituţii publice”. Aici se numără inclusiv câteva companii mari care achiziţionează telefoane rezistente sau tablete pentru angajaţi, compania având ca parteneri oficiali Ulefone, Blackview, Doogee, Oukitel, Amg, Bluedio, „şi dorim ca în 2023 să extindem aceste colaborări”. Potrivit fondatoarei, cererea a crescut în ultimii doi ani şi îşi menţine trendul ascendent. „În 2022, portofoliul de clienţi a crescut cu 22%, iar pentru anul acesta estimăm o creştere de 15%. Anul 2022 a fost unul în care am realizat noi parteneriate, care ne-au adus implicit atingerea obiectivelor stabilite la început de an. Am început colaborarea cu Decathlon, Evomag şi Flanco, spre exemplu”, a mai spus Ioana Szentlaszloi.
De asemenea, în septembrie 2022 compania a investit în dezvoltarea aplicaţiei iSEN Mobility, care a fost finalizată în ianuarie 2023. „Am conceput aplicaţia iSEN Mobility special pentru clienţii noştri care au achiziţionat trotinete electrice iSEN, cât şi pentru potenţialii clienţi. Considerăm că este loc pentru toată lumea în această piaţă care ce-i drept este foarte competitivă. Trebuie doar să vii cu ceva inedit mereu, cu ceva nou. Colaborarea directă cu furnizorii din China şi Europa ne oferă posibilitatea de a aduce pe piaţă multe produse în exclusivitate şi ne oferă privilegiul de avea preţuri mai mult decât competitive”, a menţionat ea.
În prezent, în cadrul companiei, care deţine, în paralel cu birourile, un depozit şi o fabrică, lucrează o echipă de nouă persoane. „Suntem în această formulă de mult timp, astfel că nu a fost nevoie de schimbări. Fiecare ştie ce are de făcut, ceea ce ne ajută foarte mult zi de zi, dar şi pe termen lung. După ce ne vom muta în noul sediu, anul acesta, vom recruta oameni noi în echipă. Va fi nevoie de noi talente în echipă pentru o bună desfăşurare a activităţii. Încă nu ştim de câţi oameni va fi nevoie sau pe ce poziţii, dar vom afla pe parcurs, în funcţie de parteneriatele, oportunităţile şi noutăţile pe care le vom lansa. Căutăm şi găsim mereu soluţii optime pentru business şi echipă.”
Printre obiectivele pentru anul în curs ale reprezentanţilor companiei se numără aşadar mutarea sediului, creşterea brandului propriu şi extinderea vânzărilor la nivel european, businessul fiind activ momentan în România şi Ungaria.
Printre strategiile de creştere a vizibilităţii brandului, dar şi pentru a găsi noi surse de inspiraţie, reprezentanţii companiei obişnuiesc să ia parte şi la diverse evenimente de interes. „Am participat şi vom participa în continuare la evenimentele locale şi internaţionale din industria noastră. Înainte de pandemie am fost în Hong Kong, iar de curând ne-am întors de la World Mobile Congress din Barcelona. La nivel local, anul acesta participăm la Gomag eCommerce Summit, la Salonul Bicicletei, Maramureş Bike şi alte evenimente cu expoziţii.”
Saltul de la angajat la angajator
Ioana Szentlaszloi a absolvit Facultatea de Resurse Minerale şi Mediu la inginerie, şi şi-a început cariera ocupând funcţia de manager în cadrul unei companii de telefonie mobilă active pe piaţa locală, unde a lucrat până în 2007, când a ales calea antreprenoriatului. „Am simţit mereu că mă atrăgea tot ce are legătură cu tehnologia, asta şi pentru că mereu va fi ceva nou de învăţat, iar restul a venit în mod natural. Nu ştiu dacă am visat să devin ceva anume, nu cred. Mi-am dorit doar să fiu un adult responsabil şi serios”, a povestit Ioana Szentlaszloi.
Ea consideră că un lider bun nu este neapărat cel care face cele mai mari lucruri, ci este cel care îi face pe oameni să facă cele mai mari lucruri. „A fi un lider bun a fost întotdeauna un avantaj competitiv. Indiferent de dimensiunea echipei sau a unei companii pe care o conduci, vei avea nevoie de un set complet de abilităţi de conducere care te vor ajuta în relaţiile de zi cu zi: cu angajaţii, membrii echipei, alţi manageri, clienţi. Nouă ne plac oamenii cu iniţiativă, care vin mereu cu idei, cu soluţii, responsabili şi cu simţul seriozităţii. După aceste aspecte ne ghidăm când alegem un angajat nou.”
Despre agenda zilnică, antreprenoarea spune că este mereu plină, având în vedere că trebuie mereu să ştie care este trendul pieţei şi ce va urma. „Agenda mea zilnică este încărcată cu diverse activităţi – de la întâlniri cu diverşi parteneri şi colaboratori, la convorbiri uneori şi video cu furnizorii din China, care mă ţin la curent cu noutăţile şi apariţiile în materie de telefoane, gadgeturi, tablete şi toate celelalte produse din portofoliul nostru. Îmi place să discut cu angajaţii, să fiu la curent cu tot ce se întâmplă în cadrul companiei, să găsim împreună soluţii când e cazul. Industria de profil este într-o continuă transformare, trebuie doar să ţii pasul cu ea”, a mai spus Ioana Szentlaszloi.
Carte de vizită
Ioana Szentlaszloi, cofondatoare, DualStore & iSEN
1. A absolvit Facultatea de Resurse Minerale şi Mediu, Inginerie;
2. Înainte de a deveni antreprenor a fost manager la o companie de telefonie mobilă de pe piaţa locală;
3. În 2007 a cofondat compania DualStore şi brandul iSEN – sub care sunt produse şi comercializate trotinete şi biciclete electrice, căşti audio cu Bluetooth, ceasuri smart, camere auto dvr şi alte gadgeturi;
4. Pe lista de hobby-uri ale Ioanei Szentlaszloi se regăsesc activităţi precum cititul, călătoriile, sportul şi un stil de viaţă sănătos. De asemenea, îi place să asculte muzică.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro