Povestea Beats by Dre
Popularele căşti Beats by Dre au parcurs în şase ani drumul de la o simplă idee la un produs cu vânzări de jumătate de miliard de dolari în toată lumea, fără a pune la socoteală şi mica industrie a falsurilor vândute la jumătate de preţ, inclusiv în România. Povestea lor este însă mai puţin cunoscută şi foarte întortocheată.
ACUM VREO ŞASE ANI, SĂTUL DE CALITATEA ÎNDOIELNICĂ A SUNETULUI REDAT DE CĂŞTILE DIN COMERŢ cântăreţul şi impresarul Dr. Dre s-a hotărât să lanseze propria marcă de căşti de înaltă fidelitate. Aşa au apărut, în 2008, exclusivistele şi deloc ieftinele, dat fiind preţul de 300 de dolari, căşti Beats by Dre, concepute să redea sunetul aşa cum îl aude un artist în studiourile de înregistrare.
De atunci, căştile lui Dr. Dre au devenit un adevărat fenomen, nu numai pentru că sunt privite drept un accesoriu fashion, dar şi pentru că vânzările anuale de asemenea dispozitive se învârt deja în jurul a jumătate de miliard de dolari. Dr. Dre, pe numele lui Andre Young, nici măcar nu bănuia, când s-a decis să intre în acest business în parteneriat cu un butic din domeniul audio, cunoscut pentru cablurile HDMI foarte scumpe pe care le producea, cât succes va avea ideea lui. Mai puţin cunoscut este însă faptul că ideea n-a fost în totalitate a lui sau, mai bine spus, realizarea nu-i aparţine întru totul. Există încă pe piaţă modele dintre primele ale căştilor Beats care poartă emblema micuţă a partenerului, pe nume Monster, şi care spun de fapt povestea adevărată a căştilor de lux. Începuturile Beats au legătură tocmai cu Monster, companie care a semnat cel mai prost contract din istoria industriei şi care a pierdut astfel sute de milioane de dolari. Iar de Monster se leagă strâns numele lui Noel Lee.
PENTRU NECUNOSCĂTORI, LEE ESTE UN TITAN AL CĂŞTILOR AUDIO, fiind implicat în domeniu încă din 1979, după ce absolvit o facultate de inginerie şi s-a decis să intre în businessul de componente audio pornind de la o premisă cât se poate de simplă: muzica pe care o auzeau consumatorii în căştile de pe piaţă nu suna nici pe departe la fel de bine pe cât ar fi putut. În spiritul tradiţional din Silicon Valley, Noel Lee şi-a început afacerea în garajul casei părinteşti, unde testa diverse tipuri de cabluri din cupru pentru a găsi modelul care să redea sunetul la cea mai înaltă fidelitate, scrie Gizmodo. Apoi, în acelaşi spirit tradiţional, a scos pe piaţă Monster Cable, cu o strategie răsunătoare de marketing şi un preţ destul de piperat, încercând să ofere audiofililor o calitate a sunetului despre care doar se vorbea în broşurile de marketing ale căştilor comerciale. Monster s-a extins apoi în zona cablurilor HDMI şi a soluţiilor pentru curăţat ecrane, care, pentru că aveau preţuri foarte ridicate, au creat companiei o reputaţie mai puţin strălucită.
CU TOATE ACESTEA, NOEL LEE A CLĂDIT UN MIC IMPERIU ÎN JURUL CABLURILOR DE SUNET DE 200 DE DOLARI, de care foarte puţini aveau de fapt nevoie, dar pe care majoritatea consumatorilor le cumpărau pentru că era la modă. Iar când vânzările au scăzut, Monster s-a reorientat pe boxe audio pentru PC, cu toate că şi epoca acestora începea deja să apună. Aşa că şi această perioadă a trecut repede, forţându-l pe antreprenor să găsească o nouă linie de business, cea a căştilor. În perioada în care Noel lucra la prototipuri, fiul său cutreiera Los Angelesul pentru a se întâlni cu nume mari din industria muzicală. Soarta a făcut să se întâlnească acolo cu Jimmy Iovine de la Interscope Records, un "mogul" în domeniu, împreună cu care a pus pe hârtie ideea Beats.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro