Povestea tânărului care a transformat în afacere una dintre cele mai mari probleme ale afacerilor şi instituţiilor publice din ţara noastră

Să ne imaginăm o cameră plină cu dosare şi documente fizice, fiecare clipă de căutare sau arhivare consumând timp preţios. Acesta este scenariul cu care se confruntă multe companii care încă se bazează pe metode tradiţionale de gestionare a informaţiilor. Dar în era digitală, tehnologia schimbă radical acest proces, transformând ceea ce ar putea dura luni întregi într-o operaţiune de doar câteva ore. Andrei Negulescu, expert în digitalizarea afacerilor, a explicat pentru BUSINESS Magazin cum tehnologiile de digitalizare şi inteligenţa artificială pot reduce semnificativ timpul necesar pentru gestionarea documentelor.
Am avut recent un proiect cu o companie care avea în jur de 14.000 de contracte istorice şi nu puteau să le urmărească. Ca să imporţi într-un sistem 14.000 de contracte manual, când încarci manual contractele într-un sistem digital, încarci contractul şi după aceea pui titlul contractului, parteneri, dată de expirare, subiect etc. Iar la 14.000 de contracte toată treaba asta durează aproximativ doi ani. Însă noi am instruit modelul de AI (inteligenţă artificială) care să extragă automat din contracte care sunt complet nestructurate cele 25 de etichete, de metadate relevante - cum am spus, titlu, număr şi aşa mai departe - şi am importat 14.000 de contracte în opt ore, toate indexate, puse automat în foldere, ordonat.
Asta era ceva imposibil de făcut înainte de large language model (LLM)”, a spus într-un interviu pentru BM Andrei Negulescu, strategic digitalisation manager în cadrul Matricia Solutions – companie românească care furnizează soluţii software pentru mediul de business.
El a explicat că prin integrarea unui sistem cloud, documentele pot fi încărcate rapid şi gestionate eficient, iar inteligenţa artificială ajută la analiza şi interpretarea acestora, economisind resurse şi sporind acurateţea procesului.
Un alt exemplu oferit de Andrei Negulescu este folosirea AI pentru a reduce timpul şi a avea dimensiunea amprentei de carbon a unei companii. „Folosim AI pentru a ajuta companiile cu auditul asupra mediului – toate companiile trebuie să facă acest audit, să ofere o dimensiune a amprentei de carbon. Deci ar trebui să încarce nişte informaţii despre cât curent au consumat, care sunt resursele pe care le folosesc. Aspect care aduce o nebunie într-o companie mare, trebuie să angajeze oameni pe zona asta, care trebuie să se uite în business, să caute informaţiile de care au nevoie, să le separe şi să calculeze. Ce să vezi? Nu multe companii au acces la facturile lor de la furnizori şi cu AI noi ne uităm care sunt facturile care au legătură cu consumul de curent electric, cu alte resurse şi aşa mai departe şi ajungem la rezultatul dorit. Ele sunt date nestructurate, pe care AI ţi le structurează.”
CITITI AICI MATERIALUL INTEGRAL
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA