Recrutare prin Twitter
Twitter ofera o multime de oportunitati: mai nou, cei ce cauta un loc de munca si companiile pot trimite anunturi de angajare prin intermediul platformei de microblogging.
Dezvoltat de compania de consultanta in social media Prodigy si de agentia de web design Zoom Studios si lansat la sfarsitul lunii martie, Microjobs.ro este un serviciu care ofera posibilitatea utilizatorilor de a cauta sau de a oferi un loc de munca. “Rapiditatea cu care se dezvolta Twitter ne-a dat ideea de a crea serviciul Microjobs.ro; momentan este mai mult un experiment decat un business”, a spus Cristian Manafu, senior consultant in cadrul Prodigy si initiator al proiectului Microjobs.ro. “Am ales sa punem accentul pe job-uri, pentru ca anul acesta piata de recrutare va fi foarte dinamica”, sustine el.
Pentru a putea posta un anunt pe Microjobs.ro, utilizatorii de Twitter pot trimite anunturi ce contin oferte sau cereri de locuri de munca, cu conditia de a respecta limita de 140 de caractere a unui mesaj impusa de Twitter.
In primele patru zile de la lansare, pe site au fost postate 60 de cereri si de oferte de munca, iar in ce priveste numarul de accesari, Microjobs.ro a fost vizitat in ziua lansarii de 3.100 de vizitatori, iar a doua zi de aproximativ 1.600. Una dintre problemele pe care site-ul le intampina este insa numarul mic de utilizatori Twitter in Romania - in prezent in jur de 3.000, potrivit lui Manafu. “Aceasta problema ar putea fi rezolvata prin deschiderea unui canal de anunturi si pentru cei care nu folosesc microblogging-ul”, spune el, precizand ca pentru a mari baza de utilizatori, va integra in curand si platforma romaneasca de microblogging Cirip.ro.
O alta problema este cea a monetizarii. “Pana acum nu s-a gasit o formula viabila pentru monetizarea platformei Twitter, lucru care ne tine si pe noi pe loc”, a afirmat Cristian Manafu. “In viitor insa vizam modalitati de monetizare precum personalizarea background-ului site-ului cu un brand, promovarea anunturilor provenite dintr-o singura sursa, spre exemplu pastrarea mai mult timp printre primele anunturi a unui site de job-uri clasice sau a unei companii mari si, cand traficul o va permite, dezvoltarea publicitatii online.”