Si totusi, comertul online
Daca pofta de consum in general scade pe timp de criza, sunt totusi destui entuziasti care spera ca un magazin online are sanse mai mari decat unul offline sa atraga cumparatori in aceasta perioada.
Site-ul Vanzari20.ro se adreseaza in special comerciantilor din mediul offline care in prisma crizei economice vor sa isi dezvolte si o prezenta online. “Datorita costurilor mult mai reduse de operare, numarul magazinelor online a inceput sa creasca in ultima perioada. Ele sunt o optiune ieftina si rapida de a vinde aproape orice”, sustine Tudor Totolici, consultant de strategie in cadrul companiei MB Dragan si unul din fondatorii. Vanzari20.ro. Investitiile facute de cei ce isi deschid un magazin online, evident diferite in functie de domeniul de activitate si de bugetul de promovare, pot varia intre 4.000 de euro si 100.000 de euro, conform lui Totolici.
Serviciul dezvoltat de MB Dragan, care a avut nevoie de o investitie initiala de 8.000 de euro, vrea sa ofere sprijin antreprenorilor pentru a-si adapta planul de business si a-si dezvolta o strategie de comunicare in mediul online. “In prezent, site-ul este axat exact doar pe aceasta nisa a comertului electronic si nu se adreseaza altor tipuri de investitori”, mai spune consultantul, apreciind ca daca proiectul va avea succes, echipa care lucreaza in cadrul Vanzari20.ro va putea dezvolta astfel de proiecte si pentru alte nise din industria de online.
Pana in acest moment, la mai putin de doua luni de la lansare, site-ul Vanzari20.ro a atras peste 6.000 de vizitatori, cu o promovare facuta in mare parte pe retelele sociale, iar 100 dintre acestia cocheteaza cu ideea de a-si deschide o afacere online. Totolici sustine ca si-a propus ca pana la finalul acestei veri sa sustina prin intermediul Vanzari20.ro lansarea a aproximativ 60 de magazine online.