Uitati-va ce spun
Limbajul de lemn si formatul standard de document oficial fac din comunicatele de presa, in multe cazuri, mai mult un rau necesar decat o modalitate de informare atractiva pentru destinatar.
Dar daca ar fi vorba nu de un comunicat scris, ci de unul filmat? “Conceptul de comunicat video vine in primul rand ca raspuns la necesitatea de transmitere a unui mesaj complet, atat catre presa scrisa, cat si catre televiziuni”, afirma Bianca Preda, managing partner in cadrul agentiei BiG Media Relatii Publice si directorul ComunicateVideo.ro.
Principiul ComunicateVideo.ro, site lansat la inceputul acestei luni, consta in publicarea online de comunicate video din partea companiilor sau a altor organizatii, insotite de text, respectiv in transmiterea lor catre un grup anume de utilizatori sau catre presa. Ideea nu e noua, fiind aplicata in strainatate mai ales in cazurile cand avantajul reprezentarii vizuale este cu deosebire relevant (demonstratii de produse, un tur de showroom, un scurt reportaj intr-un magazin si asa mai departe).
Saptamana trecuta, pe site se gaseau sapte comunicate video, majoritatea din domeniul economic, iar Bianca Preda spune ca in perioada urmatoare vor fi postate pe site si comunicate din domeniul politicii sau al administratiei publice. Tinta pe care site-ul si-a propus-o este sa ajunga la 30 de comunicate video pe luna pana in trimestrul al treilea al anului, iar in ce priveste traficul, Preda se gandeste la 500-800 de vizitatori unici pe saptamana in urmatoarele trei luni.
Investitia initiala pentru dezvoltarea site-ului a fost de pana la 20.000 de euro, iar dupa primul an ar urma sa ajunga la o cifra de afaceri de minim 100.000 de euro, in conditiile in care costul pentru producerea si publicarea unui comunicat pe site este de aproximativ 300 de euro, conform lui Preda. “Este o perioada nefavorabila pentru economie, cand bugetele de promovare nu mai sunt atat de generoase, dar chiar si in aceste conditii sunt de parere ca folosirea comunicatelor video poate deveni o alternativa viabila in raport cu alte metode de promovare”.