YouTube nu e aici
Are originalitatea vreun rol pe site-urile de continut video din Romania? In majoritatea cazurilor, ca sa ne exprimam politicos, originalitatea nu-i chiar o prioritate.
Alexandru Gugurel (22 de ani), cofondatorul companiei de dezvoltare web Mediatic, a pornit veevo.ro cu ideea de a crea un site de continut video cu clipuri exclusiv originale. Deocamdata, originalitatea clipurilor video pe care vizitatorii vor sa le publice pe site este verificata prin filtrul personal al echipei din spatele veevo.ro, model care functioneaza pentru ca in fiecare zi nu sunt adaugate mai mult de 10-12 clipuri. Planul lui Gugurel pe termen lung, cand numarul fisierelor video publicate zilnic va creste, ar fi sa creeze o comunitate de utilizatori care sa filtreze clipurile, asa incat pe site sa nu ajunga totusi materiale copiate.
“Prin prisma acestui criteriu al originalitatii, consider ca nu concuram direct cu alte site-uri romanesti de continut video, de genul trilulilu.ro sau 220.ro, majoritatea clipurilor de acolo fiind copiate de pe YouTube”, sustine Gugurel. Cu toate acestea, Veevo.ro urmareste sa atraga aproximativ acelasi public care viziteaza si celelalte site-uri de profil. “Dar avand in vedere ca abordam totusi o categorie mai restransa de consumatori de continut video, nu ne asteptam la o crestere foarte rapida”, spune fondatorul Veevo.ro. Site-ul numara pana in prezent aproximativ 3.000 de vizitatori unici care au putut urmari cele peste 350 de clipuri video disponibile.
Investitia de 20.000 de euro necesara dezvoltarii site-ului a fost suportata de catre companiile Mediatic si Tea Communications, despre care Gugurel estimeaza ca in urmatoarea perioada vor continua sa investeasca, in special pentru promovarea serviciului. Aceste cheltuieli nu vor fi recuperate insa prea curand, pentru ca, desi exista mai multe modalitati prin care proiectul poate aduce venituri, Alexandru Gugurel spune ca prefera deocamdata sa nu apeleze la ele, pana ce site-ul va capata notorietate si trafic.