Start-up-ul care vrea să facă mai uşoară viaţa celor care fac cumpărături online
De multe ori, magazinele online se lovesc de dezavantajele pe care le are comerţul electronic cu privire la faptul că oamenii nu pot vedea produsul în forma lui fizică, să îl ţină în mână şi să îl testeze sau să poată explora diferitele variante ale aceluiaşi produs.
Un start-up din Timişoara şi-a propus însă să modernizeze procesul online de cumpărare a produselor personalizabile şi a creat un configurator 3D prin care produsele „prind viaţă” în mediul virtual, cumpărătorii putând vedea astfel exact cum va arăta produsul ales de ei.
„Soluţia noastră se adresează clienţilor magazinelor online, adică e mai degrabă o soluţie B2B2C. Noi ne ocupăm de partea asta de integrare, suntem în curs de dezvoltare de «plug-in-uri» pentru diferite platforme de e-commerce, Avem câteva deja făcute, şi ne ocupăm de partea asta în continuare. Soluţia noastră vine şi schimbă plictisitoarea poză a unui produs din pagină înlocuind poza unui produs cu un element interactiv, dinamic, care răspunde la schimbările utilizatorului. De exemplu, dacă un utilizator vrea să cumpere o canapea, dar vrea o anumită culoare, şezutul şi perne pe altă culoare, are nişte opţiuni, schimbă opţiunile şi vede exact cum urmează să arate. Asta e o problema destul de mare, în special pentru clienţii producătorilor de canapele: cum s-ar combina rozul acela cu verdele acelea şi după aia apar surprize că nu se aştepta să arate aşa”, a explicat Alexandru Meseşan, fondator şi CEO al Ixaria, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.
El a pornit proiectul Ixaria după o experienţă de peste 15 ani în dezvoltarea de soluţii software 3D, fiind expert în realizarea de configuratoare 3D. „Am început în 2014, aveam o firmă în care dezvoltam soluţii la comandă. Acolo dezvoltam multe aplicaţii 3D în browser, de la arhitectură, inginerie etc. Iar cel mai des furnizam configuratoare 3D de produs pentru diferite nişe şi pentru clienţi din SUA, Canada şi ţări din vestul Europei. În 2019-2020 am început să colaborez cu Victor Iancu. El era freelancer, ne-am cunoscut prin Upwork de fapt şi am început să lucrăm împreună la un configurator, pentru o firmă mare din Germania. Am lucrat împreună la configuratorul acesta şi amândoi avem şi avem aspiraţii antreprenoriale aşa că am hotărât împreună că ar fi o idee destul de interesantă să încercăm să transformăm serviciul acesta într-un produs. Aşa că ulterior am făcut o altă firmă specializată în dezvoltarea unui produs pe care să îl închiriem diferiţilor producători. Scopul era să oferim serviciul acesta mult mai ieftin decât ca serviciu la comandă, pe care clar şi-l permite doar o nişă foarte mică. Iar de atunci tot dezvoltăm soluţia”, a relatat Meseşan cum a demarat proiectul Ixaria. În prezent, soluţia Ixaria este folosită de opt clienţi din România care activează cu precădere în industria mobilei, dar şi în industria fashion. Printre clienţii actuali ai start-up-ului se numără Divanisimi, Agache, LockART Doors şi apshoes.ro (Alexandru Pop). „Noi am început să ne promovăm foarte mult pe zona de mobilă, pentru că este o zonă pe care o putem ajuta cel mai mult. Adică, valoarea adăugată pe care o aducem firmelor de mobilă este considerabilă. În rest, lucrăm şi pe zona de fashion, avem şi clienţi din zona de modă, bijuterii şi auto.” Modelul de business al Ixaria presupune plata unui abonament lunar pentru utilizarea soluţiei, care variază între 350 euro şi 2.500 euro, la care se poate adăuga şi o taxă de implementare. Până la finalul acestui an, Ixaria şi-a propus să ajungă la un portofoliu de 30 de clienţi şi la venituri recurente lunare de 10.000 de euro.
Până în prezent, investiţiile proprii în dezvoltarea proiectului Ixaria se ridică la circa 450.000 de euro, iar start-up-ul se află acum în căutarea unei prime finanţări în valoare de 150.000 de euro pentru a putea să dezvolte platforma într-un ritm mai accelerat şi pentru a o putea promova mai mult. „Cea mai mare problemă pe care o avem acum, care se poate rezolva cu bani, ca multe alte probleme, este faptul că trebuie să separăm activitatea de dezvoltare a platformei de cea de achiziţie de clienţi. Adică nu putem să dezvoltăm platforma pentru că trebuie să atragem clienţi care trebuie să ne aducă bani şi este o buclă care ne frânează foarte, foarte mult. Şi din acest motiv am avea nevoie de finanţare. Am avea nevoie de un developer full-time care să ocupe de dezvoltarea platformei şi în plus am avea nevoie de bani pentru marketing şi pentru vânzări. Noi am calculat în total un necesar de finanţare de 150.000 de euro“, a spus fondatorul şi CEO-ul Ixaria.
Rubrica „Start-up Pitch”
1. Invitată: Ruxandra Avramiuc, fondatoarea Berrystack Services şi Savelit.
Ce face? Compania locală Berrystack Services a dezvoltat aplicaţia Savelit pentru gestionarea finanţelor personale, pe care a lansat-o recent pe piaţă. Până acum, compania a investit circa 300.000 de euro în dezvoltarea aplicaţiei care astăzi este disponibilă în România, dar şi în Finlanda, Olanda, Germania şi în Marea Britanie.
„Până acum am investit aproximativ 300.000 de euro în finanţare internă. Avem în plan o primă rundă de finanţare externă pe care am vrea să o accesăm în a doua jumătatea anului. Practic vom investi banii atraşi în continuarea planurilor noastre de scalare internaţională pe care noi deja am început-o şi în dezvoltarea de noi funcţionalităţi - planul nostru pentru următorul an are mai multe variante, tocmai pentru că ne dorim să putem pivota uşor. De asemenea, o altă parte din suma atrasă o vom aloca către «product awareness», către campanii de marketing şi de promovare.“
2. Invitat: Alexandru Meseşan, fondator şi CEO al Ixaria
Ce face? A dezvoltat o soluţie software ce ajută la simplificarea procesului de configurare 3D a produselor astfel încât producătorii şi retailerii din diferite domenii să îşi poată vinde mai uşor produsele personalizabile în mediul online.
„Soluţia noastră se adresează clienţilor magazinelor online, adică e mai degrabă o soluţie B2B2C. Noi ne ocupăm de partea asta de integrare, suntem în curs de dezvoltare de <<plug-in-uri>> pentru diferite platforme de e-commerce. Avem câteva deja făcute, şi ne ocupăm de partea asta în continuare. Soluţia noastră vine şi schimbă plictisitoarea poza unui produs din pagina Inlocuind poza unui produs cu un element interactiv, dinamiic, care răspunde la schimbările utilizatorului. De exemplu, dacă un utilizator vrea să cumpere o canapea, dar vrea o anumită culoare şezutul şi perne pe altă culoare, are nişte opţiuni, schimbă opţiunile şi vede exact cum urmează să arate. Asta e o problema destul de mare, în special pentru clienţii producătorilor de canapele: cum s-ar combina rozul acela cu verdele acelea şi după aia apar surprize că nu se aştepta să arate aşa.”
Rubrica „Start-up Update”
Invitat: Vicenţiu Corbu, fondator şi CEO al KIM - soluţii software pentru zona industrială.
Ce e nou? Compania Keep IT Mobile Development din Ploieşti şi-a propus să ajungă la un portofoliu de circa 300-400 de clienţi care să genereze un venit anual recurent de aproximativ 2,7 milioane de euro în 2025, în condiţiile în care echipa se concentrează acum pe extinderea în străinătate. Compania vrea să accelereze demersurile de extindere pe plan internaţional, pieţele vizate fiind SUA şi Marea Britanie.
„Până acum am făcut mai multe ieşiri în Statele Unite şi în Marea Britanie, unde am văzut că există o compatibilitate cu soluţia pe care o promovăm. Am fost la Las Vegas, chiar anul acesta, la CES la pavillionul României şi acolo am tot discutat cu potenţiali clienţi şi oameni de business care vor să implementeze tipul acesta de soluţii, deci se pare că există interes. Iar acum ne dorim să scalăm în aceste ţări fiindcă sunt mult mai multe şanse acum decât înainte, pentru că produsul este extrem de competitiv.“
Rubrica „Investor Watch”
1. Invitate: Laura Voinea şi Roxana Precu, membre în WIT Angels Club
Cel mai important lucru în decizia de a investi este echipa
Laura Voinea: „Eu am şase start-up-uri în acest moment în portofoliu. Pentru un tânăr investitor, cum mă consider, pentru că am o experienţă doar de un an şi ceva în această zonă, cred că este un echilibru bun ca să pot să urmăresc câteva proiecte, pentru că ce este special în proiectul nostru din club este că ne dorim nu doar să investim nişte bani în aceste start-up-uri şi atât, ci vrem să le putem ghida acolo unde vedem că au nevoie de ajutor sau dacă au nevoie să ne solicite anumite informaţii din zonele noastre de expertiză, personale, pot să o facă.“
Roxana Precu: „În ultimii 3 ani am fost eu însămi în postura de cofondator în start-up-uri care sunt tech based şi asta mi-a deschis ochii mai mult la ceea ce se întâmplă. Şi mi se pare că este o lume atât de plină de idei, atât de plină de iniţiative încât este imposibil să nu vrei să te mai alături pe aici pe colo, când înţelegi un pic.“
2. Invitate: Raluca Alexandru şi Marilena Popovici, membre ale clubului Women Invest in Tech
Raluca Alexandru: „Nivelul de cunoaştere economică este mult mai mare la orice fel de tânăr de 24 de ani din Elveţia, indiferent dacă a terminat medicină sau inginerie tehnică sau altceva, înţelege cum funcţionează piaţa de capital, cum funcţionează societatea şi nu numai că înţelege, ci are o experienţă de a naviga prin structurile astea, pe când în România, de exemplu, dacă eşti doctor şi eşti foarte bun pe ceea ce ştii tu să faci, nu ai o educare pe partea de economie, de oratorie, de prezentare, de <<what do you need to become successful?>> Pentru că nu e doar o idee. Trebuie să ştii să vinzi.”
Marilena Popovici: „Constat la generaţiile mai tinere o schimbare şi faptul că apare interesul şi încep să-şi diversifice şi să facă o analiză detaliată economică înainte de a-şi lansa şi de a-şi susţine ideile. Şi apare mai mult interes către zona de dezbatere, către modul în care găsesc investitori. Văd o schimbare, dar din nefericire este o diferenţă de timp. Adică mi se pare că este un ecart de 10 ani, aş spune eu, faţă de ceea ce văd în pieţele dezvoltate. Şi nu ştiu dacă nu va fi prea târziu pentru România dacă ritmul nu se accelerează.“
3. Invitat: Valentin Filip, managing partner, Fortech Investments
Buget de investiţii de peste 3 milioane de euro în start-up-uri tech.
„Anul trecut am investit undeva la 2,5 milioane de euro şi sperăm anul acesta să investim şi mai mult, peste 3 milioane de euro, deoarece spre finalul anului am avut succesul de a găsi mai multe start-up-uri în care să vrem să investim şi am reuşit să finalizăm discuţiile şi analiza cu ele doar aproape de finalul anului sau începutul acestui an şi deci practic o foarte bună parte a muncii a fost făcută în 2023, dar rezultatele se văd anul acesta. Aşadar investiţiile pe care ne aşteptăm să le facem pe finalul anului s-au mutat în 2024.
Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation
ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro