Televizoarele cu tub s-au demodat: vine era 3D-ului

Postat la 19 aprilie 2010 107 afişări

Daca in urma cu zece ani ne uitam la televizoare cu tub catodic, acum multi le-am inlocuit cu o plasma sau un LCD. Si se pare ca, in urmatorii ani, le vor inlocui si pe acestea cu televizoarele 3D.

Cel mai scump televizor vandut anul trecut in Romania a fost un LCD Sony KDL-55X4500, comercializat de Flanco la un pret de 15.500 de lei, conform unui top realizat de BUSINESS Magazin. In prezent, printre cele mai scumpe televizoare din magazinele romanesti se numara LCD Full HD, marca Philips, cu diagonala de 142 de cm, al carui pret se ridica la 17.000 de lei, si un LCD Sony KDL-55X450, cu o diagonala de 137 cm si care costa 15.500 de lei, ambele de la Media Galaxy.

Anul trecut, in Romania s-au vandut in total televizoare de 212,5 milioane de euro, dintre care 32,6 milioane de euro au fost platiti pe televizoare cu tub catodic, iar 179,8 milioane de euro pe televizoarele de ultima generatie, LCD si plasma, potrivit datelor GfK. In ce priveste numarul de unitati vandute, compania de cercetare de piata estimeaza ca in primele zece luni ale anului trecut s-au vandut 283.000 de televizoare cu tub si 313.000 de televizoare tip LCD si cu plasma. "Comparativ cu decembrie 2008, vanzarile de TV/audio au scazut cu 30%. Totusi, pentru aceste produse, comparatia cu noiembrie 2009 arata ca valoarea vanzarilor aproape s-a dublat in decembrie 2009", releva GfK. Vanzarile de televizoare cu plasma si LCD, principalul motor de pe piata, au fost sustinute de-a lungul anului prin promotii ale retailerilor si ale producatorilor.

Acestea au fost produsele cu scaderea de pret cea mai masiva in randul electronicelor, arata cercetarea GfK.

Sony a fost unul dintre producatorii care au redus preturile, incepand cu vara anului trecut. "Una din masurile luate a fost ieftinirea produselor, dar pana la o anumita limita", spune Taiju Ishikawa, consumer head in cadrul Sony Romania.

In cazul LG, anul 2009 a insemnat o crestere a vanzarilor pe categoria televizoarelor LCD, dar si cu plasma, cu aproximativ 20% comparativ cu anul 2008. "Ne-am propus o crestere bazata pe optimizarea portofoliului de produse si pe cresterea cotei de piata. In conditiile economice de anul trecut, am reusit sa ne indeplinim obiectivele de afaceri, inre-gistrand si o crestere a profitului anual, reflectata de rezultatele pe principalele categorii de produse, precum televizoarele LCD si terminalele mobile", afirma oficialii LG.
Incepand cu acest an vom vedea o crestere a pietei televizoarelor cu noi tehnologii, fie ca este vorba despre tehnologia LED inclusa in noile game de televizoare sau, mai recent, tehnologia 3D, estimeaza LG. Potrivit lui Raul Filip, division manager in cadrul Samsung Electronics Romania, ponderea televizoarelor LED reprezinta mai putin de 5% din totalul vanzarilor de televizoare din 2009.

Prima companie care a anuntat lansarea de televizoare 3D in Romania este Samsung, urmata de Sony, LG si mai apoi Panasonic. LG isi propune sa introduca pe piata in a doua jumatate a anului primele televizoare 3D. Pana la sfarsitul anului, LG va introduce pe piata si primele playere Blue Ray 3D Ready, destinate redarii continutului HD pentru vizualizare 3D. "Principalul factor care va contribui la evolutia pietei de IT este introducerea tehnologiei 3D. In ciuda faptului ca piata este acum intr-un stadiu incipient, studiile estimeaza ca pana la finalul anului 2013 piata va numara pana la 46 de milioane de televizoare HDTV cu tehnogie 3D", a afirmat Ishikawa. Deja tehnologiile avansate precum 3D Full HD, frecventele de 200 Hz sau tehnologia ochelarilor 3D stereoscopici sunt disponibile, dar pana in 2013 "vor deveni probabil un standard", considera reprezentanul Sony.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/televizoarele-cu-tub-s-au-demodat-vine-era-3d-ului-5914232
5914232
comments powered by Disqus
0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori