Cum se face trecerea de la avocatură, la businessul cu frumuseţe

Autor: Ioana Matei Postat la 02 noiembrie 2020 5538 afişări

Faptul că trăim într-o lume în care imaginea contează tot mai mult se reflectă şi într-o industrie înfloritoare în România în ultimii ani: chirur­gia plastică, o piaţă care a ajuns în 2019 la o valoare de 130 de milioane de euro. Chiar dacă a studiat Dreptul, Valentin Burada a decis să se reorienteze pe această nişă în urmă cu cinci ani. Care sunt „legile frumuseţii” descoperite de avocatul antreprenor?

„Sunt unicul fondator al clinicii, iar decizia de a pune în aplicare acest plan m-a surprins şi pe mine, în contextul în care am studiat dreptul, urmând o tradiţie de familie. Mă pasionează în continuare tot ce ţine de lege, însă se pare că marea pasiune a fost domeniul esteticii”, descrie Valentin Burada decizia pe care a luat-o în urmă cu cinci ani.

A fondat atunci, printr-o investiţie iniţială de 50.000 de euro ceea ce a devenit astăzi Swiss Clinics, o  companie românească, cu o echipă multidisciplinară, formată din 80 de experţi, din care 20 de medici specialişti în dermatologie şi chirurgie plastică şi estetică. În cei cinci ani de activitate, Swiss a ajuns la 30.000 de paciente, devenind una dintre cele mai importante clinici de profil din România, ce acoperă întreaga paletă de specialităţi necesare esteticii: chirurgie plastică, dermatologie, chirurgie buco-maxilofacială, stomatologie şi estetică dentară. În rândul celor mai recente realizări se numără finalizarea unor investiţii în valoare de 2 milioane de euro, din care 1,2 milioane de euro au fost direcţionaţi într-o nouă clinică, high-tech, iar restul, într-un bloc operator inaugurat în luna octombrie. Blocul operator este completat de saloane pentru spitalizare, cu un design modern, iar primele intervenţii chirurgicale au fost deja efectuate începând cu data de 15 octombrie 2020.

Cum ajunge însă un avocat antreprenor în industria frumuseţii?

„Contextul a făcut ca prieteni de-ai mei, studenţi la medicină, să îmi povestească despre această ramură şi de aici am început să mă documentez, să înţeleg ce înseamnă şi ce viitor ar putea avea. Participarea la un congres internaţional de estetică de la Monaco, a fost momentul  în care am luat decizia de a investi. Şi de acolo, nu m-am mai oprit, am ajuns unde sunt azi”, povesteşte Valentin Burada. El adaugă că s-a implicat de timpuriu în afaceri de real estate, alimentaţie publică, evenimente, turism, divertisment: „Însă Swiss este businessul meu de suflet, pe care l-am construit de la zero şi pe care îmi doresc să îl cresc în continuare, din punct de vedere calitate, extindere de servicii şi locaţii”.

Chiar dacă pregătirea sa este una atipică pentru acest domeniu, şi-a propus să aducă şi ceva nou acestuia – a lansat spre exemplu conceptul de „lunch break therapy” sau filmările live ale procedurilor realizate în clinică pentru a veni în întâmpinarea pacienţilor uşor reticenţi. „Transparenţa şi comunicarea cu pacienţii ajută la crearea unei relaţii de durată şi de aici gradul mare de recurenţă”, crede antreprenorul.  

Planurile sale nu se limitează însă la piaţa locală şi, în baza unor parteneriate realizate în plan extern, spune că anul viitor vor lansa prima clinica Swiss in Londra. De asemenea, în ciuda contextului atipic pe care îl traversăm, vor lansa şi un brand privat de lifestyle. Sub denumirea „Beauty Essentials”, vor să comercializeze produse de tip supliment alimentar, destinate consumatorului modern, care aspiră înspre o viaţă echilibrată şi sănătoasă.

Un alt proiect al clinicii este Academia Swiss, care este prima platformă integrată de învăţare din România în acest domeniu; prin aceasta îşi propun să formeze noi generaţii de medici esteticieni, alături de medici Swiss cu experienţă. „Tocmai pentru că pandemia pare că se va prelungi chiar şi anul viitor, unul din planurile noastre este să aducem aceste cursuri într-o platformă de e-learning.”

2 mil. euro a investit compania în cel de-al cincilea an de activitate, fonduri direcţionate într-o clinică high-tech şi într-un bloc operator

În căutarea tinereţii veşnice – o piaţă în creştere

„Chirurgia plastică este una dintre cele mai înfloritoare industrii din România în ultimii ani. Dacă în străinătate se practică de zeci de ani, la noi a început să se dezvolte mai mult în ultimii zece”, observă Valentin Burada. Potrivit lui, industria chirurgiei estetice a ajuns anul trecut la 130 de milioane de euro, iar numărul medicilor chirurgi plasticieni şi dermatologi prezenţi pe această nişă, la 450. Antreprenorul citează şi un studiu efectuat la nivel global, din care reiese că numărul procedurilor nonchirurgicale efectuate a crescut din 1997 până în prezent de mai bine de patru ori. Utilizarea Botoxului a crescut chiar de peste şase ori; mai mult, un avans considerabil poate fi observat în accesarea procedurilor de estompare a ridurilor. În mod surprinzător, nu toate aceste cifre fac referire la segmentul feminin: „Circa 10% dintre pacienţi sunt bărbaţi, ceea ce inseamnă o dublare a cererii pentru acest segment”.

De altfel, antreprenorul a observat că profilul pacienţilor se schimbă pe măsură ce au dezvoltat businessul. Astfel, dacă la început aveau mai mult pacienţi femei, iar procedura cea mai căutată era mărirea de buze, acum procentajul este încă în favoarea femeilor, dar la mică distanţă de bărbaţi. Se fac mezoterapii, tratamentul cearcănelor, foarte multe proceduri de reconturare şi geometrie facială în care se redefinesc pomeţii, linia mandibulară etc.

„Acum câţiva ani clienţii erau mai reticenţi şi 1 din 10 pacienţi erau de sex masculin. Acum procentul a crescut satisfăcător si văzând acest trend, am creat o divizie dedicată domnilor Men Anti-Ageing”, spune el. Pentru ei, procedurile uzuale nonchirurgicale sunt ştergerea ridurilor, umplerea şi depigmentarea cearcănelor, terapia vampir cu propriul sânge pentru scalp, împotriva căderii părului, eliminarea guşii sau a grăsimii din anumite zone doar prin injectare. „La procedurile chirurgicale bineînţeles că detaşat conduce augmentarea mamară în cazul femeilor şi rinoplastia în cazul bărbaţilor.”

Cine accesează genul acesta de proceduri? „Oferim foarte multă discreţie, pentru că unii bărbaţi nu doresc să se ştie că fac aceste proceduri. Un segment aparte sunt expaţii şi angajaţii marilor companii care sunt cetăţeni străini consumatori de astfel de proceduri şi în ţara lor”, spune antreprenorul.

Frumuseţea în ecuaţia profesională

Valentin Burada observă că efervescenţa domeniului se datorează şi  schimbării ideilor preconcepute care existau în privinţa intervenţiilor estetice. „În prezent, acestea reprezintă o realitate cotidiană, cu tot mai mulţi oameni care apelează la aceste servicii, indiferent de educaţie sau de mediul cultural din care provin. Într-o lume în care imaginea contează, chirurgia estetică reprezintă o soluţie pentru aceia care îşi doresc o îmbunătăţire a propriei imagini. Sunt de părere că o persoană cu un self-esteem ridicat este o persoană cu un nivel ridicat al calităţii vieţii”, crede antreprenorul. El observă că există persoane traumatizate de aspectul fizic de ani de zile şi oameni care asociază nereuşitele din viaţa de zi cu zi cu asta – „N-am primit jobul dorit, nu m-am căsătorit, nu am reuşit să-mi fac prieteni”.  „După intervenţie vezi cum oamenii se schimbă, îşi regăsesc încrederea, buna dispoziţie, optimismul, iar asta înseamnă că echipa medicală Swiss a reuşit. Nu e ceva necesar, vital, dar îţi poate îmbunătăţi semnificativ calitatea vieţii”, adaugă el.

Interesul pentru tratamentele estetice pare să fie unul în creştere chiar şi în contextul pandemiei pe care o traversăm, iar Burada este de părere că această tendinţă vine din nevoia oamenilor de a se simţi bine. „Oamenii investesc în starea lor de bine şi, de multe ori, aceasta vine şi din felul în care arată. «Eşţi bine când te simţi bine în pielea ta» nu este un clişeu. Nu mai avem libertatea de mişcare, de a petrece vacanţe prin ţări exotice, şi astfel alegem să facem schimbări în viaţă noastră, în felul în care arătăm, în amenajarea casei, în cursuri de creştere profesională şi personală. O văd că pe o perioadă propice de a creşte, de a-ţi atinge obiectivele personale, inclusiv pe cele fizice.”

Totuşi, antreprenorul spune că nu au fost ocoliţi de provocările întregii economii în contextul pandemic. „Primul nostru obiectiv în această situaţie a fost, desigur, siguranţa şi bunăstarea pacienţilor şi angajaţilor noştri. Am reuşit să reacţionăm rapid la situaţia în schimbare şi ne-am adaptat la noile circumstanţe. Pentru siguranţa pacienţilor şi a personalului medical, am implementat un flux medical dedicat şi în concordanţă cu normele în vigoare în această perioadă.”

Business cu bisturiul

Iar când vine vorba despre provocările unui business construit „cu bisturiul”, spune că acestea se leagă mai ales de dinamismul domeniului, în special din punct de vedere tehnic: „Să fii la curent cu noutăţile presupune o investiţie mare de timp, însă am învăţat că merită”.

Apoi, crede că cea mai mare provocare este găsirea unui echilibru între viziunea pacientului asupra a ceea ce înseamnă frumos şi viziunea medicului care efectuează procedura estetică, indiferent că vorbim despre proceduri minimum invazive (injectabile) sau de intervenţii chirurgicale. „Acest echilibru este tangibil atunci când, prin aceste proceduri estetice, tindem să obţinem rezultate cât mai aproape de natural, fireşti, fără exagerări. Rezultatele «naturale» sunt mai uşor acceptate de psihicul nostru, astfel făcându-ne să ne simţim mai bine în pielea noastră, până la urmă acesta fiind scopul intervenţiilor estetice. Frumuseţea este o operaţie matematică.”

El adaugă că transformarea personală poate avea loc numai cu echipamentele  potrivite, iar astăzi, a fi la curent cu ultimele soluţii şi tratamente este condiţia esenţială ca să obţii rezultatele dorite: „Deşi totul pare uşor şi natural, normal şi subînţeles, eforturile noastre de a ne menţine în avangarda soluţiilor şi tratamentelor inovatoare ne diferenţiază de ceilalţi concurenţi. Ne oferă perspectiva unor tratamente şi intervenţii unice, ne diversifică semnificativ oferta şi ne garantează rezultate autentice”.

Uitându-se în urmă, spune că businessul în industria frumuseţii este unul ca oricare altul, care necesită investiţii de orice natură pentru a excela. „Nu este un business uşor, asta pot spune sigur după cinci ani în care am trecut prin multe etape, unele cu adevărat dificile. Dar, ca în orice domeniu, dacă vrei să excelezi trebuie să investeşti, timp, energie şi bani”, descrie Burada perspectiva sa antreprenorială. El le transmite celor care doresc să lanseze un business de profil să îşi ia timp să analizeze, să facă planuri pe termen scurt şi pe termen lung, cu scenarii multiple pentru ceea ce este posibil să îţi aducă evenimentele sociale şi economice, să cunoască în profunzime acest domeniu, chiar şi detalii medicale.

Mai mult decât atât, este nevoie „Să îşi pună toată energia în formarea unei echipe pe care să poată conta în orice situaţie, de la medici, la personalul de client service şi oamenii din spatele sistemului”. Iar lor trebuie să le asigure cele mai bune resurse cu care să lucreze: „Să investească capital în tehnologie de ultima generaţie pentru că orice progres tehnic va aduce siguranţă şi eficientă în plus, să pună la dispoziţia medicilor cele mai noi materiale medicale cu rezultate optime pentru pacienţi”.

„O clinică de estetică, la fel ca orice altă clinică, nu îşi permite să facă rabat de la calitate. Iar calitatea vine din implicare şi din dorinţa de progres”, conchide antreprenorul.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.