Dilemele lui 2011 - Vor schimba suedezii de la H&M fata retailului de moda?
Venirea retailerului H&M in Romania e asteptata de ani buni. Suedezii vor deschide magazine in toate centrele comerciale importante din tara si vor oferi, dincolo de sutele de locuri de munca create, o noua dimensiune a retailului de moda. Cat succes va avea H&M?
CUM VA SCHIMBA H&M FATA RETAILULUI DE MODA DIN ROMANIA?
Gigantul suedez H&M (Hennes & Mauritz) este al treilea cel mai mare retailer de imbracaminte din lume dupa Gap si Inditex. Asteptat in Romania inca de acum cinci ani, retailerul si-a anuntat intrarea pe piata locala anul trecut. In acest an, H&M urmeaza sa deschida incepand cu lunile martie-aprilie primele sase magazine. Romania este deja asezata pe harta suedezilor de pe site-ul unde exista o sectiune in limba romana. Tot acolo este mentionat ca magazinele se vor deschide in curand, mai exact in primavara. H&M va deschide magazine in AFI Palace Cotroceni, Baneasa Shopping City, Plaza Romania, Bucuresti Mall, cele doua magazine Unirea Shopping Center din Bucuresti si Brasov, Iulius Mall din Timisoara si Cluj si in zona comerciala a proiectului Palas din Iasi.
Venirea suedezilor ar putea avea un impact important asupra preturilor practicate de retailerii din Romania, considera analistii locali: "Impactul unui lant de magazine de fast-fashion care practica preturi mici si sunt foarte asteptate de romani ar putea aduce o schimbare in peisajul retailului de fashion local, criticat intens in ultimii ani ca practica preturi mai mari decat in Europa de Vest".
VA IESI LEONARDO DIN INSOLVENTA? VA REUSI COMPANIA SA ISI REVINA SAU NU ISI VA MAI GASI LOCUL PE PIATA?
Leonardo, cel mai mare retailer local de incaltaminte si marochinarie, a intrat in insolventa in a doua parte a anului 2009 dupa ce a acumulat datorii de 100 de milioane de euro. La sfarsitul lunii august a anului trecut a fost aprobat planul de reorganizare al companiei din Oradea. Intrebat cand va iesi compania din insolventa, Bogdan Gorde, partener in cadrul Casei de Insolventa Transilvania, responsabila cu reorganizarea judiciara a companiei, a afirmat ca "societatea se afla in prezent in reorganizare judiciara conform Legii 85/2006. Planul de reorganizare a fost aprobat in data de 31 august 2010 de catre majoritatea creditorilor societatii pe o perioada de trei ani".Retailerul de incaltaminte Leonardo din Oradea a inceput sa inregistreze profit incepand cu luna septembrie, dupa doi ani si jumatate de pierderi, dupa cum afirma Gorde. In 2009 compania a inregistrat pierderi de 224,9 mil. lei (52 mil. euro), la o cifra de afaceri de 410 mil. lei (95 mil. euro), potrivit datelor de pe Ministerul de Finante. Pentru 2010, compania estimeaza o cifra de afaceri de circa 78 mil. euro (valoare care cuprinde TVA).
CARE VOR FI RETAILERII DE MODA CU CEA MAI AGRESIVA DEZVOLTARE IN 2011?
Anul viitor este programata inaugurarea a opt centre comerciale. Cine vor fi retailerii care se vor inghesui? Inditex (Bershka, Zara, Stradivarius, Pull and Bear), unul dintre cei mai agresivi jucatori de pe piata locala in ceea ce priveste extinderea, si-a anuntat deja intrarea in centrul comercial City Park din Constanta. H&M se afla de asemenea pe lista retailerilor de moda care se vor extinde puternic in 2011. Retailerul suedez va intra pe piata printr-o strategie pe care a mai aplicat-o si in alte state, urmand sa deschida mai multe magazine simultan. Benvenuti, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de incaltaminte, isi reincepe procesul de extindere, insa acesta va fi lent, numarul de magazine fiind inca necunoscut. Leonardo, cel mai mare jucator de pe piata de incaltaminte, care in anii de boom deschidea magazine pe banda rulanta, nu vizeaza in mod special cresterea numarului de magazine in viitorul apropiat, insa analizeaza posibilitatea unor repozitionari si noi deschideri odata cu inaugurarea de centre comerciale.
VA REUSI PIATA LUXULUI SA SE ASEZE IN 2011? CUM VOR EVOLUA MAGAZINELE NOU DESCHISE PE CALEA VICTORIEI?
Piata de lux a incheiat bine anul 2010. "De regula, in luna decembrie vanzarile magazinelor de pe piata de lux sunt de doua - trei ori mai mari decat intr-o luna obisnuita", explica Alessandro Amato, actionarul Sodo Migliori, care a adus Gucci in Romania. El spune ca in luna decembrie vanzarile magazinului Gucci au fost ca valoare similare tintei stabilite, insa in conditiile in care stocul de marfa a fost de circa doua ori mai mic decat va fi in mod normal, "putem spune ca suntem mai bine decat in parametri". Mai mult, atunci cand vine vorba de 2011, Amato se arata optimist. "Lumea s-a obisnuit cu mai putini bani. In concluzie cred ca piata se va stabiliza, nu va mai scadea". Si reprezentantii Hugo Boss asteapta un an mai bun. Ei spera ca 2011 sa fie primul an pe profit al companiei si estimeaza vanzari de 3,5 mil. euro. Mai mult, un nou magazin ar putea fi deschis in centrul Palas din Iasi spre sfarsitul anului.Luna decembrie a fost o luna buna si pentru Hugo Boss. Vanzarile celor doua magazine din Bucuresti si Constanta au fost cu 25% mai mari decat in ultima luna a lui 2009. "Paradoxal, vanzarile au fost pe crestere in pofida crizei economice. Cu siguranta ca in luna decembrie, fiind luna cadourilor, vanzarile au avut un trend ascendent in general", explica Adrian Matei, care impreuna cu Andrei Alecu detine franciza Hugo Boss.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro