Cum a reuşit o companie românească pornită de un antreprenor înainte să împlinească 30 de ani să reziste trei decenii pe piaţă şi să se lupte cu giganţii internaţionali. Gabriel Anicăi, fondator, Trust Expert: „Am învăţat cât cântăreşte rezilienţa într-un context antreprenorial”

Autor: Andra Stroe Postat la 13 noiembrie 2023 1156 afişări

Spune Gabriel Anicăi, care consideră că în business e important să nu te descurajezi în faţa obstacolelor, ci să ai puterea să revii mai puternic după fiecare eşec aparent. El s-a avântat în lumea afacerilor la nici 30 de ani, pe o nişă ce abia începea să se dezvolte timid în România: instalaţiile HVAC. Astăzi, la trei decenii distanţă, compania pe care a dezvoltat-o se extinde cot la cot cu competitorii internaţionali, într-o piaţă din ce în ce mai educată şi tehnologizată. Ce obiective are fondatorul pentru următorul deceniu?

„Aveam doar 26 de ani când am făcut cunoştinţă cu lumea instalaţiilor HVAC, o lume în care m-a introdus un partener belgian. Deşi nu aveam o pregătire tehnică în acest domeniu, am înţeles întreaga complexitate a domeniului şi am văzut o oportunitate imensă pentru dezvoltare în viitor. Trust Expert a luat naştere în 1993, într-un moment de transformare şi oportunităţi pentru România”, povesteşte Gabriel Anicăi, fondator şi CEO al companiei. Potrivit lui, ce l-a fascinat la această industrie, care „îmbină frumos tehnologia cu nevoia oamenilor de confort şi siguranţă”, a fost  impactul pe care îl poate avea în vieţile acestora. În plus, crede că a fost înzestrat cu un spirit antreprenorial, o pasiune pentru inovaţie şi o nevoie profundă de independenţă. „Mai mult, părinţii mei au fost mentori pentru mine la începuturile Trust Expert. Mama, fiind contabil, m-a învăţat rigurozitatea în gestionarea resurselor, iar tatăl meu, având experienţă în instalaţii, a fost un mentor tehnic pentru mine în acele vremuri. Astfel, încă de la început, Trust Expert a fost mai mult decât o afacere pentru mine. A fost o sinteză a experienţelor, valorilor şi pasiunilor familiei mele.”

Compania autohtonă, care funcţionează cu o echipă de 35 de angajaţi şi are 300 de parteneri specializaţi şi un portofoliu de 3.000 de produse, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 75 de milioane de lei, în creştere cu 50% faţă de rezultatele din 2021. În cele trei decenii de activitate, în care una dintre cele mai importante borne atinse a fost deschiderea depozitului de 8.000 de metri pătraţi, în 2001, businessul a deservit circa 400.000 de clienţi. Potrivit antreprenorului, în ultimii cinci ani Trust Expert a avut o creştere constantă şi organică a cifrei de afaceri şi a profitului, în medie 30% pe an, datorită unor decizii de management care implică o mai bună comunicare şi interacţiune cu clienţii. „Profitul, de asemenea, a crescut în linie cu cifra de afaceri, un semn clar că strategiile adoptate nu doar că au generat venituri mai mari, dar au fost şi eficiente în termeni de costuri şi alocare de resurse.”

Înapoi la începuturi, Anicăi îşi aminteşte că a pornit la drum cu o investiţie minoră, de câteva zeci de mii de dolari, dar conside­rabilă pentru acea vreme, având în vedere contextul economic postcomunist. „În orice caz, investiţia a venit, în mare parte, din resurse proprii, ale mele şi ale partenereului belgian, dar mai ales din încrederea pe care am avut-o în potenţialul acestei afaceri.” Au decis să folosească fondurile disponbile în importul soluţiilor HVAC din Belgia, fiind convinşi că există cerere şi un potenţial mare pentru piaţa românească. „Şi aşa a fost: în primii doi ani, am reuşit nu doar să recuperăm investiţia, ci şi să vedem o creştere sustenabilă a businessului. Acest succes iniţial ne-a oferit încrederea şi resursele necesare pentru a ne dezvolta în continuare, astfel încât, 30 de ani mai târziu, să devenim unul dintre liderii industriei HVAC din România, alături de jucători internaţionali de renume.”

Provocări multiple, realizări pe măsură. De-a lungul anilor nu au lipsit nici numeroasele provocări, „cum este firesc, de altfel, pentru orice afacere care evoluează şi se adaptează la schimbările mediului extern”. Privind retrospectiv, îmi aminteşte că adaptarea la piaţa postcomunistă a fost una dintre primele provocări pe care le-au depăşit. „Într-o piaţă emergentă, unde reglementările, cultura antreprenorială şi aşteptările clienţilor erau într-un flux constant, a fost esenţial pentru noi să avem flexibilitate, să învăţăm repede, chiar din mers, şi să ne ajustăm strategic pe măsură ce învăţam din experienţă.”

O altă provocare majoră a fost necesitatea de a adopta noi tehnologii şi de a se asigura că echipa este instruită corespunzător. „Ne-am axat pe inovaţie, investind în formare profesiona­lă şi echipamente de ultimă generaţie, asigurându-ne că oferim clienţilor noştri cele mai bune servicii disponibile pe piaţă. Nici economia globală şi locală nu ne-au favorizat şi, de-a lungul timpului, ne-am confruntat cu recesiuni şi incertitudini financiare. Au fost momente în care ne-am reevaluat strategiile, ne-am consolidat relaţiile cu partenerii şi clienţii şi nu am compromis niciodată calitatea serviciilor.”

Din acelaşi registru face parte şi competiţia din industrie, o provocare care, în timp, a devenit o oportunitate. „Activăm într-un sector competitiv, cu mulţi jucători puternici, iar noi am vrut să demonstrăm că un accent puternic pus pe calitatea produselor şi serviciilor, relaţiile interumane şi o abordare ghidată de inovaţie constantă fac diferenţa, dincolo de orice nume internaţional.”

Nu în ultimul rând, menţionează schimbările climatice la care asistăm şi care i-au făcut să conştientizeze impactul pozitiv pe care îl pot avea în vieţile oamenilor, dar şi în relaţie cu mediul înconjurător. „Astfel, am simţit nevoia de a adopta soluţii HVAC mai eficiente şi mai sustenabile, ceea ce a presupus reînnoirea gamei noastre de produse şi promovarea practicilor eco-friendly.”


Carte de vizită

Gabriel Anicăi, fondator şi CEO, Trust Expert

• A urmat Liceul Sanitar Bucureşti, promoţia 1985, specializarea aparatură medicală;

• În 1993 a pus bazele Trust Expert, companie activă pe importul şi distribuţia de soluţii HVAC (încălzire, răcire şi ventilaţie);

• Parcursul său antreprenorial cuprinde diverse activităţi: distribuţie de Coca-Cola, import şi distribuţie hamei, export căsuţe, piese auto, construcţii, grădinărit, pepinieră şi amenajări, mobilier baie, aparate electrice;

• Este un entuziast al activităţilor în aer liber şi e pasionat de mountain bike, drumeţii, înot şi schi. În timpul său liber, călătoreşte şi se conectează cu alte culturi şi pieţe. Când nu este în mişcare, se relaxează citind, urmărind un film sau ascultând muzică.


Cum au făcut faţă acestor crize? „Combinarea viziunii pe termen lung cu adaptabilitatea pe termen scurt a fost cheia succesului. Am învăţat să ascult nevoile pieţei, să mă bazez pe echipă şi să iau decizii rapide atunci când a fost necesar. De asemenea, relaţia strânsă cu partenerii noştri şi susţinerea reciprocă au fost esenţiale în depăşirea momentelor dificile.”

Pe de altă parte, din rândul realizărilor, executivul menţionează în primul rând consolidarea poziţiei de lideri în industria HVAC din România, posibilă „datorită adoptării unor soluţii inovatoare şi introducerii pe piaţa locală a unor produse de la branduri prestigioase, precum NIBE Suedia, SABIANA Italia, HENCO Belgia, EUROACQUE Italia sau INDECAL Italia, cu care avem exclusivitate în România”.

O altă realizare majoră a fost dezvoltarea internă a expertizei. Datorită lipsei de specialişti în domeniu, au decis să investească în formarea propriilor ingineri, iar până în prezent, compania a calificat peste 400 de persoane, „un efort care nu numai că a consolidat poziţia noastră pe piaţă, dar a contribuit şi la ridicarea standardelor în întreaga industrie”.

Desigur, spune executivul, şi cifrele demonstrează, de asemenea, succesul: „Am servit peste 400.000 de clienţi în trei decenii, având o cifră de afaceri de 75 de milioane de lei, doar în 2022. Însă, pentru mine, cea mai mare satisfacţie este că am reuşit să clădim o echipă de profesionişti dedicată, care împărtăşeşte aceleaşi valori şi pasiune pentru excelenţă, şi că am construit relaţii solide şi durabile cu partenerii şi clienţii noştri. Faptul că am rezistat şi ne-am adaptat în faţa crizelor, fie că vorbim de criza financiară sau de contextul pandemiei, demonstrează tenacitatea şi rezilienţa echipei noastre”.

Din punct de vedere al soluţiilor oferite, 70% din businessul Trust Expert este dominat de soluţiile cu pompă de căldură, „apreciate datorită versatilităţii lor şi folosite atât pentru încălzire cât şi pentru răcire”. Pe locul al doilea, cu un procent de 20%, se situează sistemele de ventilaţie şi ventiloconvectoare, care au devenit tot mai relevante în contextul actual, când calitatea aerului din interior devine o prioritate pentru mulţi dintre clienţi. În final, 10% din businessul Trust Expert este reprezentat de sistemele de încălzire în pardoseală, răcire prin tavane şi accesorii asociate soluţiilor principale.

Portofoliul de clienţi B2B este divers şi reflectă nevoile complexe ale pieţei HVAC, iar dacă ne referim la dimensiunea companiilor cu care jucătorul colaborează, acestea sunt de la corporaţii mari, cu prezenţă semnificativă pe plan naţional şi internaţional, la IMM-uri. „Dimensiunea unei companii nu este un criteriu esenţial pentru noi, ci ne interesează nevoia lor reală de a le oferi cea mai bună soluţie. Colaborăm cu o gamă largă de industrii, de la spitale şi instituţii educaţionale la hoteluri, centre comerciale şi birouri. Un exemplu notabil este proiectul nostru de la   cabana Bâlea Lac. Acesta a fost un proiect neconvenţional pentru industria HVAC, având în vedere condiţiile meteorologice extreme şi accesul limitat la locaţie. Cu toate acestea, am reuşit să oferim o soluţie optimă care să asigure un confort termic excelent pentru vizitatori, în ciuda condiţiilor externe. Datorită expertizei noastre, am avut oportunitatea să lucrăm în sectoare cu cerinţe specifice, cum ar fi industria alimentară sau farmaceutică, unde controlul temperaturii şi umidităţii este esenţial.”

Gabriel Anicăi este de părere că echipa alături de care alegi să construieşti cântăreşte enorm, pentru că o afacere de succes nu se construieşte printr-un efort individual, ci printr-o echipă solidă, care crede în viziunea companiei.


Natura colaborărilor companiei este de ordin privat şi, de-a lungul timpului, Trust Expert a lucrat cu companii care au operaţiuni atât la nivel naţional, cât şi internaţional. „Acest lucru ne-a permis să ne adaptăm şi să înţelegem diverse pieţe şi cerinţele ei specifice.”

Clienţii persoane fizice sunt la fel de diverşi precum cei din sectorul B2B. Cu toate acestea, fondatorul observă câteva tendinţe generale legate de profilul lor. De exemplu, majoritatea clienţilor care investesc în sistemele HVAC din portofoliul businessului sunt profesionişti cu cariere stabilite în domenii precum IT, medicină, avocatură, inginerie sau antreprenoriat, care înţeleg valoarea unei astfel de investiţii într-un sistem de calitate, precum şi impactul pe care îl poate avea asupra calităţii vieţii lor. „Desigur, investiţia într-un sistem HVAC de calitate presupune un anumit grad de stabilitate financiară. Astfel, clienţii noştri tind să fie într-un segment mediu spre înalt când vorbim de venituri lunare. Cu toate acestea, considerăm că sănătatea şi confortul nu ar trebui să fie un lux, motiv pentru care oferim şi soluţii flexibile de finanţare.”

Deşi cei mai mulţi clienţi provin din marile oraşe, precum Bucureşti, Cluj, Timişoara sau Iaşi, unde există o creştere a dezvoltărilor rezidenţiale moderne, Trust Expert a deservit clienţi din toate regiunile ţării, soluţiile fiind implementate atât în apartamente noi din zonele urbane, cât şi în case de vacanţă din zonele rurale. În ceea ce priveşte competiţia, printre rivalii din business se numără brandurile internaţionale recunoscute, cu o prezenţă puternică pe piaţa românească, precum Daikin, Mitsubishi Electric sau LG. „Există, de asemenea, companii locale emergente care îşi fac simţită prezenţa printr-o ofertă variată. Competiţia este sănătoasă şi ne stimulează să fim mai buni. Deşi confruntarea cu jucători internaţionali poate fi o provocare, credem că abordarea noastră locală şi dedicarea faţă de clienţi ne oferă un avantaj competitiv major.”

O piaţă tot mai tehnologizată. La nivel de tendinţe, antreprenorul remarcă faptul că piaţa HVAC din România a trecut printr-o evoluţie remarcabilă în ultimele trei decenii. „Îmi amin­tesc de începuturile noastre, când industria era dominată de produse importate, adesea de calitate inferioară, şi exista un deficit clar de expertiză tehnică la nivel local. Dar pe măsură ce economia României a crescut şi s-a diversificat, cerinţele consumatorilor au devenit complexe, conducând la o cerere crescută pentru soluţii HVAC de înaltă calitate.”

Un alt aspect semnificativ este digitalizarea şi automatizarea, cu tehnologie de ultimă oră, sistemele HVAC de astăzi putând fi monitorizate şi controlate de la distanţă, ceea ce oferă un nivel crescut de eficienţă şi confort pentru utilizatori. „Acest lucru ne-a permis să oferim servicii personalizate clienţilor noştri, adaptând soluţiile la nevoile şi preferinţele individuale.” Po­trivit lui, tehnologia a avut şi continuă să aibă un impact profund asupra industriei HVAC. „În ultimii ani, am fost martorii câtorva inovaţii semnificative care transformă modul în care privim sistemele de încălzire, răcire sau ventilaţie.” Una dintre cele mai mari inovaţii spune că este integrarea inteligenţei artificiale (AI) în sistemele HVAC, lucru ce le oferă sistemelor posibilitatea să înveţe din obiceiurile şi preferinţele utilizatorilor, adaptându-se în timp real pentru a optimiza atât consumul de energie, cât şi confortul. „Prin intermediul senzorilor avansaţi şi al algoritmilor de învăţare automată, aceste sisteme pot anticipa nevoile şi pot ajusta parametrii în funcţie de diverse variabile, cum ar fi temperatura exterioară sau numărul de persoane dintr-o cameră.”

O altă tendinţă majoră este integrarea IoT (Internetul Lucrurilor) în soluţiile HVAC, fapt ce permite dispozitivelor să comunice între ele şi cu alte sisteme dintr-o clădire sau locuinţă, ofe­rind o experienţă mult mai fluidă şi automatizată utilizatorilor.

Se remarcă, de asemenea, şi tranziţia către soluţii mai sustenabile şi prietenoase cu mediul, lucru care s-a manifestat printr-o creştere semnificativă a cererii pentru sisteme de încălzire şi răcire bazate pe energie regenerabilă. Tehnologiile verzi şi sustenabile sunt, aşadar, în prim-plan. Pompele de căldură bazate pe energie geotermală, de exemplu, au devenit tot mai populare datorită eficienţei lor înalte şi impactului redus asupra mediului. Acelaşi lucru este valabil şi pentru sistemele HVAC care utilizează refrige­ranţi eco-friendly.

În final, executivul subliniază şi o creştere a conştientizării consumatorilor cu privire la importanţa calităţii aerului în interior. „Acesta a devenit un criteriu principal pentru mulţi atunci când vine vorba de alegerea unui sistem HVAC, şi drept urmare, am integrat în oferta noastră produse care asigură o ventilaţie optimă şi o filtrare eficientă a aerului.”

În comparaţie cu media europeană, antreprenorul observă că, în ceea ce priveşte consumul şi inovaţia în dreptul soluţiilor HVAC, România a parcurs un traseu impresionant în ultimul deceniu, dar spune că mai avem încă multe de făcut. În privinţa consumului, susţine că piaţa locală se confruntă cu un număr semnificativ de clădiri vechi şi neizolate corespunzător, care au determinat costuri energetice mai mari şi un consum ineficient. „Totuşi, datorită programelor de reabilitare termică şi a iniţiativelor guvernamentale, multe dintre aceste clădiri au fost sau sunt în curs de a fi modernizate, ceea ce va duce la mai multă eficienţă.” La capitolul inovaţii, industria HVAC din România a înregistrat progrese considerabile. „Deşi am început cu un decalaj faţă de ţările vest-europene, în prezent, numeroase companii şi instituţii din ţara noastră adoptă tehnologii şi soluţii inteligente de gestionare a energiei, pompe de căldură şi tehnologiile bazate pe surse regenerabile. În sectorul rezidenţial, consumatorii români devin tot mai conştienţi de avantajele aduse de soluţiile HVAC moderne, atât din perspectiva economiilor de costuri, cât şi din cea a confortului şi sustenabilităţii.  România încă are aspecte de îmbunătăţit, mai ales în ceea ce priveşte rata de adoptare a tehnologiilor verzi şi eficienţa energetică în anumite segmente ale pieţei. Cu toate acestea, progresele realizate şi viteza cu care ne adaptăm la schimbare ne spun că vom ajunge să ne aliniem cu ţările europene avansate din perspectiva soluţiilor HVAC.”


„Într-o piaţă emergentă, unde reglementările, cultura antreprenorială şi aşteptările clienţilor erau într-un flux constant, a fost esenţial pentru noi să avem flexibilitate, să învăţăm repede, chiar din mers, şi să ne ajustăm strategic pe măsură ce învăţam din experienţă.”

Gabriel Anicăi, fondator şi CEO, Trust Expert


Viziune, inovare, explorare. Pentru viitor, din rândul obiectivelor pe termen scurt, de până la doi ani, Anicăi spune că au în vedere extinderea portofoliului de produse, dar şi extinderea reţelei de service, pentru a răspunde rapid solicitărilor clienţilor. „Nu în ultimul rând, continuăm să dezvoltăm programe de training pentru formarea profesioniştilor din domeniu, pentru a ne asgira că suntem mereu pregătiţi şi în pas cu evoluţia tehnologică.” Pe termen mediu, unul dintre principalele obiective ale companiei este să devină un furnizor de servicii integrate şi să ofere clienţilor nu doar echipamente şi instalaţii de calitate, ci şi consultanţă, proiectare, mentenanţă şi asistenţă tehnică, toate sub umbrela Trust Expert. „Acest demers va permite clienţilor să beneficieze de un parcurs fluid şi unitar, de la identificarea nevoilor până la implementarea soluţiilor şi servicii postvânzare.” Desigur, adaugă el, „vom explora oportunităţi de extindere în ţările vecine, dar vizăm şi creşterea numărului de parteneriate strategice, care ne vor ajuta la dezvoltarea de soluţii integrate şi proiecte de anvergură. Iar în ceea ce priveşte investiţiile, vom continua să adoptăm tehnologia pe măsură ce ea se dezvoltă”. În ceea ce priveşte piaţa de profil, prevede o tendinţă continuă de digitalizare şi automatizare şi crede, totodată, că aspectele legate de sustenabilitate şi eficienţă energetică nu vor mai fi ignorate. „Pe măsură ce tehnologia avansează şi consumatorii devin mai conştienţi de impactul lor asupra mediului, companiile care răspund la aceste nevoi vor fi cele care vor domina piaţa.”

Antreprenorul îşi imaginează Trust Expert ca fiind, peste încă un deceniu, aceeaşi companie „cu o dedicaţie neclintită pentru servicii de calitate şi echipamente inovatoare, dar adaptată la schimbările şi provocările viitorului. În acest parcurs, cele trei cuvinte-cheie care ne vor ghida sunt: viziune, inovare şi explorare. Viziunea este aceea de a anticipa nevoile viitoare ale clienţilor noştri şi de a construi soluţii adaptate pentru acestea. Inovaţia va fi motorul nostru principal, asigurându-ne că rămânem în avangarda tehnologică şi că oferim soluţii care stabilesc noi standarde pe piaţă. Explorarea, pe de altă parte, ne va permite să ne extindem orizonturile şi să ne adaptăm la noile contexte ale pieţei, fie că vorbim de tehnologie sau de evoluţii globale”.

Despre planurile de a porni producţia proprie, Anicăi susţine că potenţialul este mare, dar că un astfel de pas va fi fundamentat pe o analiză aprofundată şi pe certitudinea că au toate elementele necesare pentru a asigura o producţie de calitate, eficientă şi în acord cu standardele Trust Expert. „Până atunci, rămânem concentraţi pe zona de import şi distribuţie, unde avem expertiza şi parteneriate solide care ne permit să oferim cele mai bune soluţii clienţilor noştri.” Întrebat şi dacă ia sau nu în calcul vânzarea businessului, fondatorul ne-a spus că, în această lume, a afaceri­lor, multe aspecte sunt dinamice şi pot fi supuse schimbării. „În momentul de faţă, vânzarea companiei nu este un aspect pe care îl am în vedere în viitorul apropiat. Trust Expert a fost construită cu pasiune, determinare şi o viziune clară despre ce putem oferi domeniului. Dacă vreodată voi lua în considerare această posibili­tate, motivaţia principală va fi dezvoltarea ulterioară a companiei. Acest lucru nu ar fi făcut din motive ce ţin de profit, ci aş urmări ca Trust Expert să beneficieze de resursele, parteneriatele şi oportunităţile care ar veni în urma unor astfel de tranzacţii.”

„Nucleul oricărei afaceri de succes constă în oamenii săi.” În ceea ce-l priveşte, de-a lungul celor 30 de ani de business, Gabriel Anicăi spune că a învăţat o serie de lecţii care au devenit filosofia sa antreprenorială şi principiile după care se ghidează zi de zi. În primul rând, a învăţat cât cântăreşte rezilienţa într-un context antreprenorial. „E important să nu te descurajezi în faţa obstacolelor şi să ai puterea să revii mai puternic după fiecare eşec aparent.” Apoi, spune că echipa alături de care alegi să construieşti cântăreşte enorm, pentru că o afacere de succes nu se construieşte printr-un efort individual, ci printr-o echipă solidă, care crede în viziunea companiei. „Feedbackul clientului este o resursă nepreţuită. Investiţiile pe care le faci pot ridica sau dărâma un business, însă cea mai importantă investiţie pe care o faci trebuie să răspundă în termeni de inovaţie, fie că este vorba despre tehnologii noi, metode de lucru sau dezvoltarea echipei.” La fel, este de părere că integritatea în business este crucială, iar viziunea pe termen lung este cea care te trimite în viitor.

Potrivit lui, atât rolul de CEO-antreprenor cât şi cel de CEO-angajat în multinaţională vin cu avantaje şi dezavantaje. Pe de o parte, spune Anicăi, când eşti CEO-antreprenor ai autonomie în decizii, fără a fi constrâns de protocoale sau niveluri ierarhice, iar fiecare reuşită sau eşec al afacerii are un impact personal asupra ta, ceea ce aduce un nivel mai mare de implicare şi dedicare. Pe de altă parte, întreaga responsabilitate pentru succesul sau eşecul afacerii cade pe umerii tăi, ceea ce face ca echilibru muncă – viaţă personală să poată fi mai dificil de menţinut. „De altfel, o multinaţională ar putea avea acces la mai multe resurse, în timp ce o afacere antreprenorială se bazează adesea pe resursele proprii.” Avantajele unui rol de CEO-angajat, adaugă el, se reflectă mai ales în resursele la care au acces. Multinaţionalele au adesea bugete mai mari sau expertiză globală. „Reţeaua globală te ajută să lucrezi şi să învăţi din diverse culturi şi pieţe. În ceea ce priveşte minusurile, cu siguranţă ai mai puţină autonomie, deciziile strategice pot fi luate la niveluri superioare sau în sedii centrale, limitând astfel capacitatea CEO-ului local de a face schimbări rapide. Nu în ultimul rând, multinaţionalele au adesea mai mulţi stakeholderi în faţa cărora trebuie să răspundă, ceea ce poate crea presiuni suplimentare.” Concluzionând, crede că rolul de CEO-antreprenor permite o legătură mai directă cu afacerea şi o autonomie mai mare, în timp ce CEO-ul unei multinaţionale beneficiază de suportul şi resursele unei corporaţii mari, dar poate fi limitat de structurile corporative şi de birocraţie. Acum, visul său antreprenorial este ca Trust Expert să fie nu doar un nume recunoscut în domeniu, ci şi un exemplu de excelenţă în ceea ce priveşte cultura organizaţională şi relaţiile umane. „Îmi doresc ca Trust Expert să devină destinaţia de top pentru oamenii talentaţi, muncitori şi cu o educaţie solidă – acei profesionişti care şi-au format principiile şi valorile într-un mediu pozitiv. Consider că nucleul oricărei afaceri de succes constă în oamenii săi. Şi nu doar în competenţele lor profesionale, ci mai ales în integritate, determinare şi valorile pe care le aduc în echipă. Vreau să construiesc o echipă care să lucreze în armonie, în care fiecare membru să se simtă apreciat, să ştie că implicarea sa contează şi că împreună creăm ceva cu adevărat semnificativ. Această armonie internă, sunt convins, se va reflecta în modul în care relaţionăm cu clienţii şi partenerii noştri. Pentru că, în final, o afacere de succes nu este doar despre produse sau servicii, ci despre oamenii şi relaţiile pe care le construiesc.”   

Ce le transmite Gabriel Anicăi tinerilor antreprenori:

Œ

Stabileşte obiective clare:

Fiecare pas pe care îl faci în afaceri trebuie să aibă un scop.

Ştiind unde vrei să ajungi, vei putea găsi cel mai eficient drum.



Respectul este esenţial:

Tratează pe toată lumea cu respect, indiferent de relaţia pe care o ai cu acea persoană. Fie că este vorba de angajaţi, clienţi sau parteneri, respectul cultivă încrederea şi stabileşte relaţii durabile.

Ž

Învaţă de la cei în vârstă:

De multe ori, sfatul bunicilor poate fi mai preţios decât al unui consultant. Principiile tradiţionale, testate de timp, adesea oferă o perspectivă solidă şi o bază sănătoasă.



Rămâi ancorat în realitate:

În lumea antreprenoriatului, tentaţiile sunt numeroase şi pot fi adesea înşelătoare. Este vital să gândeşti cu capul limpede şi să iei decizii bine fundamentate.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Cover story,
Trust Expert,
afaceri,
business

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.