100 Cei mai admiraţi CEO din România 2021. PROFIL PREMIUM. Daniel Cuevas, Managing Director Philip Morris România

Postat la 06 ianuarie 2022 240 afişări

100 Cei mai admiraţi CEO din România 2021. PROFIL PREMIUM. Daniel Cuevas, Managing Director Philip Morris România

De origine spaniolă, noul director general al Philip Morris România şi-a construit cariera de peste 20 de ani exclusiv în cadrul producătorului de ţigarete (şi, de câţiva ani producător al dispozitivului IQOS, care încălzeşte tutunul, şi a consumabilelor aferente) Philip Morris International (PMI).

S-a alăturat echipei Philip Morris Spania în 2000 – istoria sa în cadrul companiei a început însă în perioada studiilor universitare, în 1999, în cadrul unei burse de practică în companie. După ce a deţinut roluri în domeniile key accounts, vânzări şi marketing în Spania şi Insulele Canare, a fost numit director general al Philip Morris din Insulele Canare în 2010. În 2014 a fost numit director de vânzări al Philip Morris Italia şi, doi ani mai târziu, director al produselor cu risc redus.

În această calitate, a revoluţionat modelul de afaceri pentru IQOS în Italia şi a transformat o creştere lentă într-una accelerată şi durabilă, în urma căreia

1 milion de fumători italieni au trecut la IQOS, spun reprezentanţii companiei. Daniel Cuevas deţine o diplomă în administrarea afacerilor şi o diplomă în marketing de la Universitatea Pontificală Comillas din Madrid.

Top 3 priorităţi pentru viitor:

Cele mai importante trei priorităţi pentru viitor sunt: oamenii (suntem o companie orientată către consumator şi către angajaţi), să oferim informaţii adecvate pentru a construi o Românie fără fum cât mai repede şi să dezvoltăm portofoliul de produse cu risc redus. Vom continua să ne transformăm într-o companie bazată de ştiinţă şi digitalizare, să avem un dialog deschis cu societatea şi toate părţile interesate astfel încât fumătorii adulţi să poată lua decizii informate şi să investim în produse cu risc redus fundamentate ştiinţific.

Întrucât România este o componentă importantă a strategiei PMI de a construi un viitor fără fum, în perioada 2022-2023, vom investi peste 100 de milioane dolari în unitatea de producţie din Otopeni pentru a fabrica produse din tutun cu risc redus şi mai avansate şi pentru a o transforma într-o fabrică neutră din punct de vedere al amprentei de carbon până în 2023. Această investiţie se va adăuga celor aproape 500 de milioane dolari deja investiţi de Philip Morris International din 2017 în această unitate de producţie pentru transformarea ei într-o fabrică de ultimă generaţie care produce consumabile pentru IQOS şi pe care le exportă în peste 54 de ţări de pe 5 continente. Această fabrică este una dintre cele trei astfel de fabrici din Europa, alături de cele din Italia şi Grecia, şi una dintre cele opt care există la nivel mondial.

Nu putem realiza această transformare singuri. Avem nevoie de oameni de ştiinţă şi de experţi care să susţină efortul de a oferi publicului informaţii corecte despre riscurile relative ale acestor produse în comparaţie cu continuarea fumatului. Consumatorii noştri sunt, de asemenea, esenţiali în această dezbatere. Mulţi au decis să renunţe la ţigările tradiţionale şi să treacă la un produs mai bun, cum este IQOS. Aceştia îşi doresc să fie ascultaţi şi vor să participe la această dezbatere şi, datorită digitalizării, acest lucru este posibil astăzi. Ei au dreptul să ştie care sunt diferenţele dintre ţigări şi alte alternative mai bune care nu implică arderea – arderea tutunului este considerată de comunitatea ştiinţifică ca fiind cauza principală a bolilor asociate fumatului. Mai avem nevoie şi ca guvernele să colaboreze cu producătorii pentru a încuraja inovaţia în acest domeniu şi pentru a adopta reglementări care să ajute adulţii care altfel ar continua să fumeze să treacă la aceste alternative mai bune. Un viitor fără fum este posibil mult mai repede dacă organismele de reglementare şi alte părţi interesate încurajează această schimbare, sunt deschise la ştiinţă şi sunt conduse mai degrabă de fapte decât de ideologii.

Pe lângă sprijinul societăţii, al mediului ştiinţific şi al autorităţilor de reglementare, avem nevoie de sprijinul angajaţilor noştri. Ei se află în centrul transformării noastre, iar siguranţa şi bunăstarea lor în aceste momente dificile reprezintă o prioritate majoră pentru noi. Echipa din România cuprinde peste 1.100 de angajaţi, dintre care 850 lucrează în fabrica din Otopeni. Facem tot posibilul să le oferim un loc de muncă sigur, instrumentele necesare dezvoltării profesionale în ciuda  vremurilor deloc uşoare şi acces la beneficiile pe care le merită în semn de recunoaştere pentru adaptabilitatea, talentul şi munca susţinută de care au dat dovadă. Feedbackul lor constant este o parte esenţială a succesului companiei în România.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.