100 cele mai puternice femei din business: Ana-Maria Matei, director general adjunct E.ON România

Autor: Ioana Matei Postat la 09 aprilie 2018 456 afişări

"Cred că o imagine de succes în mediul de afaceri se poate construi doar pe o bază solidă dată de profesionalism. În caz contrar, orice construcţie a reputaţiei este efemeră"

100 cele mai puternice femei din business: Ana-Maria Matei, director general adjunct E.ON România

Directorul general adjunct al E.ON România crede în simplitate, autenticitate şi consistenţă atunci când e vorba de propria imagine, iar din punctul ei de vedere, aceste lucruri nu pot fi disimulate. „Dincolo de expertiza pe care o avem, la fel de important este ceea ce transmitem oamenilor din jurul nostru, dacă le inspirăm respect sau dacă ne percep ca parteneri de încredere, dacă suntem pentru ei un model de urmat ori dacă regăsesc în noi, în mod real şi credibil, acele valori în care şi ei cred.”

Ea este de părere că, mai presus de o strategie de imagine, cel mai important este felul în care ne trăim viaţa, principiile care ne călăuzesc în tot ceea ce facem: corectitudinea, fermitatea, dar şi eleganţa, implicarea, grija şi respectul pentru cei din jur.

Când vine vorba despre deciziile de business, Ana-Maria Matei a constatat în experienţa ei – deopotrivă personală şi profesională – că există două surse majore de frustrare atunci când faci sau decizi un anumit lucru cu impact asupra altora: lipsa de transparenţă şi percepţia inechităţii. „De aceea, cred că este important să ai empatie şi respect, să judeci şi să îţi argumentezi întotdeauna deciziile pe baza valorilor în care crezi. Şi, de asemenea, să comunici clar şi consistent, în orice situaţie, aceste lucruri”, subliniază ea.

Grupul E.ON România este activ de 12 ani pe piaţa locală în domeniile furnizării şi distribuţiei de gaze naturale şi energie electrică, având peste 3 milioane de clienţi. La nivelul anului 2016, cel mai recent pentru care există informaţii publice disponibile, E.ON a înregistrat o cifră de afaceri consolidată de 1,12 mld. euro şi avea circa 5.500 de angajaţi.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.