100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Manuela Marina Nestor, NNDKP

Autor: Ioana Mihai Postat la 28 iunie 2012 293 afişări

Manuela Marina Nestor este partener coordonator şi fondator al uneia dintre cele mai mari case de avocatură de pe piaţa românească.

Vreme de 35 de ani, a consiliat numeroase corporaţii şi organizaţii publice şi private româneşti şi internaţionale. Spune că îi este greu să ierarhizeze reuşitele din carieră - inclusiv din perioada în care a fost consilier juridic la Institutul Român de Consulting Romconsult. Cu toate acestea, o posibilă ierarhie ar fi legată mai degrabă de intensitatea emoţiilor şi irepetabilitatea a ceea "ce am trăit şi creat prin activitatea mea într-un anumit proiect". Din această perspectivă, povesteşte ea, sunt două proiecte care i-au marcat profund evoluţia ca avocat de afaceri. Unul dintre ele, îşi aminteşte ea, s-a derulat pe vremea când era consilier juridic la Romconsult şi avea 28 de ani, în anii '80. Era lead counsel pentru un proiect de asistenţă tehnică şi a trebuit să negocieze cu conducerea combinatului de la Abu Kamash în Libia. A fost "o negociere cumplit de grea (libienii sunt negociatori extraordinari, iar eu eram o femeie tânără şi blondă într-o ţară arabă), încheiată cu succes".

Al doilea proiect a fost unul pilot - de privatizare prin ofertă publică a societăţii ce deţinea fabrica de bere Ursus la începutul anilor '90, când în România "nu se auzise de ceea ce însemna o ofertă publică, nu exista o piaţă de capital şi niciun fel de legislaţie legată de o astfel de ofertă". Împreună cu Campbell Steedman, un avocat englez aflat atunci la începutul carierei (astăzi partener la Norton Rose), "am reinventat practic roata, trebuind să structurăm şi să organizăm întregul proces de subscriere a acţiunilor societăţii respective". Şi asta în condiţiile în care nu exista nicio infrastructură care să permită realizarea unei astfel de activităţi. "A fost un efort uriaş, încununat de succes, pe care nu îl voi uita vreodată."

BUSINESS Magazin: E mai uşor sau mai greu să te impui ca lider fiind femeie?

Manuela Marina Nestor, NNDKP: Liderul se impune indiferent de gen. Însă pentru a-şi face auzite opiniile şi observate calităţile, o femeie trebuie să depună un efort mai mare şi trebuie să treacă cu eleganţă peste zâmbete condescendente şi remarci deplasate care fac de obicei referinţă la înfăţişare, vârstă, lungimea fustei, pantofii şi genţile purtate mai degrabă decât la valoarea ideilor prezentate.

BUSINESS Magazin: Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere?

Manuela Marina Nestor, NNDKP: Ferm, dar cu grija permanentă de a recunoaşte, evidenţia şi recompensa meritele colaboratorilor şi de a sancţiona paşii greşiţi, însă fără a jigni.

BUSINESS Magazin: Care sunt calităţile feminine care ajută în business?

Manuela Marina Nestor, NNDKP: Intuiţia şi capacitatea de a empatiza.

BUSINESS Magazin: Branduri preferate: parfum, haine, accesorii.

Manuela Marina Nestor, NNDKP: Am învăţat de la mama că suntem prea săraci pentru a purta lucruri ieftine. Aşadar, am ales întotdeauna (chiar şi atunci când nu puteam cumpăra mai mult de două costume şi două perechi de pantofi pe an) lucruri preţioase şi clasice, care nu se demodează şi care îşi menţin calitatea un timp îndelungat. În ce priveşte parfumurile, am rămas credincioasă parfumului Opium de la Yves Saint-Laurent, ca primă alegere, First de la Van Cleef & Arpels, ca a doua alegere, şi Exquisite de la Annick Goutal, ca a treia alegere.

Hainele le aleg pentru a fi confortabile şi elegante, de calitate bună şi versatile, fără însă a fi extrem de scumpe: Saint John, Escada şi uneori Chanel sunt preferatele mele.

Bijuterii: Chanel, sunt frumoase, elegante şi "moderne", indiferent de timpul care trece peste ele.

BUSINESS Magazin: Destinaţii de vacanţă preferate.

Manuela Marina Nestor, NNDKP: Locuri unde pot găsi urme ale unor civilizaţii străvechi, misterioase, locuri în care cultura şi civilizaţia şi-au pus amprenta pe oameni şi pe mediu.


Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de success ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.

Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.

Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).

Urmărește Business Magazin

/lideri/100-cele-mai-puternice-femei-din-business-astazi-manuela-marina-nestor-nndkp-9750055
9750055
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.