100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Mihaela Nicola, The Group
Pentru Mihaela Nicola, comunicarea şi întreaga industrie creată în jurul acestei specializări au devenit o a doua natură, deşi în şcoală s-a pregătit pentru o altă mare pasiune de-a sa – matematica.
Chiar dacă nu a profesat vreodată în domeniu, Facultatea de Matematică a ajutat-o să-şi formeze un sistem de gândire arborescentă, lucru extrem de util acum, când conduce, alături de Zoltan Szigeti, cel mai mare grup independent de comunicare din România.
Cariera Mihaelei Nicola în publicitate a început în 1991, la agenţia Grafitti BBDO. Era momentul când specialiştii se dezvoltau odată cu industria, aflată la începuturi. Din 1994 au început 10 ani în care s-a aflat în managementul grupului Ogilvy din România, pentru ca în 2005 să transfere bagajul de cunoştinte acumulate timp de 14 ani în propria afacere. Astfel, alături de Zoltan Szigeti a format The Group, care astăzi are 18 agenţii şi 209 angajaţi.
Anul acesta The Group a încheiat un parteneriat cu Omnicom Media Group pentru a-şi consolida investiţiile în media prin intermediul agenţiei de media buying care aparţine The Group, acesta devenind acţionar în agenţiile OMD şi PHD.
BUSINESS Magazin: Cât de greu îşi croieşte o femeie drumul în lumea de business?
Mihaela Nicola, The Group: Privită din afară, fără lupă, lumea de business, ca şi cea socială sau politică, este condusă de bărbaţi. Numeric, valoric şi chiar calitativ. Când aplici judecata de laborator şi analizezi microscopic, la nivelul primar la care se întâmplă "conexiunile", apare mereu un rol nu numai determinant, dar şi dominant al unei femei. Nu-mi place să vorbesc despre "a fi femeie de afaceri" ca despre o dizabilitate în raport cu domnii, nu cred că-i nici măcar o slăbiciune. Înainte de a-ţi croi drumul, îl alegi, acolo este prima capcană. Mai apoi, pe acelaşi drum întâlneşti mulţi călători spre aceeaşi direcţie. Drumul e acelaşi, uneltele, aceleaşi, disponibile tuturor, destinaţia comună: succesul. Diferenţa provine, aşadar, din abilitatea de a mânui instrumente comune pentru construcţia de business, din înzestrarea intelectuală şi din adaptabilitatea la condiţii dificile de parcus; niciunul dintre aceste ingrediente nu are exclusivitate de gen. Ştiu şi eu poveşti despre compromisuri suplimentare pe care doamnele trebuie să le facă, am auzit despre tribut emoţional, afectiv sau distanţat de morală pe care se presupune că le face o femeie pentru a avansa ierarhic sau a construi o afacere; dar parcursul meu şi exemplele pe care le văd în jur contrazic aceste prejudecăţi. Aşadar, a-ţi croi drumul în lumea de business este un exerciţiu de tenacitate, o sumă de renunţări, compromisuri şi sacrificii care nu au gen.
BUSINESS Magazin: Care sunt calităţile feminine care ajută în business?
Mihaela Nicola, The Group: Nu ştiu dacă sunt neapărat calităţi feminine, dar intuiţia şi tactul ajută mult. Compensează lipsa de răbdare, lipsa din pricina căreia doamnele au generat atâta anecdotică. Acolo unde domnii aplică cinismul, doamnele iau decizii cu sufletul. Atunci când domnii cumpănesc îndelung, doamnele au acţionat deja. Domnii elimină, doamnele adaugă. Domnii savurează parcursul, doamnele sunt interesate de destinaţie. Ce bine că suntem diferiţi. Şi mai bine că suntem complementari.
Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de success ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.
Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.
Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro