100 cele mai puternice femei din business: Camelia Ene, country chairman şi CEO al MOL România

Autor: Ioana Matei Postat la 10 aprilie 2018 603 afişări

"Imaginea unui lider trebuie să se adapteze la mediul în care activează. Pentru noi, cei din industria petrolieră, acest lucru înseamnă dinamism, agilitate şi flexibilitate"

100 cele mai puternice femei din business: Camelia Ene, country chairman şi CEO al MOL România

„Suntem actori direcţi pe scena culturii organizaţionale, simboluri ale acesteia în faţa angajaţilor, dar şi în relaţiile externe de business”, descrie Camelia Ene perspectiva sa asupra rolului imaginii unui lider din lumea de business.

Ea observă că managementul în zilele noastre include o componentă puternică de comunicare, de interrelaţionare şi de promovare activă a businessului şi a oamenilor din companie. „Angajaţii, clienţii noştrii, partenerii de business au aşteptări şi, fie că suntem prezenţi sau nu, îşi vor forma o imagine. Prin urmare, ţine de fiecare dintre noi să punem pe masă primii o carte de vizită completă”, consideră Ene.

În ceea ce priveşte strategia de construire a imaginii, aceasta este formată, potrivit Cameliei Ene, dintr-o combinaţie strânsă între câteva elemente principale: „Credibilitatea, care se câştigă în timp, prin rezultate şi prin perseverenţa deciziilor corecte; competenţa, care se naşte din cunoaşterea profundă a domeniului de activitate; autoritatea, puternic legată de credibilitate şi un aspect fin ce nu poate fi impus prin forţă, ci prin respect; nu în ultimul rând, etica, moralitatea şi corectitudinea asociate cu acţiunile, comportamentul şi deciziile de management”. La toate acestea se adaugă, spune CEO-ul MOL, sistemul de valori personal şi elementele personalităţii, trăsăturile de caracter, care pot aduce plusvaloare.

Anul trecut, vânzările de motorină (retail) au crescut cu 10% în 2017 comparativ cu 2016, în timp ce vânzările de benzină au fost stabile, potrivit Cameliei Ene. În 2016, cifra de afaceri a MOL România a crescut cu 7% faţă de 2015, până la 4,7 miliarde de lei. La peste 20 de ani de la deschiderea primei benzinării, MOL România are în prezent o reţea de 213 de staţii, două depozite de carburanţi, un terminal de GPL şi o reţea extinsă de puncte de alimentare GPL.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.