A început în urmă cu 13 ani ca asistent. Acum conduce peste 500 de angajaţi
Irina Ahukina este directorul de operaţiuni a Philip Morris România, conducând fabrica din România a companiei, unde sunt produse mărcile desti-nate deopotrivă pieţei interne şi exportului. Fabrica are aproximativ 500 de angajaţi şi generează sute de alte locuri de muncă pe ori-zontală, prin intermediul subcontractorilor.
Ea şi-a început cariera în cadrul Philip Morris International (PMI) în Ucraina, în urmă cu 13 ani, prima sa poziţie fiind de asistent în cadrul departamentului de Supply Chain. Vreme de zece ani a lucrat la Philip Morris în Ucraina, ocupând şi funcţii în producţie, iar apoi la sediul central al companiei în Lausanne, în Elveţia. “Acolo am petrecut doi ani ca responsabil pentru planificarea operaţiunilor pentru regiunea EMEA (regiunea Europa, Orientul Mijlociu şi Africa).”
Postul de la Bucureşti este al doilea rol internaţional care i-a fost acordat. “După părerea mea, o carieră într-o companie multinaţională nu este numai o experienţă profesională excelentă, dar în plus îţi permite să-ţi dezvolţi şi să-ţi exprimi personalitatea.” Irina Ashukina spune că fabrica din Otopeni s-a situat în top 5 între fab-ricile PMI raportat la majoritatea criteriilor de performanţă şi pe prima poziţie în ceea ce priveşte satisfacţia angajaţilor.
Tânăra ucraineancă spune că, în cariera sa, cea mai dificilă decizie pe care a luat-o a fost de a urma o evoluţie internaţională.
“Niciodată nu e uşor să pleci din locul în care ai lucrat mulţi ani, în care ţi-ai câştigat respectul colegilor, în care ai avut realizări impor-tante. Nu mai vorbesc despre ideea de a te despărţi de rude şi prieteni. Dar ceea ce m-a ajutat a fost familia mea, care m-a susţinut permanent, şi încrederea mea că acest parcurs internaţional va fi plin de experienţe noi şi inedite.”
Irina Ashukina spune că până în prezent nu a cochetat cu ideea antreprenoriatului, dar adaugă că este adepta principiului “nicio-dată să nu spui niciodată”. Se vede în continuare evoluând în cadrul companiei în care lucrează, şi pentru următorii zece ani, “pentru că e genul de companie care îţi oferă oportunităţi şi provocări imense, te ţine în priză tot timpul cu teme precum deschiderea de noi operaţiuni în Africa sau proiecte de cooperare strategică cu China, pentru lansarea de produse cu risc redus”.
Irina Ashukina face parte din promoţia tinerilor manageri de top din 2014 şi a fost premiată în cadrul galei Business Magazin. Citeşte în premieră alte 99 de poveşti de succes ale tinerilor manageri din România în a noua ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP, lansat de Business Magazin în luna mai.
Comandă acum catalogul în format electronic la preţul de 35 lei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro