Cele mai puternice femei din România: Luchi Georgescu, Vincon şi Meda

Autor: Razvan Muresan Postat la 22 martie 2013 1096 afişări

Proprietarei Vincon, Luchi Georgescu, nu-i pare rău că a refuzat o ofertă de 60 de milioane de euro pentru vânzarea celui mai mare producător de vinuri de pe piaţa românească.

Nu s-a putut despărţi nici de celelalte afaceri, iar pentru Meda, compania procesatoare de carne, a declinat "îngro¬zitor de multe" propuneri. Antreprenoarea munceşte 12 ore pe zi şi îşi împarte timpul şi între celelalte afaceri - două hoteluri de pe litoral şi o firmă de construcţii.

Deţine 86% din societate, care a fost privatizată în 1999, diferenţa fiind în proprietatea celor care au primit cupoane la Vincon. În primă fază a investit 7 milioane de euro în societatea producătoare de vin, dar de-a lungul anilor valoarea totală a investiţiilor a depăşit 40 mil. euro, bani cheltuiţi pentru plantaţii cu viţă-de-vie, echipamente pentru vinificaţie şi achiziţii de terenuri. Iar Vincon a ajuns acum cel mai mare producător de vinuri, ca volum, "iar ca valoare oscilăm între locul trei şi patru", declară antreprenoarea pe a cărei carte de vizită sunt trecute toate cele patru afaceri pe care le-a dezvoltat. În afară de Vincon, Luchi Georgescu a investit şi în procesatorul de mezeluri Meda Prod 98, Venus Holiday (având două hoteluri pe litoral) şi firma de contrucţii Medcons Instal.

CELE MAI PUTERNICE FEMEI DIN ROMÂNIA - EXCLUSIV

Pe "cartea de vizită" a Vinconului stau înşirate 1.580 de hectare de viţă de vie în podgoriile Odobeşti, Coteşti, Panciu şi Huşi, 11 crame, printre care Paradis şi Beciul Domnesc, trei depozite pentru produse finite şi trei platforme industriale pentru condiţionarea şi îmbutelierea vinului, a vinarsului şi băuturilor spirtoase şi a oţetului. Vincon a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 30 mil. euro, ceea ce înseamnă aproape o zecime din valoarea pieţei vinului, evaluată la 350 mil. euro. Ce o nemulţumeşte însă pe Vichi Georgescu este ponderea pe care o au vânzările vinurilor de soi, adică acelea care au pe etichete preţuri din segmentele superioare de preţ. În acest moment, compania vinde în zona premium jumătate din volume, dar "vreau să ajung la 80% pe nivelurile superioare", declară hotărât antreprenoarea, care spune că de-a lungul anilor s-a bazat doar pe propriile puteri în afaceri. Ea povesteşte că s-a apucat de afaceri "natural, ca mulţi români: "Aşa am hotărât". În 1990 s-a angajat la o reprezentanţă străină specializată în export de cherestea şi fier beton pentru că a vrut să înveţe despre relaţiile comerciale cu ţările capitaliste, după ce înainte de revoluţie lucrase în domeniul comerţului exterior cu ţările socialiste. După "o perioadă", spune ea, în care societatea a avut "destul de mult succes" pentru că a găsit unele oportunităţi şi soluţii de afaceri pe care ei nu le vedeau, s-a hotărât să plece. Era conştientă că era un pariu riscant. Avea, ca angajată la acea vreme, un salariu de 5.000 de dolari pe lună ("şi ei considerau că ar camfi de ajuns pentru un român") şi prin forţele proprii putea câştiga mai mult sau mai puţin, "dar trebuia să încerc". Iar prima sa firmă a construit-o în domeniul pe care îl cunoştea: import-export. Dar din 1997, când a intrat printr-o conjunctură în contact cu domeniul de producţie, nu a mai făcut intermedieri de produse. A intrat "întâmplător în acţionariatul unei fabrici care producea alcool, pentru că dădusem bani cu împrumut". S-a îndrăgostit "ireversibil de producţie, acesta fiind singurul motor veritabil al economiei; fără producţie nu rămâne decât o piaţă umilă de consum".


Business Magazin lanseaza cea de-a doua ediţie a catalogului dedicat celor mai puternice femei din mediul de afaceri romanesc. De această data, 200 cele mai puternice femei din business cuprinde 200 de nume reprezentative, din pozitii-cheie de conducere, precum CEO, CCO, directori generali, economici, antreprenori, consultanti sau Country Manageri. Au reusit sa castige, in timp, admiratia si recunoasterea propriei valori pentru ca apoi sa preia pozitii importante de conducere. Femeile de afaceri din Romania valideaza propriul succes prin cifre de afaceri ce le pozitioneaza pe primele locuri in topuri.

De la an la an, numarul lor este tot mai mare, iar notorietatea si aprecierea de care se bucura nu sunt altceva decat recunoasterea valorii la purtator, un simbol pe care Business Magazin il sustine si il sprijina permanent.

Pentru ca au demonstrat perseverenta, profesionalism, curaj si maxima implicare, femeile antreprenor au reusit consolidarea unei cariere bazata pe dinamism, actiune si permanenta dedicare. Câteva dintre numele pe care cititorii Business Magazin le pot regăsi în paginile catalogului sunt: Irina Schrotter, Camelia Sucu, Aneta Bogdan, Carmen Adamescu, Maria Grapini, Rucsandra Hurezeanu, Violeta Ciurel, Amalia Nastase, Cristina Batlan , Irina Socol, Monica Iavorschi, Adina Pascu, Andreea Mihai, Georgeta Serban, dar şi multe altele.

Catalogul este disponibil de pe data de 11 martie în reţelele de distibuţie a presei Inmedio şi Relay la preţul de 35 lei.

Pentru a vedea unde sunt toate locaţiile Inmedio şi Relay click aici

Comandă online catalogul AICI.

Urmărește Business Magazin

/lideri/cele-mai-puternice-femei-din-romania-luchi-georgescu-vincon-si-meda-10683743
10683743
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.