Jean-François Fallacher

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 25 noiembrie 2013 299 afişări

Jean-François Fallacher, Orange

Jean-François Fallacher

Jean-François Fallacher se află de mai bine din anul 2011 în fruntea celui mai mare operator de telecomunicaţii din România şi a ajuns în ţară după ce a condus timp de şase ani Sofrecom, compania de consultanţă internaţională a grupului France Telecom. Jean-François Fallacher s-a ocupat de dezvoltarea de operaţiuni şi servicii mobile în diferite pieţe în care e prezent grupul.

Jean-François Fallacher are experienţă atât pe piaţa de business, cât şi pe cea de mass-market, iar cariera şi-a început-o pe segmentul de vânzări de business, dezvoltându-se ulterior pe pieţe extrem de competitive precum Olanda, unde a lansat o companie de servicii de internet, iar mai apoi un operator alternativ, care a devenit un important competitor al KPN, rivalul numărul unu de pe această piaţă.

"Eu am absolvit facultatea chiar pe când se lansa internetul, la începutul anilor '90, când ideea de a conecta calculatoare în reţea, cum se întâmplase în SUA, părea de-a dreptul magică", spune Jean-François Fallacher, în vârstă de 45 de ani. Primul dispozitiv mobil l-a văzut pe când era copil la tatăl său, despre care îşi aminteşte că pleca şi venea de la slujbă cu maşina în care căra "o geantă uriaşă" pentru aparat, însă primul dispozitiv propriu-zis portabil, de dimensiuni mici, cu care a făcut cunoştinţă a fost un aparat cu care nu se puteau primi apeluri, ci doar se putea suna cu ajutorul lui. "Şi dacă aveai la tine şi un pager, abia aşa puteai fi contactat şi ulterior rămânea să suni cu dispozitivul - cred că se chema Mobicarte." Abia ulterior au apărut serviciile GSM, prin 1995. "Istoria telecomunicaţiilor este o aventură minunată", conchide Jean-François Fallacher.

Inginer de formaţie, Jean-François Fallacher a studiat ştiinţe, matematici şi apoi şi-a continuat studiile în telecomunicaţii, un domeniu care îl atrăsese încă din studenţie, la École Polytechnique şi École Nationale Supérieure des Télécommunications din Paris. Jean-François Fallacher a început să lucreze la France Telecom, unde timp de cinci ani a coordonat în Franţa operaţiunile de vânzări către clienţii mari, apoi din 1999 departamentul de marketing al furnizorului de internet EuroNet Internet din Olanda şi ulterior CEO al Wanadoo, un alt furnizor de internet controlat de France Telecom.

"Am stat în total şapte ani în Olanda. Dacă vă amintiţi, era prima epocă de dezvoltare a internetului, aşa încât am prins nişte ani frumoşi, dar şi perioada de explozie a balonului dot-com." În 2005 Jean-François Fallacher revine în Franţa, ca CEO al companiei de consultanţă internaţională Sofrecom, controlată tot de France Telecom - Orange. De atunci şi până la venirea în România a petrecut "o mulţime de timp în avion", întrucât Sofrecom oferea consistent consultanţă pentru pieţele emergente; aşa a avut ocazia să cunoască ţări din Africa, din Orientul Mijlociu şi Asia, călătorind din Indonezia până în Yemen sau Dubai.

Cum a ajuns în România? "M-am trimis singur aici", râde Jean-François Fallacher. "France Telecom este un grup mare şi, dacă eşti în căutarea unor noi oportunităţi în grup, până la urmă le vei găsi", explică Jean-François Fallacher. 

"Este o piaţă interesantă, pentru că România e o ţară mare - înţeleg că aveaţi 20 de milioane de locuitori, acum poate cu un milion mai puţin, dar totuşi este o ţară foarte mare", comentează Jean-François Fallacher, glumind pe marginea rezultatelor recensământului. "O ţară care a trecut în anii 2000 printr-o perioadă de creştere economică accentuată şi care, chiar dacă ulterior a fost lovită de criză, îşi păstrează potenţialul de creştere în continuare."

Jean-François Fallacher va coordona un plan de investiţii de jumătate de miliard de euro până în anul 2015.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Jean-François Fallacher,
orange
/lideri/jean-fran-ois-fallacher-11720279
11720279
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.