Violeta Luca este cea mai puternică femeie din electro-IT. Povestea ei, în 200 CELE MAI PUTERNICE FEMEI DIN BUSINESS
Începând cu luna februarie, Violeta Luca devine vicepreşedinte şi director executiv al eMAG, păstrându-şi şi poziţia de Preşedinte al Consiliului de Administraţie Flanco Retail.
Violeta Luca este una din eroinele Catalogului "200 cele mai puternice femei din business", care va fi lansat în curând, şi ale galei "Woman in Power".(19 martie 2014)
Absolventă a Academiei de Studii Economice din Bucureşti şi a unui MBA în management, Violeta Luca şi-a început cariera la AIG, ca unit manager, iar în 2005 a preluat poziţia de director executiv la distribuitorul de electrocasnice de import Marlevi. Un an mai târziu, s-a mutat la Whirlpool România, unde a evoluat în cadrul companiei de la marketing manager la director naţional de vânzări, poziţie ocupată timp de aproape cinci ani.
Din 2011 a venit la Flanco în poziţia de director de marketing, activitatea departamentului condus de ea având un impact semnificativ asupra vânzărilor în creştere ale lanţului de electroretail prin iniţiative precum Black Friday sau evenimente neconvenţionale.
1. Cât de greu îşi croieşte o femeie drumul în business?
„Femeie de afaceri într-o lume a bărbaţilor„ a devenit aproape un clişeu, la care nu aş vrea să apelez. Pentru că nu mai este întru totul valabil. Eficienţa şi expertiza sunt primele criterii pentru acordarea încrederii acţionarilor. Odată confirmate capabilităţile, nimeni nu mai gândeşte în termeni de gen, masculin sau feminin. Cifrele sunt cifre şi rezultatele nu se măsoară după criterii subiective.
2. Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere?
Diplomat, calculat, orientat spre rezultate. Îmi place să gândesc pe termen lung, să am pregătite două-trei mişcări în avans, deşi de multe ori a fost necesar să fiu spontană şi să rezolv o situaţie dată altfel decât aş fi putut anticipa. Mă bazez pe experienţă şi pe raţionamente logice pentru a putea estima cât mai exact ce este realizabil şi ce nu, dar mă folosesc destul de mult şi de intuiţie. Sunt calmă, evit reacţiile emoţionale şi urmăresc să mă exprim cât mai clar. Îmi plac cifrele, le înţeleg şi acţionez de fiecare dată în direcţia atingerii lor.
3. Care sunt calităţile feminine care ajută în business?
Probabil nu sunt calităţi eminamente feminine: anticiparea sau intuiţia, în cele din urmă sunt acelaşi lucru, şi diplomaţia. S-a vorbit atât de mult despre această intuiţie, supranumită şi feminină, care nu este altceva decât o atenţie crescută pentru detalii şi emoţii.
4. Branduri preferate: parfum, haine, accesorii.
Lunile trecute am urmărit un interviu cu Hillary Clinton. Păstrând proporţiile, pentru că nici nu se pune problema de comparaţie, a primit şi ea aceeaşi întrebare de la reporter. A răspuns cu o altă întrebare, zâmbind, în stilul ei caracteristic. „Dacă eram bărbat, m-aţi mai fi întrebat acelaşi lucru?„ Reporterul a fost sincer şi i-a replicat: „Mai mult ca sigur că nu".
5. Destinaţii de vacanţă preferate.
Când reuşesc să planific vacanţe prefer să plec în călătorii din care am de învăţat, de văzut, de explorat. Nu pot să stau, prefer să cutreier muzeele sau siturile, să cunosc oameni, să-i observ în mediul lor. Nu am o destinaţie preferată, lumea întreagă merită văzută măcar o dată.
Cea mai bogată femeie din România
Cele mai puternice femei din România: Ioana Lemnaru, Mercedes-Benz România
Cele mai puternice femei din România: Camelia Şucu, Class Living
Cele mai puternice femei din România: Irina Schrotter, Casa de modă Irina Schrotter
Cele mai puternice femei din România: Cristina Bâtlan, Musette
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro