Ad'or 2007 - In creativitate nu exista postulate, ci pareri

Postat la 26 iunie 2007 1 afişăre

Leo Burnett Romania a castigat, pentru al cincilea an consecutiv, titlul de «Agentia Anului» la Ad'Or. «It's a fact» pe care l-am consemnat pe coperta acestui nou numar Media&Advertising.

Leo Burnett - "The Platinum Agency of the Year"

GMP - "The Gold Agency of the Year"

Propaganda - "The Silver Agency of the Year"

TBWA Merlin - "The Bronze Agency of the Year".

 

Leo Burnett Romania a castigat, pentru al cincilea an consecutiv, titlul de «Agentia Anului» la Ad'Or. «It's a fact» pe care l-am consemnat pe coperta acestui nou numar Media&Advertising. Ad'Or este un eveniment pentru piata de publicitate din Romania si este organizat de o institutie legitima in industrie, Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR, RAAA). Prin urmare, vorbim de un titlu care creste cifra premiilor din portofoliul Leo Burnett Romania si, implicit, la o evaluare detasata, adauga prestigiu.

 

Ca in fiecare an, dupa festival, apar comentarii legate de relevanta acestui titlu. Ad'Or este un festival care evalueaza creativitatea, iar in acest context «evaluarea detasata» de care vorbeam nu mai este un concept usor de accesat. Este imposibil –adesea nerecomandat - sa pui creativitatea intr-un tabel, sa aduni, sa scazi, sa extragi radicalul si, la final sa obtii un clasament de «necontestat». In creativitate nu exista postulate, ci pareri.

 

Astfel ca, si editia din acest an a fost una care a starnit reactii dintre cele mai diverse. Un minus identificat de majoritatea agentiilor – participante sau neparticipante in festival – a fost absenta McCann din competitie. Chiar presedintele juriului, John Pallant, a remarcat acest lucru si si-a exprimat dezamagirea.  Cunostea agentia de la Portoroz si ar fi vrut sa vada ce au mai lucrat din octombrie trecut si pana acum. Alaturi de McCann si alte agentii recunoscute precum: Cap, Cohn&Jansen, Headvertising sau Gavrila&Asociatii au refuzat sa se treaca pe lista participantilor la Ad'Or.

 

Festivalul a readus in discutie laitmotivul «ghosturilor» si al modalitatilor  contradictorii de jurizare. De altfel, acestea au fost si principalele motive pe care le-au invocat toate agentiile care au refuzat sa se inscrie in competitie. Reprezentantii multora dintre ele deja nu mai vor sa faca nicio declaratie pe aceasta tema. Le respectam pozitia si va redam in cele ce urmeaza parerile directorilor de creatie de la doua importante agentii absente: Adrian Botan, McCann Erickson si Serban Alexandrescu, Headvertising.

 

De asemenea, din motive de obiectivitate, am completat lista de declaratii cu cea a lui Oliver Kapusta, Integrated Communication Director GMP, "The Gold Agency of the Year" la Ad'Or 2007.

 

Adrian Botan, Creative Director CEE, McCann Erickson

 "Ad’Or-ul s-a transformat in timp dintr-un eveniment al intregii industrii intr-o manifestare politizata si manipulata de o singura agentie pentru PR-ul propriu. McCann a decis sa nu mai participe din 2005 pentru ca la Ad’Or, in fiecare an s-au schimbat regulile si pentru ca lupta politica din comitetul de organizare a devenit mai importanta decat competitia oficiala."

 

Serban Alexandrescu, Creative Director Haedvertising

 "Headvertising nu a participat nici la aceasta editie de Ad'Or pentru ca valorile realmente promovate de acest festival - nu cele declarate - nu sunt pe placul nostru. Asta, pe de-o parte. Pe de alta parte, pentru noi, in acest moment, a concura la Ad'Or e ca si cum am participa la un campionat de batut babe cu pesti. Nu vad de ce am lovi bietele babute si nu ne place nici mirosul pestelui. Si atunci de ce sa participam? Numele festivalului sugereaza ceva legat de «aur», insa daca e asa, de ce - de o vreme incoace - ne lasa in gura un gust atat de coclit? Poate ca, pana la urma, nu e vorba totusi despre aur,  ci despre altceva. Englezii ii zic fool's gold."

 

Oliver Kapusta, Integrated Communication Director GMP

 "In conditiile in care noi abia am inceput sa lucram pentru Timisoreana, trebuie sa recunosc ca Bergenbier merita titlul de «Campania anului». Au avut multe executii, in numeroase medii de comunicare si, cu siguranta, au fost si multe idei simpatice. Din pacate, nu sunt inca suficiente campanii care sa fie in adevaratul sens al cuvantului «Campanii». E drept ca, fata de anul trecut, cand doua spoturi radio si o macheta in B24 Fun formau deja o campanie, situatia s-a schimbat mult in bine. Dar m-am saturat totusi de ghost-urile facute pentru nu stiu ce restaurant sau firma care vinde ferestre. Poti crede campania «Puiul gatit nu face rau» populista, dar e una din putinele campanii din festival expuse in medii mai cu impact decat revistele de timp liber.

 

Din pacate, nu sunt foarte familiarizat cu procedurile de inscriere in competitie; dar sigur ar ajuta sa ne uitam atent la lucrarile inscrise, sa analizam daca publicatia in care a aparut un anume print este relevanta pentru categoria pe care acesta o promoveaza. Sunt aceste publicatii prezentate juriului? Cat de des apar pana la urma aceste printuri? Este adevarat, e bine sa existe o competitie locala puternica, sa incurajam creativitatea industriei. Insa cred ca organizatorii ar trebui sa fie mai atenti la inscrieri si sa ofere mai multe informatii de context juriului, decat sa numere banii rezultati din cat mai multe inscrieri.

 

Nu am vazut multe lucrari exceptionale. Au fost cateva exceptii: printul Mandra, realizat de cativa dintre fostii nostri colegi, un spot TV cu un copil cu un ochi de sticla (Fundatia Sensiblu) si campania Mountain Dew, care a fost prezentata foarte bine in festival.

 

In concluzie, desi este bine pentru Dinamo sa castige campionatul intern prin cumul de puncte, ceea ce ar putea sa-i aduca cu picioarele pe pamant ar fi insa Liga Campionilor!

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/ad-or-2007-in-creativitate-nu-exista-postulate-ci-pareri-1009674
1009674
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.