Cine a avut cele mai bune campanii publicitare in 2009
Decat putin si prost, mai bine mult si fara greseli - aceasta este varianta ideala a unei strategii de comunicare, in ochii publicitarilor. Daca asupra faptului ca in ultimul an s-a comunicat putin nu mai exista dubii, publicitarii au facut o trecere in revista a celor ce au promovat testul de comunicare pe timp de criza si a celor ce l-au picat cu brio.
Bancile, asigurarile si companiile din industriile auto si telecom au fost cele care anul trecut au stat in prima linie a comunicarii media si au dat de lucru agentiilor de publicitate. Le-au pus creativitatea la incercare, ce-i drept, pentru ca nu a fost deloc usor sa puna cap la cap campanii puternice pe bani putini. Inca de anul trecut si mai cu seama anul acesta au aparut, totusi, campanii noi si destul de ample pentru categoriile de mai sus. Toate companiile dintr-o anumita categorie aveau de transmis, in mare, acelasi mesaj - bancile anuntau oferte si conditii mai blande la creditele ipotecare si de consum, asigurarile mizeaza pe nevoia nou creata de economisire, jucatorii din auto incearca sa profite de programul Rabla, iar companiile din telecom continua lupta in abonamente ieftine si cu minute multe.
Din acest punct de vedere, a fost o competitie a conceptelor creative si a campaniilor cat mai stridente, astfel incat, la beneficii comparabile, sa se evidentieze acela care "striga" cel mai des si cel mai tare ce are de oferit. "Domeniul financiar nu avea de ales si trebuia sa redevina mai activ", spune Cosmin Radoi, managing director la Graffiti BBDO. "Romanii sunt mai reticenti cand vine vorba de credite sau alte instrumente financiare, iar institutiile financiare trebuie sa fie creative in incercarea de a recastiga interesul si increderea lor. Si nu putem trai fara asemenea institutii, la fel cum nu putem trai fara televizor", considera Radoi, care inca de anul trecut se astepta la o reaprindere a competitiei. Daca bancile nu reprezinta un client nou pentru agentiile de publicitate, anul acesta a surprins prin campaniile sustinute ale unor asiguratori precum ING Asigurari de Viata, Groupama, Eureko sau AIG Life, recent devenita Alico.
Toata lumea stie deja clipul unde Holograf canta la petrecerea de casa noua a unui tanar ce si-a luat credit de la Millennium Bank, il stie si pe "zanul" de la Banca Transilvania, acel ofiter de credite ce si-a asortat la costum un tutu de balerina si o tiara, sau pe baschetbalistul Ghita Muresan care face karaoke pentru Vodafone ori pe muzicianul de la Orange, aflat in permanenta in intarziere la premiera. Drept urmare, sunt campanii eficiente pentru scopul in care au fost concepute - acela de a atrage atentia publicului si de a a spune ceva cand ceilalti tac. Pentru aceasta initiativa, curajoasa chiar in unele cazuri, companiile respective primesc o mare bila alba de la specialistii in publicitate. Mai departe, lucrurile incep sa capete nuante si apar diferente intre cei ce au facut o treaba buna si cei ce ar fi putut face si campanii mai bune.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro