Exces de zel
Inceputul de an a adus noi restrictii pentru publicitatea la tutun si niciun fel de reclama la tigari nu mai poate aparea in paginile publicatiilor sau pe panourile outdoor. Ce modalitati de promovare au ramas?
Inceputul de an a adus noi restrictii pentru publicitatea la tutun si niciun fel de reclama la tigari nu mai poate aparea in paginile publicatiilor sau pe panourile outdoor. Ce modalitati de promovare au ramas?
In afara de produsele propriu-zise, in unele cazuri, inspectorii sanitari au cerut si indepartarea materialelor promotionale de la punctele de vanzare, desi legea pentru interzicerea publicitatii la produsele din tutun (coroborata cu prevederile Codului fiscal) nu prevede asa ceva. De fapt, promovarea la locul vanzarii este unul din putinele canale legale, alaturi de marketingul direct si mijloacele neconventionale care au mai ramas la dispozitia publicitatii la tutun, interzisa de ani buni la TV si radio si de la 1 ianuarie in presa scrisa si outdoor.
Insa pachetul de tigari, in sine, e un mijloc puternic de comunicare, pentru ca poate transmite mesaje atat prin suprafata exterioara, cat si prin mesajele inserate in interiorul pachetului. O alta varianta de comunicare sunt mesajele de la punctul vanzarii - magazine, baruri, cluburi, discoteci sau restaurante - unde companiile se intrec sa expuna rafturi, pentru ca au dreptul, prin contractul pe care il incheie cu comerciantul, la o suprafata de expunere mai mare decat a competitorilor. Intre variantele neconventionale de comunicare se numara casuta postala (clasica sau e-mail) si mesajele pe telefonul mobil.
"Japan Tobacco International va continua sa comunice prin toate canalele legale permise", spune Gilda Lazar, director de corporate affairs la JTI, a treia companie de pe piata romaneasca a tigarilor. La fel vor face probabil si celelalte mari companii de pe piata - British American Tobacco (BAT) si Philip Morris International (PMI), dar si jucatorii mai mici, chiar daca nu au oferit detalii la solicitarile BUSINESS Magazin. Piata tutunului este cea mai mare, ca valoare, dintre toate pietele bunurilor de larg consum din
Si pentru a se intrece in cursa celor mai neconventionale actiuni, companiile au de-acum bugete consistente. Desi nici unul din reprezentantii companiilor nu a dorit sa faca publice bugetele de marketing si publicitate, Gilda Lazar a precizat ca acestea "nu vor fi neaparat afectate, ci mai degraba relocate". Despre ce sume e vorba? Conform estimarilor BUSINESS Magazin, investitiile companiilor din domeniul tutunului in 2006, pentru publicitatea din presa scrisa si out-of-home advertising (publicitatea din afara caminului, care cuprinde outdoor-urile, mobilierul stradal s.a. - n.r.), au depasit 11 mil. euro. Numai outdoor-ul a atras, conform unor estimari, peste 6 mil. euro, in timp ce pentru publicitatea in presa scrisa s-au cheltuit cam 5 mil. euro. Astfel, ziarele, revistele si firmele de panotaj au pierdut, din prima zi a anului, clienti pretiosi. Al caror loc va fi luat, cel mai probabil, de reclame la telecomunicatii, electronice si bunuri de consum.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro