Atenţie la cafeaua pe care o beţi dimineaţa din paharele din plastic şi la caserolele din plastic cu mâncare de la birou. Riscaţi să rămâneţi fără urmaşi
Acesta este un articol despre alte articole, pe care vă invit să le citiţi. Cele mai interesante articole pe care le-am citit în ultima vreme „m-au aruncat pe gânduri”. De obicei, un articol este valabil atunci, pe loc, şi se şterge imediat din gânduri după ce îl citeşti pe următorul. În cea mai bună situaţie, îi dai share sau comentezi ceva pe seama lui.
Primul articol este legat de creşterea inexplicabilă a numărului de cazuri de cancer în rândul generaţiei millennials şi este din Financial Times, cel mai important ziar de business din Europa: „The unexplained rise of cancer among millennials. Increasing numbers of younger people in the developed world are being diagnosed with the disease. Scientists are not sure why”.
Datele analizate relevă faptul că în ultimii 30 de ani, în rândul tinerilor dina G20, ţările cele mai dezvoltate din lume, numărul cazurilor de cancer a crescut cu 22% în rândul celor care au 25-29 de ani. În rândul celor care au 20-34 de ani se înregistrează cel mai înalt nivel de cazuri de cancer din ultimele trei decenii. În schimb, cazurile de cancer la cei care au peste 75 de ani au o scădere constantă, după vârful atins în 2005. Financial Times, adică autorii articolului, spun că nu există explicaţii certe privind această situaţie. Financial Times vine cu grafice extrem de interesante. Forma de cancer care a accelerat cel mai mult în ultimii 30 de ani este legată de cancerul la colon. Cercetătorii încearcă să găsească explicaţii, cele mai la îndemână fiind cele legate de stilul de viaţă stresant, de schimbarea modului de alimentaţie, adică creşterea fast-foodului, de obezitate.
Poate nu este ceva nou, dar concluzia este că milenialii, adică cei născuţi între 1981 şi 1996, încep să fie din ce în ce mai mult loviţi de cancer. Impactul acestui articol a fost extrem de ridicat în rândul cititorilor din întreaga lume ai Financial Times.
Al doilea articol este legat de scăderea cantităţii de spermatozoizi, care ajunge să fie o problemă în conceperea copiilor. Titlul articolului din Financial Times este „Global sperm counts are falling. This scientist believes she knows why”.
Conform datelor analizate pe o perioadă mai lungă de timp de către un cercetător, cantitatea sau volumul de spermatozoizi eliberaţi de bărbaţi scade accelerat în ţările occidentale, şi asta în primul rând din cauza interacţiunii pe care o avem cu plasticul - cafeaua în plastic, mâncarea din casoletă de plastic încălzită la cuptorul cu microunde, sticlele din plastic cu apă sau sucuri, tot ce are legătură cu plasticul atacă corpul într-un fel sau altul, iar rezultatul este cel pe care l-aţi citit mai sus.
Eu am încercat să fac un rezumat al concluziei, dar trebuie să citiţi şi acest articol. În ultimii ani, din ce în ce mai mulţi bărbaţi au probleme de fertilitate. La început, atunci când el şi ea nu reuşesc să facă copii, femeia este indicată ca fiind cea care trebuie să-şi facă prima analizele şi să descopere de ce. Dar acum vine din spate bărbatul, care în ritmul actual de interacţiune cu chimicalele, cu plasticul, s-ar putea să devină el principala problemă. Este greu de acceptat de către bărbaţi acest lucru, dar datele statistice, studiile clinice indică acest lucru. Cele două articole din Financial Times şi concluziile lor înseamnă în final un impact major în business şi în economiile occidentale.
În România, cancerul de colon a ajuns pe primul loc ca incidenţă. La nivel occidental sunt sume foarte mari în joc, iar dacă aceste date de cercetare, conform cărora milenialii încep să fie din ce în ce mai loviţi de cancer se confirmă, impactul economic va fi dărâmător. Al doilea articol, cel legat de scăderea cantităţii de spermatozoizi, loveşte în problema demografică a lumii occidentale. Pe lângă faptul că îmbătrânim, pe lângă faptul că familiile doresc mai puţin copii decât rata de înlocuire, avem acum şi această problemă a fertilităţii masculine. Ceea ce are un impact social şi economic major. Vă recomand să citiţi aceste articole, ca o încercare de înţelegere a lumii din jurul nostru.
P.S. După cele două articole care vă pun pe gânduri, vă invit să citiţi şi un al treilea articol, tot din Financial Times, legat de pizza – „Can an English chef win the Pizza World Championship?”.
(cristian.hostiuc@zf.ro)
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro