Bilanţul şi previziunile BUSINESS Magazin la început de 2025. Ce a fost şi ce credem/sperăm că va urma?

Autor: Ioana Matei Postat la 06 ianuarie 2025 50 afişări

Bilanţul şi previziunile BUSINESS Magazin la început de 2025. Ce a fost şi ce credem/sperăm că va urma?

Anul acesta, BUSINESS Magazin a continuat un demers început în 2024 la iniţiativa Ioanei Mihai, în care i-am întrebat pe oamenii de afaceri care au fost momentele cheie pentru companiile şi domeniile pe care le reprezintă în anul ce a trecut, precum şi previziunile lor pentru anul aflat la debut. Am primit numeroase răspunsuri şi vă mulţumim pentru asta; nici măcar în momentul predării revistei (pe 17 decembrie) acestea nu conteneau să apară, drept urmare vom publica articole pe această temă şi în ediţiile următoare. M-am gândit însă că, dacă atât de mulţi oameni şi-au făcut timp de bilanţ şi de previziuni, n-ar fi rău să mă supun aceluiaşi exerciţiu, să văd dacă pot contura câteva dintre ideile principale despre ce am făcut şi despre ce urmează. Cu menţiunea că este mult mai uşor să pui întrebări decât să răspunzi acestora, am schiţat şi eu câteva idei.

Trei elemente-cheie pentru 2024

Pentru publicaţie:

1.Œ BUSINESS Magazin a împlinit, pe print, 20 de ani, fiind, credem noi, singura publicaţie săptămânală de business din România cu o astfel de periodicitate. Mărturisim că nu este uşor, având în vedere că foarte multe lucruri s-au schimbat faţă de anul 2004, atunci când revista a fost lansată: ştim cu toţii cum arată chioşcurile de ziare (cu aproape deloc ziare sau reviste), conţinutul scris de astfel de dimensiuni se adresează unui public din ce în ce mai restrâns, oamenii care lucrează în industrie şi pentru BM sunt din ce în ce mai puţini, iar modalităţile în care trebuie să ne adresăm lor sunt din ce în ce mai multe. Prin urmare, cred că rezistenţa peste timp este una dintre principalele realizări, pe care ar trebui să o sărbătorim poate cu mai mult fast an de an – modelul de funcţionare al unei reviste de business este, în esenţă, şi acesta un model de business – care sperăm să funcţioneze încă mult timp şi pentru noi cel puţin în forma în care a funcţionat în 2024; sperăm totuşi la o formă mai bună, cu mai puţină presiune pe colegii care realizează această revistă şi cu deadline-uri mai generoase pentru colaboratorii şi intervievaţii noştri; 

2. Am reuşit să realizăm evenimente frumoase, cu sute de invitaţi, să lansăm cataloagele care ne-au consacrat de-a lungul timpului – să le inventăm şi să le reinventăm astfel încât, deşi sunt proiecte pe care le cunoaşteţi, conţinutul pe care îl primiţi să fie diferit sau adaptat la vremurile pe care le trăim;

3.Ž Am reuşit să ne păstrăm şi consolidăm relaţiile cu reprezentanţi ai unor companii cu care colaborăm de 20 de ani – fie prin intermediul proiectelor editoriale, fie prin al celor speciale – şi am reuşit să câştigăm încrederea altor zeci de reprezentanţi ai companiilor care mişcă busi­nessul românesc – şi vă mulţumim pentru asta!

Pentru domeniul media:

1.Œ Digitalizarea şi expansiunea platformelor online: creşterea consumului de conţinut digital prin platforme de streaming, podcasturi şi reţele sociale şi „premiumizarea” platformelor tradiţionale, cum ar fi printul. Supravieţuirea în domeniul print depinde de oferirea unui conţinut specializat şi de înaltă calitate, adresat unor nişe bine definite;

2. Inteligenţa artificială şi automatizarea în jurnalism: AI  nu ne-a ocolit nici pe noi, aceasta ne poate ajuta pentru editarea de conţinut, analize de date, precum şi editarea şi chiar crearea de imagini etc. Am primit deseori răspunsuri şi pentru interviuri în format „ChatGPT” – concluzia este că inteligenţa artificială, fără o „atingere umană”, nu trece testul printului; 

3.Ž Am primit un semnal de alarmă legat de combaterea dezinformării şi reglementarea conţinutului: având în vedere anul electoral şi proliferarea fake newsurilor, combaterea dezinformării şi adoptarea unor reglementări stricte pentru conţinutul publicat pe diverse platforme a devenit o prioritate.

Trei previziuni pentru 2025

Pentru BUSINESS Magazin:

Œ Ne propunem să actualizăm actuala ver­siune a site-ului bmag.ro, în acord cu layoutul şi rubricile revistei. Vrem să integrăm cât mai mult din dorinţele cititorilor în strategia noastră editorială – spre exemplu, la finalul anului trecut, am lansat un sondaj pe site-ul revistei, în care v-am întrebat cine credeţi că este personalitatea anului 2024. Redăm alăturat graficul cu rezul­­­tatele, diferite faţă de concluzia noastră (personalitatea anului 2024 din perspectiva noastră a fost Salariul mediu net de 1.000 de euro);

 Vrem să extindem proiectele editoriale speciale, cum ar fi evenimentul Meet the CEO, adresat liderilor de companii, şi în alte oraşe ale ţării (astfel încât să redăm vocea oamenilor de afaceri din întreaga ţară, nu atât de concentrat în Bucureşti, cum s-a întâmplat până acum);

Ž Vrem să ne consolidăm şi extindem prezenţa pe canale digitale, atât în format de emisiuni, cât şi în formate noi. 

Pentru domeniul media:

Œ Creşterea importanţei abonamentelor digitale şi a jurnalismului de calitate: publicaţiile româneşti vor pune accent pe abonamente premium şi conţinut exclusiv pentru cititori fideli, în urma scăderii veniturilor din publicitate tradiţională. Platformele digitale, cum ar fi editiile online ale ziarelor şi publicaţiile independente, vor deveni esenţiale pentru finanţarea jurnalismului de calitate;

 Dominanţa conţinutului video pe platforme sociale şi streaming: în România, consumul de conţinut video va creşte şi mai mult pe platformele sociale (TikTok, Instagram Reels, YouTube) şi prin streaming online. Media tradiţională va trebui să se adapteze şi să producă reportaje video, interviuri live şi conţinut interactiv pentru a atrage publicul tânăr;

Ž Axarea pe combaterea dezinformării într-un an nou an politic: cu alegerile din 2024 ca reper, anul 2025 va aduce o intensificare a eforturilor de combatere a fake news şi dezinformării.  

Ioana Matei erste editor-şef Business Magazin

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.