Businessurile sunt pe mâini bune

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 24 iunie 2024 55 afişări

Businessurile sunt pe mâini bune

Fiecare generaţie are impresia că schimbă lumea şi se simte neînţeleasă deopotrivă de predecesori, dar şi de urmaşi. Fenomenul se regăseşte, fireşte, şi în lumea afacerilor, iar executivi, manageri şi recrutori au tot felul de poveşti de spus despre cum este cutare sau cutare generaţie. Cu siguranţă că suntem diferiţi, iar fiecare generaţie are un specific, dar acest lucru nu înseamnă că ne putem încadra în şabloane şi tot ce iese din cadru poate / trebuie decupat şi conturul trebuie umplut cu orice preţ. Dimpotrivă, specificul fiecăruia dintre noi poate fi un atu atât în plan personal cât şi profesional.

2024 este anul în care BUSINESS Magazin sărbătoreşte 20 de ani de când spune poveştile din businessul românesc, iar luna iunie este dedicată „lupilor tineri”, prin catalogul 100 Tineri manageri de top, ajuns anul acesta la a 19-a ediţie, şi prin gala în cadrul căreia îi sărbătorim. An de an, reunim în cadrul acestui proiect poveştile a 100 de tineri, de fiecare dată alţii, care deţin funcţii importante în afacerile de pe piaţa românească.

Multe lucruri se schimbă, dar foarte multe rămân la fel. Dedicarea, ambiţia, rezistenţa, rezilienţa, efortul sunt constante care se regăsesc permanent în profilul celor care formează echipele de conducere din companiile care pun economia în mişcare. An de an, poveştile pe care le spun aceşti tineri şi pe care le împărtăşim cu cititorii sunt despre reuşite remarcabile, lecţii învăţate, puterea (parcă nelimitată) de a merge mai departe, despre succes. „Ziua începe la ora 4.30 sau 5 dimineaţa, apoi muncesc până la ora 20 sau 23. 5-6 ore de somn pe zi. O zi pe săptămână pentru relaxare, adică sport. Aceasta poate fi sâmbătă, duminică sau una dintre zilele săptămânii, depinde de business şi de nivelul de oboseală acumulat.” Acesta este un exemplu de dedicare extremă în programul de lucru al unuia dintre tinerii care au răspuns pentru ediţia din acest an a catalogului.


19 ediţii ale catalogului 100 Tineri manageri de top au ieşit, în tot atâţia ani, de la tipar


Dar gama de răspunsuri este largă, la fel ca şi cele la  întrebarea referitoare la echilibrul dintre viaţa profesională şi cea de familie. Unii dintre tineri consideră că nu e necesară o departajare clară, că succesul înseamnă îmbinarea armonioasă a celor două. Alţii sunt mai fermi şi pun limite mai clare. Este, până la urmă, o alegere, o perspectivă, şi, aşa cum punctează o doamnă, aceste graniţe sunt fluide, uneori câştigă mai mult teren una sau alta dintre „vieţi”. Un alt tânăr antreprenor spune: „În prezent, pot să spun că am ajuns la un work-life balance perfect. Mănânc echilibrat, fac sport, dedic timp familiei şi în acelaşi timp depun eforturile necesare în firmă pentru a o transforma într-o companie de succes. Am ajuns la un nivel flexibil de lucru, astfel încât pot organiza proramul să pot acoperi toate nevoile, iar cel mai important este că atunci când familia mea are nevoie de mine, sunt acolo”.

Iar dacă onestitatea şi pasiunea sunt îndeobşte întâlnite în rândul celor mai apreciate calităţi în rândul colaboratorilor, indiferent de industrie sau categorie de vârstă, răspunsurile sunt mult mai variate în ce priveşte metodele, sursele de învăţare (de la cursuri specializate, MBA-uri, programe de mentorat, lectură, programe de toate soiurile) şi în ce priveşte mentorii. Pentru unii, VIP-uri internaţionale din arena de business sunt modele de urmat, alţii sunt inspiraţi de propriii copii. „Fiica mea mă inspiră în fiecare zi să redescopăr lumea prin ochii unui copil. De la ea învăţ să fiu curios, deschis şi să apreciez micile bucurii ale vieţii. Această perspectivă îmi îmbogăţeşte atât cariera, cât şi viaţa privată”, spune un tânăr executiv.

În esenţă, liderii de acum nu sunt radical diferiţi de cei pe care îi prezentam în primele ediţii ale cataloagelor. Diferenţe există şi sunt normale – între generaţii şi între ei. Poate cea mai vizibilă schimbare se leagă de vârsta medie a celor pe care îl prezentăm. Deşi nu avem probleme în a reuni peste 100 de propuneri, în fiecare an, vârsta medie a urcat uşor – acum se plasează în jurul a 35 de ani, iar la primele ediţii era cu câţiva ani mai jos. Dar acum aproape două decenii, multinaţionalele şi companiile locale erau în plină fază de construcţie a echipelor, mizând pe angajaţi cât se poate de tineri.

Acum, lumea din jurul nostru se schimbă cu o viteză uluitoare. Poate că apanajul noilor generaţii este legat de această viteză permanentă de mişcare, la propriu şi la figurat. Cert este că afacerile pe care le conduc sunt pe mâini sigure.   ■

Ioana Mihai-AndreiesteRedactor-şef, Business Magazin

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.