Opinie Iuliana Roibu, redactor-şef adjunct: Scurt tratat despre excelenţă

Autor: Iuliana Roibu Postat la 30 septembrie 2012 212 afişări

BUSINESS Magazin este pentru cei mai mulţi doar o altă revistă. Pentru mulţi cititori, din nefericire, diferenţele între publicaţii sunt minore. Pentru mulţi jurnalişti scrisul e la fel peste tot. Pentru publicul larg BM este un titlu pe o tarabă. Pentru cititorii ei fideli, dar mai ales pentru mine, este o stare de spirit.

In toamna lui 2004 apariţia pe piaţă a BM a fost cumva neaşteptată. Ţin minte că îmi cumpărasem Ziarul Financiar cu primul număr al revistei, o citeam şi nu îmi venea să cred că este o publicaţie editată în România. Din acel moment şi până am ajuns să fac parte din echipa care o edita a trecut mai puţin de un an. 1 august 2005 a fost prima mea zi de lucru la BM, după ce urmărisem fiecare număr al revistei de la lansare şi luasem decizia că vreau să lucrez în echipa care construia un produs pe singurul tipar de jurnalism pe care îl ştiam eu. Mulţi au considerat că revista a apărut pe piaţă înaintea timpului ei, dar timpul a demonstrat că a apărut exact la momentul potrivit - a fost primul săptămânal de business de pe piaţă şi, la 8 ani distanţă, a rămas singurul săptămânal de business de pe piaţă.

BM a crescut odată cu economia României, a prins anii agresivi de creştere, tranzacţiile care nu se mai terminau, discuţiile despre investiţii de milioane şi sute de milioane şi planurile pentru un viitor care nu se vedea altfel decât prosper. Tot BM a scris însă şi primele articole despre venirea şi adâncirea crizei şi sper că tot BM va scrie primele articole despre întoarcerea unei creşteri economice adevărate. Pentru mine, atât din punct de vedere personal, cât şi profesional, să fac parte din echipa acestei reviste a fost şi este o onoare şi o plăcere. A fost o onoare pentru că am avut ocazia să fac excelenţă: am avut spaţiul editorial, timpul şi resursele care mi-au permis să scriu articole premiate şi apreciate şi am simţit că aduc ceva în plus într-un peisaj în care limitele se construiau mai degrabă din interior. Am cunoscut oameni excepţionali, începând de la colegii mei şi până la manageri, antreprenori şi politicieni, luând de la fiecare câte o lecţie despre viaţă, carieră, business, economie, dar mai ales despre puterea de a lua decizii.

Cred cu tărie, după mai bine de şapte ani în echipa BM (şi alţi 6 anteriori de jurnalism în presa generalistă) că puterea de a lua decizii este cea care face diferenţa între oamenii obişnuiţi şi cei despre care publicaţiile quality ajung să scrie. O privire scurtă în urmă, printre articolele pe care

le-am scris sau le-am editat, îmi aduce în minte zeci şi poate sute de propoziţii memorabile spuse de astfel de oameni. Puse în dinamică, astfel de propoziţii reprezintă istoria celui mai efervescent deceniu din economia României, care a antrenat pentru prima oară masele, o oarecare clasă de mijloc, oameni de afaceri de toate rasele şi vârstele, investiţii în domenii vechi şi noi şi sume de ordinul miliardelor de euro. Arhiva BM, pe care, poate din nostalgie, dar şi din plăcere, o păstrez şi o actualizez în biblioteca mea de acasă, este cel mai bun instrument de lucru când vine vorba despre evoluţia României. Un instrument de lucru excelent, crescut cu excelenţă în ultimii opt ani de excelenţi profesionişti.


Iuliana Roibu este redactor-şef adjunct al revistei BUSINESS Magazin.

Urmărește Business Magazin

/opinii/opinie-iuliana-roibu-redactor-sef-adjunct-scurt-tratat-despre-excelenta-10135648
10135648
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.