Roxana Monica Vilcu, country director, 4Service Romania: Dincolo de benchmark-urile pieţei sunt nevoile reale ale oamenilor

Autor: Roxana Monica Vilcu Postat la 27 august 2024 82 afişări

Roxana Monica Vilcu, country director, 4Service Romania: Dincolo de benchmark-urile pieţei sunt nevoile reale ale oamenilor

Există o discrepanţă semnificativă între veniturile reale ale lucrătorilor şi aşteptările lor referitoare la o remuneraţie corectă. În timp ce venitul mediu actual al respondenţilor este de 4.349 lei pe lună, salariul dorit se situează în medie la 5.823 lei. Cu alte cuvinte, diferenţa între nivelul actual şi cel dorit al remuneraţiei ajunge la 34%.

În lumea în schimbare rapidă de astăzi, piaţa muncii serveşte drept un barometru crucial al sănătăţii generale a economiei şi bunăstării populaţiei sale. Pe măsură ce România navighează prin provocările şi oportunităţile secolului XXI, este esenţial să examinăm starea actuală a pieţei sale muncii şi tendinţele cheie care îi modelează viitorul.

În ceea ce priveşte alegerea unui loc de muncă, lucrătorii români iau în considerare o serie de factori externi şi interni care îşi modelează preferinţele şi procesul lor decizional. Sunt priorităţi cheie care îi ghidează pe români în alegerile lor de carieră. Printre factorii externi, cei mai semnificativi sunt un salariu stabil împreună cu plăţi suplimentare (63% dintre respondenţi), un echilibru între viaţa profesională şi personală (41%), şi un program flexibil sau posibilitatea de lucru de la distanţă (35%), arată un studiu realizat de compania de cercetare 4Service asupra populaţiei active, cu vârste cuprinse între 18 şi 64 de ani. Studiul a fost realizat utilizând metoda de interviu online (CAWI).

În ceea ce priveşte motivaţia internă, pentru cei mai mulţi români joacă un rol cheie securitatea şi stabilitatea în locul de muncă (54%), recunoaşterea contribuţiei şi valorii lor ca angajaţi (44%), satisfacţia personală în muncă şi simţul sensului acesteia (42%). În plus, absenţa presiunii excesive şi a stresului este un factor important pentru 34% dintre respondenţi.

În era tehnologiei digitale, nu este surprinzător faptul că majoritatea românilor utilizează resurse online pentru căutarea locurilor de muncă. Cele mai populare site-uri sunt eJobs (74% dintre respondenţi) şi BestJobs (64%). În acelaşi timp, metodele tradiţionale, precum recomandările de la prieteni şi cunoştinţe (30%) sau presa locală (10%), rămân, de asemenea, în cerere.

Peste jumătate dintre români (53%) intenţionează să-şi schimbe locul de muncă în următoarele 6 luni. Acest lucru indică un nivel ridicat de mobilitate şi dinamism pe piaţa muncii. Studiul ne arată o mare disponibilitate a românilor de a-şi schimba locurile de muncă, ceea ce deschide oportunităţi pentru angajatori în atragerea de talente. În acelaşi timp, companiile ar trebui să acorde atenţie factorilor cheie care determină alegerea lucrătorilor: stabilitatea, securitatea, oportunităţile de dezvoltare profesională, recunoaşterea şi condiţiile de lucru flexibile.

Problema dezechilibrului între remuneraţia actuală şi aşteptările salariale ale lucrătorilor merită o atenţie specială. Pentru a-şi menţine şi motiva personalul, angajatorii vor trebui să îşi revizuiască abordările în ceea ce priveşte compensaţiile şi beneficiile, concentrându-se nu doar pe benchmarkurile pieţei, ci şi pe nevoile reale ale oamenilor.   

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.