(P) Principalele provocări ale investiţiilor în crypto şi cum le putem eficientiza
Investiţiile financiare reprezintă metoda cea mai lucrativă de sporire a veniturilor, însă nici acestea nu sunt lipsite de risc. Până de curând, ele erau făcute predominant la bancă prin depozite la termen sau conturi de economii, dar de câţiva ani au apărut ca alternative criptomonedele, în special Bitcoin sau Ethereum.
Popularitatea acestora este demonstrată de mărimea pieţei lor, care în prezent a atins pragul de $3,000 miliarde, de 12 ori PIB-ul României, potrivit CoinGecko.
Cu toate acestea, piaţa de criptomonede este mult mai volatilă decât cea clasică, de la bursă.
Corecţia din mai 2021 este un exemplu clar în acest sens, când investitorii au suferit pierderi totale de $830 miliarde, precum a demonstrat analiza Economic Times. În ciuda popularităţii sale, pasionaţilor de crypto şi investitorilor de rând le lipseşte educaţia potrivită în ceea ce priveşte această nouă industrie. Fiind o piaţă "liberă pentru toţi", noii intraţi se lovesc de multe bariere şi piedici.
Iustina Faraon, CEO and co-founder Coreto, enumeră o parte din acestea:
Investitorii crypto sunt pe cont propriu
Dacă pentru a investi la bursă se poate apela la un broker autorizat, profesionist, care cunoaşte bine industria şi poate oferi sfaturi şi consiliere profesională, în industria crypto investitorii sunt mai mult pe cont propriu.
Deşi mulţi români au intrat în joc încă din 2017, atunci când termenii de criptomonede, Bitcoin şi blockchain au devenit mai vehiculaţi, şi au reuşit să câştige sume mari de bani în scurt timp, aceştia nu reprezintă majoritatea.
Cei fără pregătire au investit la recomandarea unor terţi şi au învăţat lecţii importante pe proprii bani despre cum să nu procedezi.
Există foarte puţine resurse online
Investitorii mai metodici, care alocă timp pentru a face cercetare online, se lovesc de lipsa resurselor disponibile. În social media s-au dezvoltat diferite grupuri pe Telegram, Discord, Reddit, Twitter, bloguri şi forumuri nişate, însă informaţia nu este centralizată şi de multe ori asta produce confuzie. De aici nevoia de a cerceta şi sentimentul pieţei, evenimente recente şi viitoare şi orice altceva ce ar putea influenţa valorile monedelor.
Fiecare persoană are informaţii limitate despre subiect şi nu se poate baza pe o platformă de încredere care să-i ofere bazele unei decizii în cunoştinţă de cauză.
Au apărut crypto influencerii
Din 2017, influxul de oameni noi în crypto a fost foarte mare, ajungând ca în 2020 aceştia să se poziţioneze destul de agresiv, fără să-şi merite neapărat statutul de KOL (key opinion leader).
Conţinutul pe care ei îl emiteau ca influenceri era răspândit pe foarte multe canale, inclusiv
- Twitter, care permite o interacţiune rapidă cu cei din comunitate;
- Telegram/Discord, preferat pentru discuţiile directe;
- blogul propriu sau un profil pe Medium.com, asupra căruia aveau control total;
- TradingView, unde se regăsesc analize şi idei;
- grupuri private de monetizare a semnalelor de vânzare/cumpărare pe care le oferă şi colaborări de marketing care le măreau expunerea.
În această vâltoare, unii influenceri şi-au asumat rolul de experţi, au emis predicţii greşite, ca mai apoi să-şi şteargă urmele din mediul online. Acest comportament este încă prezent din păcate.
Se consumă mult timp şi resurse
Pentru a face o investiţie profitabilă, este nevoie ca toţi utilizatorii să ‘circule’ pe superautostrada informaţiilor, mergând toţi în acelaşi ritm. Întreg procesul poate fi unul foarte dificil, istovitor, frustrant, mai ales dacă persoana implicată are apetenţă scăzută pentru risc.
Iustina spune: “Până la urmă, diferenţa dintre tipurile de traderi se vede în bear market, atunci când încrederea este scăzută şi preţurile scad, iar cei care chiar stăpânesc tehnica pot să-şi mărească portofoliul. Când trendul este în bull run şi valoarea crypto creşte, banii se înmulţesc mai uşor.
Pe când investitorii instituţionali sau traderii experimentaţi au la îndemână tot felul de instrumente şi analişti, investitorul de rând (retail investor) nu are acces cu uşurinţă la cineva care să-l ghideze şi ajute în acest proces de cercetare.
Asta a fost motivaţia noastră principală pentru a lansa Coreto, o platformă dedicată industriei blockchain care funcţionează pe bază de reputaţie socială. Astfel, influencerii şi traderii trebuie să dovedească ce cunoştinţe au şi să fie mai atenţi atunci când fac o analiză sau o recomandare, utilizatorii putând ţine evidenţa unui istoric al performanţelor. Atunci când ei ajung să aibă un scor de reputaţie bun, pot fi percepuţi ca echipa de analişti şi research-eri a retail investor-ului.
Coreto contribuie semnificativ în momentele de bull run şi este principala sursă de informaţii în bear market, asigurând un ecosistem crypto mult mai sănătos.”
Soluţia: platforma Coreto
Platforma tocmai lansează un nou modul numit ‘Articles’, care oferă instrumentele necesare pentru a crea conţinut cu sfaturi şi păreri despre industrie.
Până acum, utilizatorii puteau să facă doar predicţii de preţ bazate pe TA (Trading Analysis), unde se analizează diverşi indicatori tehnici,
asumându-şi opiniile printr-o metodă specifică doar lui Coreto, numită SOOP (Staking Of Opinion Pool).
Acum, ei vor putea să vină în completarea metodei TA cu FA (Fundamental Analysis), sau chiar să facă un research separat înainte ca moneda analizată să fie listată, şi să publice ştiri, editoriale şi tutoriale despre asta. Astfel se va analiza proiectul din mai multe unghiuri, prin prisma ideii, viziunii, cererii, potenţialului, experienţei echipei, parteneri şi susţinători, etc.
Odată ce articolele sunt create, comunitatea/cititorii vor putea interacţiona cu acestea (prin clasicele agree/disagree, time spent on article, number of reads, etc.), iar asta va acorda puncte de încredere creatorului, crescându-şi scorul, reputaţia şi audienţa.
Ca paşi viitori, pe măsură ce algoritmii se dezvoltă, creatorii de conţinut vor putea chiar să facă recomandări de buy/no buy, urmând ca timpul şi piaţa să determine cât de corecte sunt analizele şi cât de potrivite sunt aceste recomandări.
“Acest modul, unul din multele puse la dispoziţie de platformă creatorilor de conţinut crypto, a fost gândit cu precădere pentru a-i ajuta să îşi ‘etaleze’ cunoştintele din domeniu. În timp, Coreto va deveni principala platformă prin care aceştia să creeze şi ulterior să îşi monetizeze conţinutul.“, adaugă Iustina.
Platforma este momentan în stadiul Alpha si poate fi testată/folosită doar prin înscriere pe reserve.coreto.io. Dezvoltarea acesteia va include în viitorul apropiat şi:
- implementarea de strategie tip gamification pentru a încuraja activităţi şi interacţiuni recurente cu platforma;
- lansarea variantei Open Beta în prima parte a anului următor;
- lansarea unui modul de Referral;
- ajustări constante ale algoritmilor;
- îmbunătăţiri UI/UX;
- un nou modul destinat proiectelor din crypto (Project Page Module), unde tot conţinutul creat de membrii va fi centralizat, uşor de parcurs şi interpretat. În acelaşi timp, proiectele în sine vor putea sa acceseze instrumente special dedicate pentru a-i ajuta pe creatori să-şi promoveze produsele.
"Coreto. Construieşte-ţi reputaţia blockchain şi monetizează-ţi cunoştinţele”
Coreto preia transparenţa tehnologiei blockchain pentru a construi o platformă bazată pe comunitate şi reputaţie. Aceasta conectează investitorii, influencerii, mentorii şi echipele de proiect.
Sistemul operează cu standarde înalte de protecţie a datelor, confidenţialitate şi informaţii precise furnizate de blockchain, pentru a crea un mediu sigur, ajutând retail investor-ul să ia decizii mai bune, în cunoştinţă de cauză. Platforma este gândită pentru categoriile de elită a comunităţilor crypto şi construită cu o viziune prietenoasă, loială, încrezătoare.
Utilizatorii pot tranzacţiona token-ul $COR pe Uniswap (Ethereum), PancakeSwap (Binance Smart Chain), Probit, şi Dfyn Network Polygon Layer 2.
Mai multe detalii pe https://learn.coreto.io. Video:
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro