Cum poate ajuta inteligenţa artificială la stimularea creativităţii. O echipă din România a dezvoltat o tehnologie în acest sens folosită în toată lumea
Platforma Filtrele Neuronale dezvoltată de Adobe România se foloseşte de Inteligenţa Artificială pentru a îmbogăţi funcţionalităţile de care dispun persoanele al căror obiect de activitate este munca creativă.
Descrierea inovaţiei:
Filtrele Neuronale reprezintă o platformă de funcţionalităţi realizată cu ajutorul Inteligenţei Artificiale, în cadrul produselor Adobe, care îi ajută pe cei care realizează muncă creativă să-şi atingă rezultatele dorite în câteva clickuri. Obiectivul platformei este să fie primul pas în reinventarea produselor din spaţiul de instrumente creative. Printre noile funcţionalităţi se numără: colorarea imaginilor alb-negru în câteva secunde, îmbunătăţirea portretelor cu câteva clickuri (de la netezirea pielii la adăugarea de zâmbet, păr, schimbarea direcţiei privirii etc.), restaurarea sau îmbunătăţirea calităţii pozelor vechi, ştergerea artefactelor rezultate din compresia imaginilor JPEG sau diverse efecte noi şi creative adăugate automat pozelor. Platforma a fost lansată pe 20 octombrie 2020, cu ocazia evenimentului Adobe MAX, în cadrul produsului Adobe Photoshop. Pe termen lung, echipa va replica conceptul şi în alte produse Adobe – Illustrator, Indesign, dar şi în spaţiul video, mai exact Premiere sau After Effects, urmând de asemenea să deschidă platforma către utilizatori externi care îşi pot crea propriile funcţionalităţi bazate pe Inteligenţa Artificială. Persoanele implicate în dezvoltarea proiectului sunt: Ionuţ Mironică, machine learning engineer and researcher, Gabi Ghiţă – Front End Engineer, Victor Pădureanu, Back End Engineer, Bogdan Sumanariu, Engineering Manager şi Dragoş Mănescu – Product Manager.
Elementul de noutate:
Inovaţia, faţă de multe dintre soluţiile actuale, constă în faptul că aceste noi funcţionalităţi, construite în cele mai multe cazuri pe un tip special de modele de Inteligenţă Artificială – bazate pe reţele de tip GAN (Generative Adversial Networks) – generează pixeli noi (în mod artificial, dar creativ şi aliniat cu fotografia), pixeli care nu existau înainte în poza respectivă. Se pot adăuga, de pildă, culori noi peste pixeli alb-negru sau diverse elemente de portret (dinţi, păr etc).
Efectele inovaţiei:
Deşi specificaţia a fost lansată recent, deja numără câteva milioane de filtre aplicate pe diverse imagini de către aproape un milion de utilizatori Photoshop. Oamenii folosesc Filtrele Neuronale pentru diverse obiective: de la colorare de poze vechi până la editare video (chiar dacă tehnologia nu este, momentan, optimizată pentru video, ci pentru imagini fixe).
Acest proiect a apărut în ediţia specială Business MAGAZIN - Cele mai inovatoare companii din România.
Metodologie: Business MAGAZIN vă prezintă anual, din 2014, o colecţie de inovaţii realizate de companiile din România. Colecţia proiectelor inovatoare din acest an a fost realizată în baza unui chestionar publicat pe site-ul businessmagazin.ro în care am solicitat date despre proiecte inovatoare puse în practică în companii active pe piaţa locală. Am solicitat o descriere a inovaţiei, o fişă care să cuprindă, succint, domeniul inovaţiei (tehnic, de business, de marketing, resurse umane etc.), efectele inovaţiei (asupra oamenilor, partenerilor de afaceri, societăţii în ansamblu), precum şi elementul de noutate al acestora.
În selecţie am luat în calcul şi dacă aceste inovaţii au fost realizate şi concepute în România, iar în situaţia multinaţionalelor, am avut în vedere ca inovaţia menţionată să fi fost aplicată în filiala din România în acelaşi timp cu implementarea la nivel mondial sau ca piaţa locală să fi fost printre primele unde aceasta a fost implementată. Nu am luat în calcul inovaţiile mai vechi de trei ani. De asemenea, nu ne asumăm că am fi surprins în întregime plaja proiectelor inovatoare din piaţa locală - lista este una deschisă, pe care ne-am propus să o completăm an de an, în funcţie de propunerile primite de la reprezentanţii companiilor din România.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro