Aceşti tineri români au creat în premieră ochelarii care vor ajuta milioane de oameni
Oculus Mitra este prima pereche de ochelari ce le permit nevăzătorilor să distingă şi să aprecieze distanţele şi să se deplaseze în siguranţă fără însoţitor. Iar acest dispozitiv revoluţionar a fost dezvoltat de o echipă de liceeni, ai cărei membri vor da bacul anul viitor.
ELEMENTUL DE NOUTATE:
Este primul dispozitiv care-i va ajuta pe cei care nu pot vedea să se deplaseze singuri în siguranţă pe stradă. Senzorii ochelarilor detectează mişcarea şi distanţa şi apoi informaţia se traduce în sunete cu ajutorul cărora purtătorul se poate ghida în spaţiu.
EFECTELE INOVAŢIEI:
Pentru prima dată, nevăzătorii (al căror număr este estimat la 4% din populaţia planetei) îşi vor recăpăta o parte din libertate şi, în mod ideal, nu vor mai depinde de alţi oameni pentru a se deplasa.
DESCRIEREA INOVAŢIEI:
Ochelarii sunt dotaţi cu mai mulţi senzori care detectează mişcarea şi distanţa, apoi aceste date sunt colectate şi procesate de software, care transformă informaţia în sunete. Practic, scăderea sau creşterea frecvenţei şi intensitatea sunetelor îl ghidează pe cel care poartă ochelarii; sunt emise sunete şi atunci când persoana se abate de la direcţie, fie dreapta, fie stânga. „În urma feedbackului primit am învăţat că produsul nostru trebuie să fie personalizabil. Unii ne-au zis că vor să se audă mai repede, alţii mai rar, alţii că vor să audă de la o distanţă mai mare.
Vrem să facem o serie de setări pe care le poţi schimba. În plus, pentru variantele viitoare vrem să implementăm comunicarea şi pe alte canale senzoriale pentru că acum ar putea fi prea multă informaţie de perceput pe un singur canal. Haptic ar fi următorul canal pe care am vrea să ne concentrăm“, afirmă Tudor Popa, fondatorul proiectului. Tot el povesteşte că se gândesc şi să înlocuiască sunetele cu o voce care i-ar spune purtătorului exact ce se întâmplă, de pildă că se apropie o maşină sau că în faţă este un scaun.
Designul produsul a fost proiectat de Adrian Conete şi este realizat cu ajutorul unei imprimante 3D. Pentru eventuala producţie se uită tot către România, unde vor să creeze locuri de muncă şi locuri de practică pentru studenţii care vor să înveţe. Pentru a putea pune pe picioare operaţiunea (producerea de mai multe perechi de ochelari pentru o testare mai amplă) „am avea nevoie cam de 30.000 de euro“.
Costul de producţie a unei perechi de ochelari se situează acum undeva la 200 de dolari, iar preţul de vânzare s-ar plasa la 400 de euro. În momentul de faţă, produsul se află în stadiul beta, iar o variantă aproape finală va fi livrată la sfârşitul lui decembrie unei singure persoane, apoi se pregătesc de lansare în primăvara lui 2017. Au în plan să vândă 500 de bucăţi în primul an pe piaţa din România, apoi să se extindă către alte pieţe europene. Previzionează venituri de peste 500.000 de euro după al treilea an de funcţionare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro