Florin Caşotă, editor, start-up.ro: Locul unde am devenit jurnalist
Se spune că jurnalismul nu-l înveţi pe băncile facultăţii, ci prin exerciţiu, prin greşeli şi perseverenţă. Asta a fost BUSINESS Magazin pentru mine, locul unde am învăţat cu adevărat cum arată şi cum se face jurnalismul. Am făcut FJSC, de unde am plecat cu nişte noţiuni de bază, însă tot munca în redacţie m-a ajutat să descopăr cum se face această meserie „ca la carte”.
Dorin Oancea, Ioana Mihai, Iuliana Roibu, Ioana Matei, Bogdan Angheluţă, Camelia Iliescu sau George Toader sunt cei de la care am învăţat ceva; toţi au avut răbdare cu mine şi mi-au dat încredere. Şi de la colegii de la ZF, cu care lucram, cot la cot, am „furat meserie”.
Iniţial, credeam că businessul este plictisitor, că înseamnă doar cifre şi grafice, însă am aflat că este mult mai mult de atât, cel puţin la BM. Am întâlnit unii dintre cei mai puternici oameni din economie - din România sau din străinătate -, reprezentanţi ai companiilor antreprenoriale sau corporaţiilor. Tot timpul am căutat să le spun povestea, să scriu articole care se duc dincolo de cifre şi grafice; cred că de cele mai multe ori am reuşit. Aici am primit şi primul premiu de recunoaştere a abilităţilor jurnalistice. A fost un material de copertă despre starea agriculturii din România, cuprinsă între „carul cu boi şi tehnologie hi-tech”. Sigur acel material nu ar fi ieşit la fel de bine fără editarea şi inputul colegilor.
BUSINESS Magazin este o publicaţie de prestigiu în peisajul media economic din România, cu o istorie îndelungată şi o reputaţie solidă, iar una dintre calităţile remarcabile ale revistei şi, implicit, a oamenilor care o fac este capacitatea de a prezenta informaţii complexe
într-un mod accesibil şi atractiv. Graficele, infograficele şi explicaţiile adaugă valoare conţinutului şi oferă cititorilor o experienţă de lectură plăcută şi informativă. BM nu a fost niciodată (doar) despre breaking news, ci despre storytelling, poveşti de business, poveşti de antreprenoriat.
În plus, revista organizează evenimente de business şi conferinţe, realizează cataloage care reunesc lideri de opinie şi factori de decizie din economia românească. Probabil cei mai importanţi oameni din business-ul românesc de-a lungul ultimilor
20 de ani fie au apărut în paginile revistei, cataloagelor, fie au fost prezenţi la evenimentele BM.
Din păcate, odată cu schimbarea peisajului jurnalistic românesc, s-a schimbat şi revista. Redacţiile numeroase din trecut au fost reduse la minimul necesar pentru funcţionare, iar jurnaliştii sunt întinşi în mai multe direcţii. Sper ca ai mei colegi de la BUSINESS Magazin să poată ţine ritmul şi menţine calitatea ridicată a materialelor jurnalistice ca până acum şi sper ca revista să mai fie aici şi peste 20 de ani.
Jurnalismul economic de calitate este esenţial pentru o societate informată şi o economie funcţională şi ajută oamenii, antreprenorii, corporaţiile să ia decizii mai bune. Asta face BUSINESS Magazin. E important ca astfel de publicaţii să rămână online sau offline (pe print) pentru ca societatea românescă să fie una sănătoasă.
Din cei 20 de ani de existenţă ai BM eu am fost prezent 3 ani şi o lună. Practic, aici am învăţat să merg, apoi să alerg în jurnalism, iar BUSINESS Magazin a fost un părinte bun. Cu ocazia asta vreau să mulţumesc revistei şi oamenilor care au contribuit la crearea şi susţinerea ei.
La mulţi ani!
A făcut parte din echipa BM între 2015 şi 2018
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro