Daniel Crăciun, CEO şi fondator al Lensa: Studiem toate opţiunile de finanţare, însă pentru următorii ani cred că Lensa îşi va păstra independenţa
Daniel Crăciun, CEO şi fondator al retailerului de optică Lensa, pariază pe o creştere accelerată a pieţei autohtone de profil în următorii anii, ca urmare a schimbării comportamentului de consum şi a unei griji suplimentare pe care românii o acordă propriei vederi.
♦ Retailerul de optică Lensa a fost fondat în 2013 ca un magazin online, iar astăzi sub acest brand există peste 80 de unităţi offline, pe lângă unitatea virtuală iniţială ♦ Recent, compania a făcut primul pas în afara ţării prin deschiderea primelor magazine în Chişinău, Republica Moldova.
Daniel Crăciun, CEO şi fondator al retailerului de optică Lensa, pariază pe o creştere accelerată a pieţei autohtone de profil în următorii anii, ca urmare a schimbării comportamentului de consum şi a unei griji suplimentare pe care românii o acordă propriei vederi.
„Piaţa de optică este şi va fi în creştere rapidă. În prezent, estimăm că cifra de afaceri a pieţei locale de optică medicală din România este undeva la circa 400 de milioane de euro şi ne aşteptăm să ajungă la
600 de milioane de euro în următorii zece ani“, spune el. Avansul de 50% al vânzărilor va veni şi în condiţiile în care tot mai mulţi oameni au nevoie de ochelari de vedere, nu doar de soare, dat fiind că petrec foarte mult timp în faţa ecranelor, fapt care le afectează sănătatea ochilor.
„Peste zece ani, îmi doresc să trăiesc într-o Românie în care oamenii văd mai bine şi înţeleg pe deplin importanţa verificării anuale a vederii, iar noi, la Lensa, să ne fi depăşit obiectivul de a le oferi oamenilor peste 10 milioane de consultaţii gratuite.“
De regulă, retailerii mari de optică medicală oferă consultaţii gratuite pacienţilor care apoi vin să cumpere ochelari tot de la ei. În cazul Lensa, ochelarii de vedere reprezintă 70% din vânzări.
Pe piaţa de optică medicală, lupta se dă între câţiva jucători mari, precum Optical Investment Group (grup sub umbrela căruia se găsesc reţelele OPTIblu şi Optiplaza), Opticris sau Lensa şi între multe afaceri antreprenoriale mici, cu 1-2 cabinete fiecare. Piaţa este astfel foarte fragmentată şi concentrată la vârf.
Retailerul de optică Lensa a fost fondat în 2013 ca un magazin online, iar astăzi sub acest brand există peste 80 de unităţi offline, pe lângă unitatea virtuală iniţială. Compania se extinde rapid în offline, doar în primele şase luni ale acestui an, 17 magazine sub brandul Lensa au fost deschise în ţară, ritmul de dezvoltare fiind mult peste aşteptările iniţiale.
În a doua parte a lui 2023, expansiunea rapidă a continuat.
Recent, compania a făcut şi primul pas în afara ţării prin deschiderea unor magazine în Chişinău, Republica Moldova, iar acum în vizor e o altă ţară din regiune. În total, dincolo de Prut sunt deja patru magazine.
„Lensa priveşte către următorii zece ani cu încredere şi cu o dorinţă puternică de a ajunge în top trei jucători ai industriei de optică de la nivel european sau, de ce nu, de la nivel mondial. Pentru a materializa acest plan, construim o echipă puternică, agilă, ne extindem rapid reţeaua de magazine şi ne asigurăm că nu ratăm nicio oportunitate care ne-ar putea duce la următorul nivel de performanţă.“
Chiar dacă retailerul a început ca un business în online, offline-ul fiind dezvoltat ulterior, magazinul virtual mai reprezintă astăzi doar 25-30% din business. Magazinele fizice au atras tot mai mulţi clienţi datorită consultaţiilor oftalmologice gratuite.
Compania Tensa Art Design, cea care operează businessul, a obţinut în 2022 afaceri de 133 mil. lei, plus 68%.
Creşterea accelerată a businessului a făcut ca mai mulţi investitori - strategici sau financiari - să îşi întoarcă faţa către Lensa, conform datelor ZF. De altfel, sursele din piaţă spun chiar că s-a discutat listarea retailerului la bursă.
Daniel Crăciun afirmă însă că în următorii ani compania îşi va păstra independenţa.
„Studiem toate opţiunile de finanţare, însă pentru următorii ani, cred că Lensa îşi va păstra independenţa, pentru că ne place să facem lucrurile aşa cum simţim şi avem deja experienţă de autonomie deplină dobândită în primii zece ani de existenţă, din care am învăţat extrem de multe lucruri utile pentru cel puţin următorii zece ani.“
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro