Spre noi orizonturi

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 25 octombrie 2024 35 afişări

Brandul Olini a luat naştere în urmă cu zece ani, fondatori fiind trei antreprenori polonezi care au început cu uleiuri presate la rece şi au extins treptat portofoliu. Łukasz Bogdański, Marta Mazurek şi Paweł Mazurek au început să scrie povestea Olini de la o mică presă de ulei de familie, unde lucrau toţi trei şi au cucerit deja patru pieţe: Marea Britanie, Germania, Cehia şi România. Cum au reuşit să se extindă şi ce urmează pentru brandul Olini?

Am început prin producerea uleiului de in la moara noastră de familie şi vânzarea lui prin magazinul nostru online. Apoi treptat, pentru că exista cerere pentru produse sănătoase, fără aditivi, am început să diversificăm portofoliul de produse şi astfel am ajuns să producem şi alte tipuri de uleiuri şi oţeturi artizanale, băuturi din plante fermentate ce cresc imunitatea, dar şi paste de nucifere”, povestesc antreprenoriii. Încă de la început, Olini s-a concentrat pe vânzările directe către clienţi prin intermediul canalului de e-commerce. Astăzi, produsele Olini sunt realizate pe comandă şi distribuite în Marea Britanie, Germania, Cehia şi România. Antreprenorii spun că au început această afacere cu câteva mii de zloţi, însă nu pot estima suma totală investită. Pe de altă parte, ei spun că ce i-a ajutat au fost cunoştinţele, experienţa şi angajamentul lor.

„Abordarea inovatoare în marketing şi vânzări, folosind instrumente moderne, ne-a ajutat să ne facem cunoscuţi. De-a lungul anilor, clienţii au apreciat această abordare, ceea ce a dus la o creştere constantă şi sustenabilă. Am extins facilităţile noastre, capacitatea de producţie, gama de produse şi echipa. Am colaborat cu universităţi şi am participat la diverse târguri internaţionale pentru a găsi inspiraţie”, spun antreprenorii. În 2023, au achiziţionat o hală de producţie modernă, care le va permite să continue expansiunea. Ei au reuşit să construiască, graţie cunoştinţelor lor moderne, un canal de e-commerce puternic, cu focus pe marketingul digital modern şi pe prezenţa constantă în social media. „Apoi, ne-am concentrat pe colaborări cu influenceri, pe prezenţa în media, dar şi în puncte de vânzare fizice”.


Astăzi, produsele Olini sunt realizate pe comandă şi distribuite în Marea Britanie, Germania, Cehia şi România.

Ei spun că au reuşit să se diferenţieze în piaţă prin uleiurile presate la rece şi nerafinate, prin faptul că toate produsele sunt făcute la comandă, sunt proaspete şi nu conţin zahăr adăugat sau aditivi. Antreprenorii spun că anul acesta au realizat multe investiţii, au lansat produse noi şi s-au extins pe pieţe internaţionale, iar una dintre cele mai importante realizări a fost intrarea pe piaţa din România şi lansarea magazinului local în mediul online. „Momentan, produsele Olini pot fi achiziţionate doar din mediul online, de pe site-ul nostru, însă in viitor suntem deschişi către lărgirea punctelor de distribuţie prin colaborări cu o serie de parteneri strategici.” Pentru viitor, ei îşi doresc să consolideze prezenţa în România prin aducerea de noi produse, dar din 2025 vor să intre şi în alte ţări.

Cât despre lecţiile învăţate, cei trei tineri spun că au realizat că cel mai important lucru este menţinerea calităţii produselor. Consumatorul aşteaptă produse de calitate şi nu acceptă să faci rabat de la acest lucru, de aceea să menţinem un standard de calitate este esenţial pentru afacere, adaugă antreprenorii. ”Nu facem compromisuri în ceea ce priveşte calitatea, iar clienţii noştri apreciază acest lucru şi rămân loiali pe termen lung. Ţinem foarte mult la a păstra încrederea clienţilor. De altfel, clienţii Olini sunt sunt persoane foarte conştiente de importanţa unui stil de viaţă sănătos şi de existenţa unor obiceiurile zilnice sănătoase.   

„Targetul nostru principal este format din părinţi care se preocupă de sănătatea copiilor lor şi de introducerea unor obiceiuri sănătoase benefice pentru întreaga familie. De asemenea, avem clienţi activi, pasionaţi de sport, dar şi seniori care doresc să îşi menţină sănătatea printr-o alimentaţie conştientă”. De asemenea, clienţii Olini sunt oameni care caută etichete curate şi produse cât mai naturale, fără zahăr sau aditivi alimentari.

„Am extins facilităţile noastre, capacitatea de producţie, gama de produse şi echipa. Am colaborat cu universităţi şi am participat la diverse târguri internaţionale pentru a găsi inspiraţie.“

Łukasz Bogdański, preşedinte & cofondator Olini,  Marta Mazurek, cofondator Olini şi  Paweł Mazurek, cofondator Olini



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Angeline Cake Boutique – cofetărie

Fondatori: Andreea şi Marius Simion

Locaţie: Piaţa Victoriei

Investiţie iniţială: 40.000 de euro

Venituri 2023: 4 mil. lei


Dexonline -  transpunerea pe internet a peste 30 de dicţionare ale limbii române

Fondator: Cătălin Frâncu

Utilizatori/zi: 500.000


Sorairo - tricouri personalizate

Fondatoare: Tina Ivan

Anul fondării: 2024


AnaUrbana – atelier de încălţăminte

Fondatoare: Adina Antonie

Anul fondării: 2017


Business Etiquette - cursuri bune maniere şi etichetă

Fondatoare: Ileana Zamfir

Prezenţă: Bucureşti



ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.