Romania pe bicicleta
In toata tara exista de doua ori mai multe biciclete fata de inceputul anilor 2000, iar numarul acestora continua sa creasca. Cat de dispusi sunt oamenii sa renunte la propria masina si sa treaca la acest mijloc de transport?
Andrei are 25 de ani si lucreaza de trei ani intr-o multinationala din cartierul bucurestean Pipera. Pe langa faptul ca petrece zilnic noua ore la birou, drumul de acasa pana la serviciu ii consuma inca doua ceasuri, dus-intors. Satul de inghesuiala de la orele de varf din autobuz si metrou, de timpul pierdut in trafic si de banii cheltuiti pe bilete, Andrei s-a gandit sa isi cumpere in vara anului trecut o bicicleta. "Ideea mi-a venit dupa ce mi-am dat seama ca mersul cu bicicleta poate fi o modalitate mult mai placuta de a-mi petrece timpul liber si de a-mi face drumul spre serviciu mai interesant", spune tanarul, amintindu-si ca anul trecut doar doi colegi de-ai lui mai veneau pe doua roti la slujba.
In prima zi cand a aparut pe bicicleta, nu toata lumea l-a privit cu ochi buni: "Initial colegii radeau de mine, dar acum nu mai sunt vazut la fel. Se impa-manteneste ideea ca nu e neaparat non-conformism, ci doar un mijloc obisnuit de transport", remarca Andrei. Ce-i drept, dupa spusele sale, desi a trecut doar un an de cand si-a schimbat obiceiurile de transport, acum inca cinci colegi din corporatie vin cu bicicleta la birou.
Anamaria Bogdan, managerul de comunicare al Asociatiei MaiMultVerde, observa ca perceptia asupra mersului cu bicicleta s-a schimbat in ultimii ani. Unii au inceput sa mearga mai mult cu bicicletele, poate si pentru ca au aparut centrele de inchiriat. De exemplu, la nivelul centrului bucurestean Cicloteque, in 2009 s-au inchiriat de trei ori mai multe biciclete decat in 2008. "Asta inseamna ca exista interes, iar eu, ca biciclist, pot sa spun ca numarul lor de pe strada a crescut foarte mult", afirma Bogdan, bazandu-se pe un cumul de factori care au contribuit la dezvoltarea fenomenului. Aparitia, chiar daca timida, a infrastructurii, oferta crescanda de biciclete si faptul ca oamenii au inceput sa fie mai constienti de importanta miscarii si a traiului sanatos sunt motivele pentru care tot mai multi lasa masina acasa, sustine reprezentantul asociatiei: "Cand esti constient de toate acestea, primul pas, cel mai la indemana, este sa-ti iei o bicicleta".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro