Romtelecom (re)incepe razboiul preturilor
Yorgos Ioannidis a coordonat restructurarea radicala a Romtelecom din ultimii trei ani, ajunsa acum la momentul cel mai dificil: reducerea preturilor in plina criza. Cat mai poate continua razboiul preturilor din telecom?
"In vremuri ca acestea sunt puse la incercare de fapt abilitatile de management ale unui CEO", spune Yorgos Ioannidis, seful Romtelecom, stiind cat de greu a fost chiar el pus la incercare in ultimii trei ani, ca sa nu mai vorbim de nenumaratele momente de cumpana cu care s-a confruntat in cariera de mai bine de 35 de ani din telecomunicatii.
Dar mai ales intuind incercarile ce urmeaza pentru piata telecom din Romania intr-un 2010 mai afectat de criza decat anul trecut, cu o rata a somajului in crestere, taieri salariale si cresteri de taxe, cu un rezultat inevitabil: scaderea marcata a consumului. Au simtit-o deja pe pielea lor toti operatorii telecom, odata cu restrangerea industriei de la peste 4 miliarde de euro pana la aproape 3,7 miliarde. Incepand de anul trecut, cu totii au fost obligati la consolidari, restructurari si mai ales la reduceri de costuri si de preturi care au impins competitia spre un nivel fara precedent.
Simplificarea ofertelor si reducerea tarifelor pentru serviciile de internet, anuntate la inceputul saptamanii trecute de Romtelecom, ii ofera operatorului in acest context o speranta ca baza de clienti si cota de piata de 35% la nivel national inca mai pot creste. In linii mari, este vorba despre aplicarea unui singur tarif pentru fiecare dintre serviciile de internet pe care compania le lansa in primavara cu preturi diferentiate, in functie de zona unde se aflau potentialii clienti si implicit de infrastructura, de accesibilitatea operatorului si de investitiile necesare. Pentru pachetul Surf, de exemplu, clientii din zonele de acoperire ale Romtelecom plateau un abonament de 2,9 euro pe luna, insa daca acestia se aflau in zone unde serviciul era greu de instalat, tariful lunar ajungea si la 4,1 euro, pentru Play pretul varia intre 4,4 si 6,1 euro pe luna, iar in cazul Power, diferenta era chiar mai mare, intre 5,9 si 8,1 euro pe luna
"Decizia a constat practic in asumarea costurilor de instalare, asa incat tarifele sa fie aceleasi inclusiv in zonele unde ajungem mai greu", explica Ioannidis, cu mentiunea ca pana acum, doar aproximativ 15-20% dintre potentialii clienti puteau beneficia de pragul tarifar inferior pentru aceste servicii, restul fiind nevoiti sa plateasca in plus. S-ar putea dovedi in cele din urma un cost deloc mic; o "cutie de pizza", cum este numit echipamentul necesar, care poate deservi o cladire intreaga la o capacitate de 16 sau 24 de utilizatori, costa cateva mii de euro. Ceea ce inseamna ca, pentru doar 10.000 de clienti noi, costul poate ajunge de ordinul sutelor de mii sau chiar milioanelor de euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro