Primii paşi ai oraşului inteligent
Prin intermediul unui sistem cu patru componente integrate, Telekom România împreună cu partenerul său pe tehnologie, Cisco, a pus bazele primului spaţiu de tip „oraş inteligent”, în Parcul Tineretului din Bucureşti.
ELEMENTUL DE NOUTATE:
Telekom România a implementat primul proiect integrat de tip Smart City din România, în Parcul Tineretului, zona Orăşelului Copiilor, în sectorul 4 din Bucureşti, proiect finalizat în aprilie 2016. Soluţiile implementate constau în patru componente integrate: parcare inteligentă, conectivitate Wi-Fi oferită gratuit, siguranţă publică şi iluminat inteligent, pentru o zonă delimitată din Parcul Tineretului. Proiectul a fost implementat de operatorul telecom cu sprijinul partenerului său de tehnologie, Cisco.
EFECTELE INOVAŢIEI:
De aceste soluţii pot beneficia atât locuitorii Capitalei, atunci când îşi petrec timpul în parc, dar şi autorităţile locale, care vor putea gestiona mai eficient spaţiile publice, la costuri mai reduse.
Prin utilizarea aplicaţiei mobile Tap & Park, disponibilă pentru IoS, Android şi Windows Mobile, şoferii pot identifica în timp real dacă sunt locuri de parcare disponibile în zona delimitată din Orăşelul Copiilor, în Parcul Tineretului. Soluţia are un modul dedicat pentru administraţia locală sau cea a parcărilor, care afişează gradul de ocupare a spaţiilor de parcare şi nivelul traficului din zonă. Aceasta generează, de asemenea, diferite rapoarte. În perioada următoare, aplicaţia va fi dezvoltată pentru a acoperi mai multe zone de parcare din Bucureşti. De asemenea, o funcţionalitate viitoare va permite şoferilor să plătească parcarea cu ajutorul telefonului mobil, direct către autoritatea locală sau operatorii de parcări, fără costuri adiţionale. Soluţia de parcare va include şi notificări prin care şoferii sunt anunţaţi când le expiră timpul de parcare.
Soluţia Wi-Fi oferă vizitatorilor parcului acces gratuit la internet în zona delimitată. Soluţia poate fi dezvoltată în continuare pentru a include componenta de data analytics, care furnizează autorităţilor locale un instrument de control al traficului pietonal, cu evidenţierea momentelor cu traficul cel mai intens, respectiv scăzut, pe baza căruia serviciile de securitate din zonă pot fi gestionate mai eficient. În plus, alte facilităţi publice pot fi introduse sau reamplasate pentru a deservi mai eficient nevoile reale ale cetăţenilor.
Soluţia de siguranţă publică cuprinde un sistem de supraveghere video şi o aplicaţie pe baza căreia pot fi identificate anumite scenarii predefinite care vizează intervenţia autorităţilor. Soluţia generează alerte în caz de vandalism sau nerespectarea resticţiilor pentru anumite zone sau dacă o persoană este în situaţia de a avea nevoie de ajutor urgent. Alt beneficiu al soluţiei îl reprezintă posibilitatea de a identifica autovehiculele parcate ilegal. Soluţia poate fi utilizată, de asemenea, pentru numărarea maşinilor şi pentru identificarea plăcuţelor de înmatriculare.
Soluţia de iluminat inteligent este instalată pe opt stâlpi echipaţi cu tehnologie LED şi senzori sensibili la mişcare şi la intensitatea luminii ambientale. Aceştia pot fi controlaţi automat de la distanţă pentru a creşte intensitatea luminii când cineva este în preajma acestora. Implementarea soluţiei va genera reduceri de costuri cu energia de până la 60%, un beneficiu semnificativ pentru autorităţile locale.
DESCRIEREA INOVAŢIEI:
Soluţiile de tip Smart City implementate în sectorul 4 al Capitalei operează pe o platformă dedicată de tip Internet of Things (IoT). IoT permite conectarea diverselor obiecte şi platforme la internet şi comunicarea „smart” între ele, prin intermediul unor interfeţe inteligente. Interconectarea dispozitivelor şi a senzorilor cu bazele de date şi aplicaţii se face cu ajutorul soluţiilor Machine-to-Machine (M2M). În România, Telekom are opt soluţii M2M în portofoliu şi beneficiază de acces la cele mai avansate platforme tehnnologice dezvoltate de diviziile de cercetare şi dezvoltare ale Grupului Deutsche Telekom.
Echipa implicată în proiect a cuprins specialişti din cadrul Telekom Romania, Cisco şi Deutsche Telekom. Implementarea proiectului pilot a durat aproximativ opt luni, de la etapa de planificare şi design până la faza de implementare. Instalarea propriu-zisă şi configurarea soluţiilor au durat mai puţin de patru luni.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro